Afgelopen zaterdag kwamen wij laat in de middag thuis,brrr koud binnen en de verwarming op 20,5 graad. Een kwartier later pakt mijn dochter met beide handjes de verwarming vast en laat pas los toen mijn vriend haar weg trok. Ze heeft gegild van de pijn,meteen gekoeld en de huisartsen post gebeld. Nu heeft ze 2e graads verbrande handjes waar hele grote blaren op zitten. Wat voel ik mij schuldig dat dit heeft kunnen gebeuren,kan het niet los laten. Vandaag terug geweest naar mijn eigen huisarts en omdat er rode randjes om de blaren komen,ze zit tegen een ontsteking aan.De dokter heeft haar handjes bedekt met dikke creme en verband erom gedaan. De arts van zaterdag wilde er eerste instantie niks aan doen,waarop ik erg boos werd want vind dat een kindje geen pijn hoeft te hebben.We hebben toen creme en zetpil gekregen. Ben zo verschrikkelijk geschrokken en voel mij echt schuldig.
Wat afschuwelijk voor je dochtertje! En natuurlijk ook voor jullie als ouders. Veel sterkte met de handjes van je meisje, hopelijk heeft ze snel geen pijn meer.
Wat erg voor je dochtertje en ook voor jullie! Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar je kan er niks aan doen...in 99 van de 100 gevallen ben je op tijd om (gevaarlijke / pijnlijke) dingen te voorkomen en heel soms dus niet. Goed trouwens dat je kwaad bent geworden op de arts; belachelijk om een kind niks tegen de pijn te geven!
Ik vond het ook niet normaal hoe die arts reageerde.Mijn eigen huisarts kon het ook niet snappen dat deze arts niks voor wilde schrijven. Hij had gezegt dat we de creme maar op haar handen moesten doen maar ze moest dan niet haar handen in haar mond doen omdat ze er ziek van kon worden.Tja hoe vertel je dat aan een 1 jarig kindje?Gelukkig had mijn arts een betere oplossing. Dit weekend willen we van die verwarmings panelen gaan plaatsen zodat dit nooit meer kan gebeuren. Ik plaats mijn berichtje om mijn hart te luchten en andere mamma's te waarschuwen.
Ohw dat is dus helemaal niet leuk voor je kleintje. Ik ben er ook bang voor dat het een keer gebeurt. Ze zit ook regelmatig aan de kachel. Heb een hele tijd geroepen als ze richting kachel ging pas op de kachel is warm of hij nou aan stond of niet. Nu als ze in de buurt komt kijkt ze me al aan en schudt nee en zegt op haar manier dat die dus warm is. Hopelijk blijft ze er vanaf. Veel beterschap voor je meisje.
Ik zeg al een hele poos van nee Megan dat is au....maar zo zie je maar. Mijn huisarts vertelde dat ze eigenlijk met haar handjes is blijven plakken,net zo als je een lantaarnpaal vast pakt als het vriest.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je je schuldig voelt.... ik zou dat zelf ook zo erg hebben! Ik zag ook de foto's op jullie site en het stukje in het dagboek dat jullie hadden geschreven, zo zielig! Ik hoop echt dat het snel weer beter gaat! En ik kan wel schrijven dat je je niet schuldig moet voelen (en dat hoeft ook helemaal niet, dit soort dingen gebeuren soms, helaas), maar schuldig voelen doe je je toch wel.... Dat geeft alleen maar aan dat jullie goede ouders zijn! Wij hebben gelukkig geen verwarming waar Eva zich aan kan optrekken, wel een verwarming op de gang en in de keuken waar ze eigenlijk nooit aan zit, maar ik zal het na het lezen van dit bericht beter in de gaten gaan houden.
Wij hebben bij de verwarming voor dus inderdaad een radiator ombouw. Was ik al bij mee, maar nu ik dit verhaal lees nog meer. Eva staat er regelmatig naar buiten te kijken.
Pfffffffff wat erg voor je kleine meid! Beterschap! nu ik dit lees realiseer ik me dat de verwarming hier in huis soms ook loeiheet zijn....ik ga er ook goed opletten en maatregelen nemen!
Hier komt er dus zsm ook een ombouw als ik dit lees! Wij hebben een verwarming voor het raam die zo laag is als de vensterbank (zo'n 15cm ) dus zou ons meisje hier ook zo kunnen gebeuren! Geloof dat je geschrokken bent, maar schuldig moet je je niet voelen meid jij kon er niets aan doen, ongelukjes gebeuren snel dat blijkt maar weer! Beterschap voor haar!
Ahhh wat sneu! Ik wil je bedanken dat je dit zo deelt... nu nog niet vantoepassing met mijn kleintje maar zal er zeker op gaan letten...!
