Vorig jaar hadden wij met zoontjes eerste verjaardag, saté van de bbq. Dat doe ik nooit meer! 1 groot vreetfestijn en mijn man en ik hebben zelf nagenoeg niet kunnen eten. Dit jaar hier dus ook soep met brood/stokbrood en een salade erbij.. Voor de kids knakworstjes erbij en klaar. Wij vieren het vanaf 14.30 en er komt taart, chips, kaas/worst ed dus genoeg te eten hoor
Je kan misschien de echte taart waarvan de kaarsjes uitgeblazen mogen worden heel laten en de visite laten kiezen tussen even wachten op taart (als ze dus de echte taart willen) of een ander stuk taart geven. Hier is het wachten ook max half uur. Als ze eerder taart willen kan dat maat dan dus een ander lekker taartje.
Ik hou ook niet van buitenlandse feesten , wat voor kinderen bedoelt is maar waar het eten te pittig is voor kinderen , waar gezopen wordt en de muziek te hard is voor een kinderverjaardag . Het gaat om de kinderen niet om de volwassenen . Ik zeg , patat , pannenkoeken of soep met broodje knakworst .
Hier met de eerste verjaardag van mijn dochter bewust NIET gewacht met het aansnijden van de taart. mensen die belangrijk zijn voor ons gezegd op tijd te komen voor het aansnijden. Ze krijgen zo veel prikkels binnen op zo'n dag. Als ze dan de taart mogen eten terwijl er 30 mensen zitten te kijken zou het te veel kunnen worden. (voor mijn dochter toen wel in ieder geval) Verder: hier doen wij meestal soep (2 soorten), broodjes met diverse luxe beleg en nog een warm gerecht. Keer sate gedaan (op de grill gebakken, 2 stuks per persoon. Als ze van de honger komen gaan ze maar naar de mac) keertje gebakken beenham gedaan. De meeste kinderen die hier komen zijn al wat ouder (ouder dan 5) dus kunnen gewoon mee eten. Maar bij mijn dochters verjaardag eten er bijna geen mensen mee. Met onze verjaardag mag iedereen mee eten. Met die van mijn dochter alleen die mensen die meer dan 45 minuten moeten rijden. Het is haar verjaardag en zij heeft er niks aan als er zo veel mensen blijven eten.
Anders misschien een grote pan macaroni en nasi maken? Is niet zoveel werk en iedereen kan mee-eten. Nog wat dingetjes voor ernaast en je bent klaar (saté, salade, kroepoek, loempia's, enz)
Ik zou iedereen gelijk een stukje taart geven! Stukje bewaren en als iedereen er is kun je alsnog zingen en blazen en je kleine laten smullen. Je kunt in de avond ook rondgaan met pizza punten, verschillende soorten, voor ieder wat wils. En daarnaast gewoon lekkere hapjes op tafel zetten.
Hier as zondag taart rond 15:00 uur, ondertussen gevulde eieren op tafel en knakkies in bladerdeeg (hemels! ) ook wat nootjes hier en daar en kaas en worst. Om 18:00 uur friet met frikandellen en huzarensalade
Vind het ook wel lang, een uur wachten op koffie/thee met gebak...de mensen die persee bij het aansnijden van dé taart willen zijn moeten dan maar op tijd zijn en anders maak ik genoeg foto's, voor mij persoonlijk zou het ook niet uitmaken of daar 2 of 20 personen bij zijn. Soep met brood vind ik op zich prima als avondeten maar zou dan voor twee smaken gaan of je moet zeker weten dat iedereen tomatensoep lust, wij doen vaak bij de soep turks brood/chiabatta met pesto en mozzarella uit de oven... misschien iets van pizzapunten/piccolinis en/of mini worsten-saucijzen-kaasbroodjes erbij. Voor de kinderen zou ik denk ik toch ook gewoon gaan voor de knakworsten en/of patatjes bakken/halen.
Zoals je aan de reacties al wel kan lezen: het is nooit goed. Iedereen zal altijd wat aan te merken hebben. Doe gewoon waar jij en vooral je kleintje zich het prettigste bij voelen. Als er mensen commentaar hebben dan doen ze het zelf maar beter denk ik dan.
Over taart.. ik zet in de uitnodiging vaak dat de deur vanaf xx opengaat en we de taart om xx aansnijden. En dat is dan half uurtje later ofzo. dan heb ik rustig iedereen een eerste bakke kunnen geven en zijn de cadeautjes uitgepakt. Dan taart aansnijden en blazen. Ik heb meestal 1 mooie fondant taart en nog een andere taart. voor de kids soesjes of cakejes. En als ik zin heb mogen ze ze versieren.
De kringverjaardag is berucht Google op Dutch circle party @Nikki, Ben zelf ook Hollands trouwens. Voor de critici hier
Dat van met z'n allen de taart aansnijden op een bepaald tijdstip begrijp ik trouwens wel. Is toch een bijzonder moment en leuk voor de foto's als alle dierbaren daar op staan. Ik zou dan idd gewoon alvast wat lekkere dingen neerzetten, de gasten weet toch wel dat er nog taart aankomt.
Ik zou de kinderen hetzelfde neerzetten in voor hun bestemde schaaltjes met eventueel nog wat bordjes fruit? De taart, ja dit is ons moment altijd voor het gezin (bestellen hier een apart taartje om)en als de visite er is krijgen ze allemaal een gebakje bij hun thee/koffie. Dus lekker doen waar jullie je goed bij voelen