Hallo mijn zoontje van 11 maanden slaapt nog steeds ingebakerd. Zijn hiermee begonnen met 4 maanden vanwege enorme motorische onrust.. Dit is echter nog steeds het geval. hebben al meerdere malen geprobeerd te stoppen ermee .. dit word alleen maar krijsen, hysterisch, verslikken en uiteindelijk geen lucht meer. Laten huilen , terug gaan en troosten het heeft allemaal geen zin. mijn zoontje is ook overdag als hij niet in de bakerzak zit extreem onrustig behalve in de bakerzak of kinderwagen waar hij ook krap in zit. vrijheid betekend voor hem druk heeeel druk.. wat moet ik hier mee t
Misschien eens proberen om 1 armpje in te bakeren. Ik zou wel echt oppassen want als hij zich omdraait in zn slaap is het lastig het hoofd omhoog te houden met 2 armpjes strak langs het lichaam, lijkt mij wel een risico ivm wiegendood. Hier hield mijn eerste ook van inbakeren maar toen hij bijna ging rollen heb ik een wit lakentje in een 3hoek gevouwen en dat om zn lichaam heen (aan beide kanten een flap er omheen) maar wel losjes zodat hij als hij wat kracht zette los kwam, maar het was toch geborgen genoeg, maar niet gevaarlijk.
wij waren er ook in 1 keer mee gestopt, die van ons wou op een gegeven moment niet meer, we werden gek om er snachts uit te gaan en opnieuw in te bakeren, het heeft wel een week geduurd tot ze er gewend aan was, is even door de zure appel heen, en idd net wat 2mam2 zegt, het kan nu alleen maar gevaarlijk worden! op internet staat vaak dat je eerst met 1 arm moet beginnen, ik zelf adviseer je dat niet! doe maar gelijk alles, dan ben je er na een week vanaf en heb je alles in 1 keer gehad! en een slaapzak kan erg prettig zijn!
Ik zou ook cold turkey stoppen. Is hij geen buikslaper? Het lijkt me voor hem zelf gewoon ook heel fijn om zijn eigen houding te gaan bepalen.
Ja het is een slaapzak met de armgatenndicht genaaid omdat er geen bakerzak meernis voor deze lengte.. k heb heb al van alles geprobeerd eerst een arm of 2 helemaal niks en k dacht ook uiteindelijk zal hij wel gaan slapen maar onvoorstelbaar he word een regelrechte ramp.. hij kan zijn draai niet vinden ofzo ik heb zo een afspraak bij virenze misschien dat zij mij kunnen helpen
Linke soep inderdaad om met die leeftijd nog ingebakerd te slapen. Sterkte, hier was het afbouwen ook een groot drama. Al was dochter toen 3,5 maand. Stuk jonger dus, we hebben echt een paar weken door moeten zetten.
Ik heb nooit ingebakerd, maar als mijn dochtertje (wel een stuk jonger) erg onrustig is, helpt het als ik haar handjes vasthoud tot ze in slaap is. Vaak is dat na 10 a 15 minuten. Ik zou wel eerst een medische oorzaak uit laten sluiten. Helpt het misschien als hij iets vast kan houden? (Een tutteldoekje dat naar jou ruikt bijvoorbeeld). Eventueel kun je een lakentje over de slaapzak doen en goed strak instoppen. Als het nodig is, trekt hij die zo los, in tegenstelling tot een inbakerzak, maar dat heb je misschien al geprobeerd. Heel veel succes.
Kleine man hier heeft tot 7 maanden ingebakerd gelegen en ook dat was een lang proces maar uiteindelijk is het goed gekomen. Ik denk dat je er vertrouwen in moet hebben dat het jullie kindje uiteindelijk ook zal lukken. Kan hij al goed draaien? Want het kan ook een deel frustratie zijn, lijkt me niet fijn dat hij geen kant op kan. Misschien wil hij inderdaad wel op zijn buik of zij liggen. Dat bleek het uiteindelijk bij ons dus wel te zijn: kleine man is een zij/buikslaper. Hij ligt echt nooit meer op zijn rug. Het zal tijd nodig hebben om hem aan die vrijheid te laten wennen.