Goh... en ik maar denken dat als ze het te warm vinden dat ze de handjes dan wel weer terug trekken. Jeetje wat vervelend voor jullie!
Wat onwijs rot zeg...hoop dat het snel beter gaat. Ik heb een vraagje nog..was het gewone radiator of echt een kachel? Ons kleine meisje voelt ook vaak aan de verwarming/radiator en als ie dan aan staat zegt ze "Heet". Ik heb er nooit zo bij stil gestaan, maar ze laat ook direct los..is jullie dochter aan de radiator "blijven plakken"? Heel veel strekte hoor. Groetjes Mirjam
Hoi, wat zielig voor jullie en je kindje! Kan iedereen overkomen, hoor. Maar kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt. Tja, nu ga ik misschien reclame maken en ik heb geen idee of dat mag. Maar voor dit soort situaties hebben wij Burnshield in huis. Dat is voor brandwonden en zonnebrand. Je hebt er sprays van maar ook compressen voor grotere oppervlakten. Ik hoop dat het nooit voorkomt, maar dan hebben wij in ieder geval iets in huis en kunnen dat erop doen. Daarna kun je dan een arts raadplegen. Heel veel sterkte.
Het is een verwarming,die onder de vensterbanken hangen. Door dat hij van 17 graden naar 20,5 werd opgevoerd,werd hij loei heet en is ze er aan blijven plakken en heeft niet meteen los kunen laten. Ze kreeg net rode wangen en voelde warm aan in haar nek,koorts gemeten en het is 38 graden en ze krijgt nog steeds paracatamol om de 6 uur. Nu slaapt ze maar als het zometeen weer op het randje koorts is bel ik de dokter.
Arm meisie En wat zal je geschrokken zijn! Ongelukken zitten echt in een klein hoekje met die kleine kindjes. Is echt zo gebeurt. Nu je dit zo schrijft krijg ik de neiging ook n ombouw te maken om mijn verwarming voor (achter staat het bureau nog voor...tot we n nieuwe hebben). Maar je kan het toch nooit helemaal zo maken dat er niks meer gebeurt. En dat is maar goed ook...kindjes (en ouders) moeten ook van fouten leren. Al hoop je dat ze het leren zonder dit soort pijnlijke dingen Beterschap voor de kleine meid en n knuffel voor jullie. En wat Snoopy1979 ook al zegt. Dat je je schuldig voelt geeft alleen maar aan dat je goede ouders bent! Ongelukken gebeuren nou eenmaal, helaas. Mijn jongste zoon heeft dit gehad bij een openhaard verkoper. De speelhoek in de winkel was 1 treedje omhoog en wel naast n openhaard maar die was uit. We wisten alleen niet dat die n tijdje ervoor nog aan was! En wat doet een klein kind om n tree op te gaan? Juist ergens vast pakken....aan de opehaard dus Ben nog nooit zo boos geweest als toen!
Dankje wel voor jullie lieve woorden. @Wilma,ik zou dan ook boos worden,tjee en dat bij een kinderspeelhoekje.
Vlindertje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Zorg je ervoor dat je kleintje genoeg (zo nodig extra) drinkt want brandwonden trekken veel vocht weg van het lichaam om te genezen. Groetjes Anita
Pfff, had mij dan ook kunnen overkomen hoor. Wat erg zeg...hou je kleintje maar goed in de gaten inderdaad qua temperatuur. Beter een keer teveel naar de dokter dan een keer te weinig. Al is het alleen al voor je eigen gemoedstoestand. Kleine ongelukken zitten écht in een klein hoekje hé! Probeer je maar niet al te schuldig te voelen (lastiger gezegd dan gedaan) je kunt gewoon niet álles voorkomen. Heel veel sterkte en ik duim op een spoedig herstel voor je kleintje! Groetjes Mirjam
pff jeetje zeg! en dan reactie van die arts, nou ja zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je je schuldig voelt maar dat moet je echt niet doen. Zoals al meerdere malen hier is gezegt een ongeluk zit in een klein hoekje! En je verhaal maakt mij maar weer eens duidelijk dat wij 2 weken terug veel geluk hebben gehad, Tim pakte bij mijn broer in huis een verwarmingsbuis vast en heeft zijn handje ook licht verbrand, gelukkig bleef het bij een rode streep maar toch als je dit leest besef je wel dat het erger had kunnen zijn. En ik ben heel blij dat wij beneden geen radiatoren hebben want we hebben vloerverwarming. En goed dat je hier je verhaal doet, je moet het toch kwijt en tegelijkertijd een gewaarschuwd mens telt voor 2! Heel veel sterkte voor jullie en hopelijk is ze snel van de pijn af.