Hallo beste Vk IK vroeg me af hoe het zit met Lage bloeddruk Ik ben vanochtend bij mijn huisarts geweest met veel duizeligheids-klachten en nog steeds erge vermoeidheidsklachten.. Ze meete mijn bloeddruk op en die was 90/60 ze heeft dit twee keer bij de ene arm en 2x bij de andere arm gemeten.. Daarna vroeg ze me of ik wat kniebuig-oefeningen wilde doen zodat ze mijn bloeddruk kon meten nadat ik mezelf had ingespannen dat bleek NOG lager te liggen.. Ze adviseerde me om meteen mijn vk te bellen en dit aan haar voor te leggen... Mijn huisarts vertelde me ook dat dit tijdens mijn zwangerschap nog lager kan gaan liggen en ik maak me nu erg druk daarover.. mijn afspraak is door mijn vk vervroegd naar aanstaande donderdag alleen mijn huisarts kon mij niet vertellen hoe ik mijn bloeddruk omhoog zou krijgen en of ik nog iets extra's moest doen... Vandaar mijn lange vraag hier aan jullie.. Weten jullie misschien of ik hier iets aan kan doen? Groetjesss
hoi, je bloeddruk is inderdaad behoorlijk laag, toch hoef je je daar geen zorgen om te maken. Zowel de huisarts als de verloskundige kunnen daar niets aan doen. Het is wel gezond voor jou en voor de zwangerschao om een lage bloeddruk te hebben. Je kunt over de dag verdeeld veel kleine beetjes eten en bouillon of iets anders zouts eten als je er last van hebt. Mirjam