jaa het is geen strakke bakerzak maar het is natuurlijk niet het veiligste maar er is behalve dat inbakeren nog meer aan de hand wat misschien met elkaar te maken heeft ik ben nu bij virenze met mijn zoontje voor zijn gedrag, zij zeiden vandaag nog niet er mee te stoppen omdat het waarschijnlijk voor een reden is
Nee heb al meerdere malen geprobeerd het af te bouwen maar zodra hij ''los' ligt dan vind hij zijn draai niet ofzo, en word alleen maar schreeuwen en krijsen als hij op de buik ligt
Meid, ik kan je emotie bijna door het beeldscherm heen voelen en wil je even een hart onder de riem steken. Wij hebben met allebei onze dochters ook problemen gehad waarvan we dachten dat het nóóit meer goed zou komen, liepen ook bij het jeugdriagg, fysio (idd borsteltherapie), kinderarts, etc. En iedereen 'zou gewoon zus of zo doen' en probeert je te vertellen dat als je het nu maar op hun manier zou doen, het bij jou ook zó over is...maar sommige kindjes reageren gewoon anders. Wat ik je wil zeggen: het kán echt nog goed komen, ook al lijkt dat nu onmogelijk. Mijn dochter stond op de wachtlijst voor een medisch kinderdagverblijf en gaat nu juist op álle gebieden super. Hou vertrouwen! En als jouw kindje die geborgenheid nodig heeft, dan heeft hij dat nodig. Probeer alleen te kijken of je een manier kunt vinden om het veilig te doen. Misschien kan iemand net als bij een puckababy een hesje in de slaapzak naaien zodat hij er niet in kan zakken? Misschien kun je met een laken inbakeren? En probeer af en toe afstand te nemen. Ooit wordt het écht beter, ook als je er niet zelf altijd bij bent als het moeilijk is. (Die les heb ik op de harde manier moeten leren)
Herkenbaar hoor meid, je bent echt niet de enige. Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte (31+1) altijd veel onrust gehad. We zijn redelijk snel begonnen met de Puckababy, dat was een zegen. Toen ze ouder werden hebben we z'n tweelingzus zonder problemen een slaapzak aangedaan. Zij ging toen ook snel op haar buik slapen. Maar onze zoon niet, hij had die geborgenheid gewoon nodig. Ik heb toen een laken heel strak, maar dan ook echt heel strak ingestopt over zijn handjes heen. Toen sliep hij als een marmotje We hebben ons wel zorgen gemaakt wanneer hij het niet meer nodig zou hebben. Hij werd steeds sterker en duwde vaak het laken los met zijn handen. En ineens, van het één op andere moment, sliep hij zonder dat z'n handjes ingepakt zaten. Hij heeft het gewoon zelf geregeld, zo rond de 11 maanden. Nu slaapt hij alleen nog maar op z'n buik En krijgt hij weer haar op de kale plek op z'n hoofd haha Goed dat je hulp hebt gezocht. Ik dacht dat ik de enige was met zo'n baby en kreeg ook reacties dat het gevaarlijk was. Maar onder dat lakentje draaide hij nooit en sliep heerlijk. Blijf bij jezelf en luister goed naar je gevoel. Veel succes!
Jaa de slaapzak is bovenaan strakker gemaakt zodat hij er niet in kan zakken, maar dit is ook niet het enige probleem ik heb nog een topic hier staan genaamd : baby 11 maanden adhd Daar staat de rest waar ik nog mee zit met mijn zoontje, ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets met hem was vanaf baby af aan maar wat.. ik hoop ook echt dat het ooit goed komt! Want op dit moment weet ik het zelf ook niet meer, heb al zo veel geprobeerd maar het houd nu echt op ik kan het niet meer alleen ben ook echt blij dat ik hulp heb gezocht, deze nu ook eens krijg en serieus word genomen.
Even voor de duidelijkheid. Hij ligt dus in een dichtgenaaide slaapzak en dan ook nog eens vastgesnoerd in bed? Volgens mij levensgevaarlijk op deze leeftijd! Hij kan dus geen kant op? Maar ik lees ook al dat je hulp hebt gezocht. Ook voor dit probleem dus? Want het lijkt me zaak dit zo snel mogelijk af te bouwen en hem sowieso niet meer vast te leggen in bed.
precies.. maar je wilt niet weten wat het met mijn zoontje doet als ik hem los in bed leg.. dit is de enige manier dat hij gaat slapen, mensen vind het zielig maar als hij los ligt dat is pas zielig.. en ik wou dat ik Nooit was begonnen met inbakeren ik had nooit gedacht dat dit zo een ellende zou zijn om hem hier uit te krijgen, maar zelfs cb en virenze zeggen dat ik het zo nog even moet laten omdat er zo een enorme onrust in mijn zoontje zit hij raakt totaal ontregelt, ik heb het al vaker geprobeerd hem eruit te krijgen geloof me maar ik snap dat mensen die mijn zoontje niet persoonlijk kennen dit erg moeilijk zullen begrijpen, ik hoopte dat er misschien nog iemand zou zijn met dit probleem maar goed ik krijg nu hulp erbij dus ik hoop dat ik erachter ga komen wat de rede is van zijn gedrag