Mijn zoontje is nu 9 dagen oud... hij was 3615 bij geboorte en sinds gister alweer 3660. Hij zou 6x90cc mogen hebben maar het is een onwijs hongerig mannetje dus gaf de verloskundige aan ook wel 6x100 te mogen geven en de laatste voeding 120cc. Nu krijg ik amper 3 uur tussen de voedingen want dan meld die zich met echte honger... mag ik hem meer geven?
en daar ben ik wéér.. Kay is inmiddels ruim 6 weken oud.. krijgt nu 5x150cc en 1x120cc in de nacht. Hij krijgt zijn laatste voeding rond 12 uur, maar meldt zich standaard tussen half 4 en 4 uur... ik neem hem dan in bed, om zijn tut tegen te houden en dan slaapt hij weer verder tot half 6 / 6 uur en dan geef ik hem zijn nachtvoeding (120cc) waar die het overigens afgelopen nacht niet voor wilde doen en ik heb hem toen nog 30cc water gegeven. Nu komt mijn vraag... is dit DE manier om hem van zijn nachtvoeding af te helpen? Dus dat rekken van 4 tot 6? Of kan ik beter om 4 uur voeding geven?
Hoi Waarom wil je DE nachtvoeding van een baby van 6 weken eraf hebben? Laten we niet vergeten dat jullie Kay PAS 6 weken is. Meestal regelt een baby vanzelf wanneer hij/zij geen nachtvoeding meer wil. En dan nog zijn er weer fases waarbij de kleine wel snachts wat wil hebben. Hoeveel weegt jullie Kay nu? Ilja
De nachtvoeding van Kay MOET er niet af maar ik vraag mezelf gewoon af of ik hem nu niet een verkeerde manier aan het ''aanleren'' ben door zijn nachtvoeding te rekken zodat hij er nooit vanaf komt? En ik moet toegeven dat ik het erg zwaar vind.. ben een alleenstaande moeder en moet het dus altijd zelf doen... niet dat dat een excuus is, maar nogmaals, de nachtvoeding MOET er niet af, wil alleen geen gedrag aanwennen zodat hij er nooit vanaf komt... Kay was 2 weken geleden (toen hij precies 4 weken oud was) ruim 4500 gram (bijna 1000 gram boven geboortegewicht)
Hoi, Kan me voorstellen dat het zwaar is vooral omdat je er alleen voor staat. Het zou ook heerlijk zijn als de kleine snachts door gaat slapen, echter kun je dat niet afdwingen. Zoals ik eerder zei meestal geven e kleintjes het zelf aan door er snachts meer tijd tussen te laten. Als jij het idee hebt dat Kay aan de fles went kan je proberen om OF hem minder aan te bieden en kijken hoe dat gaat OF eens proberen om de laatste voeding 's-avonds op te hogen en snachts alleen te troosten en geen fles aanbieden. Hopelijk worden de nachten snel wat langer voor jou en Kay. Ilja