Op 11 april was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb een cyclus van 34 dagen. Op 26 mei heb ik een echo gehad omdat ik de dag ervoor wat bruinverlies had. Er was toen een mooi vruchtzakje te zien, met een vruchtje en een goede hartactie. De verloskundige zei dat ik op grond van de afmeting 6 weken zwanger zou zijn. Op 3 juni heb ik weer een echo gehad, maar dan in het ziekenhuis (moest voor controle) en de gynacoloog zei dat ik 6,5 weken zwanger zou zijn. Nu maak ik me dus veel zorgen. Eigenlijk zou ik dus al 7 weken en een dag zwanger moeten zijn. Het hartje klopte goed. Komt het vaker voor dat er een verschil zit tussen de verschillende meetwaarden van de verschillende echo-apparaten? Kan 1 mm verschil in meten niet gelijk een paar dagen in lengte schelen? Misschien heb jij hier een antwoord op. Kaat
hoi Kaat, ja, dat meetverschil komt vaak voor, het ligt aan de nauwkeurigheid van de apparatuur en aan de ervaring van de echoscopist. Het ligt er maar net aan waar je het kruisje zet om te meten. Bij een verschil van een paar dagen zoals bij jou is er geen enkele reden om je zorgen te maken. Mirjam