Slapen 's nachts, vaak wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Onze zoon van 8 maanden heeft eigelijk nog bijna nooit doorgeslapen.
    Nu is het totaal geen huilbaby en meestal tevreden.
    Hij weegt meer dan gemiddeld en is best flink. ( bijna 11 kilo)
    Nu is het wel zo dat hij om 23.00 uur een fles pap krijgt.
    En zich vaak om 03.00 uur meldt en dan ook wel eens om 6.00.
    Hij huilt dan even, krijgt direct zijn fles, is stil, en slaapt verder.
    Niet echt problematisch ofzo.
    Nu vind ik eigelijk dat meneer langzaam wel eens kan gaan doorslapen.
    Ik moet me echt mijn bed uitslepen.
    Maar wil hem ook niet uren gaan laten huilen, misschien heeft hij met dat flinke lijf toch wel trek.
    Wat is nu wijsheid? Gewoon geven wat hij wil en maar hopen dat hij ooit vanzelf gaat doorslapen.
    Of het 's nachts voeden echt gaan afschaffen?

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi,
    ik denk idd dat het een soort van gewenning is voor hem, die nachtvoeding.
    ik heb van mn schoonzus gehoord, mn nichtje werd ook altijd 3 uur wakker, zij deed steeds minder voeding in de fles. Dus wel evenveel water, maar steeds minder voeding erbij. Op gegeven moment hebben ze die voeding dan niet meer nodig.
    Een vriendin van me heeft haar zoontje 2 dagen laten huilen (een half uur) en toen was het ook over....Ik weet neit of ik dat zou kunnen, maar goed....

Kom jij niet in de knoei met de hoeveelheid voeding die je geeft als je een nachtvoeding geeft?
    Daarover zit ik nu een beetje in..... Als mijn dochter bijv weer een keer snachts gaat komen, dan kom ik op een voeding meer uit, moet ik dan die dag kleinere flessen geven :( geen flauw idee....

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    lijkt mij ook gewenning inderdaad.

Nathan krijgt nog maar 2 flessen (als pap) en verder gewoon groente, yoghurt, fruit, tussendoortje en water. Nathan wordt ook nog wel eens wakker snachts maar met een speentje slaapt hij dan gewoon door.
    zou inderdaad proberen om de nachtfles te minderen en tenslotte dus neit meer geven.
    Waarom geef je eigenlijk nog een fles om 23.00?? Als je die nu eens om half 8 ofzo geeft en daarna lekker naar bed.. Dan haal je hem ook niet uit zijn diepe slaap en slaapt hij misschien wel beter..

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    juffie, vanaf wanneer gaf jij geen late voeding meer dan? Ik geef nu rond 21.30 de laatste.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb tot een maand of 3 en een half bv gegeven dus dat ging op verzoek. volgens mij met een maand of 5 zijn de laatste fles eerder gaan geven. Vond dat wakker maken zo zielig namelijk..

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik haal hem nooit uit zijn slaap, hij mag zolang slapen als hij wil.
    Maar hij huilt zelf om zijn flesjes om al deze tijden, dus ook om 23.00 uur.... Soms zelfs alweer om 22.15 uur!

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier nog zoeentje :D ook niks te mager (9795 gram) en dacht ook nog nachtvoedingen nodig te hebben.

Op advies van cb ben ik gestopt met het voeden 's nachts. Het ging eigenlijk wel wonderbaarlijk goed.
    Steeds als ze wakker werd ging ik naar haar toe en gaf haar een speentje..stopte haar toe en een aai over haar bolletje. Als ze begon te huilen liet ik haar een paar min (hooguit 5) huilen om vervolgens weer naar haar toe te gaan en ritueel herhaalt.
    De eerste nacht ben ik een half uurtje bezig geweest en dat werd steeds korter tot ik alleen nog maar voor een speentje op en neer moest lopen.
    Nu na dik 1,5 sliep ze opeens door van 20.00u tot 4.30u
    Vanmorgen was het 5.30u.

8. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hoi
    Ik zou de nachtvoedingen ook niet meer geven.
    Ons zoontje nu 9 maand krijgt rond 1900 uur nog een fles en dan pas de volgende ochtend 0700 uur.
    Ons ventje is ook 11kg, ze hebben het echt niet meer nodig.
    Tuurlijk wordt hij 's-nachts wakker maar ik geef hem zn speen en dat slaapt hij weer verder.
    Succes!

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik denk dat het ook beter is te stoppen met de nachtelijke voedingen.
    Helaas wil mijn zoontje geen speentje en ook geen duim...
    We zullen eens zien vannacht.
    Denk inderdaad dat we er om de 10 minuten naar toe gaan maar niet meer uit bedje halen.

Deel Deze Pagina