Ik snap niet waarom men moet beginnen met koffie met taart. Wij hebben een tafel met een soort klein buffet waarvan iedereen kan pakken wat die wil. Het aansnijden van de taart gebeurt zo'n beetje als laatst. Zingen, kaarsjes blazen, taart eten en naar huis
Oh pies in mn broek. Jaaaaa. Maar hier ook herkenning hoor. Mensen willen toch zitten en dan zit je al snel in een kringetje.
Al heb ik best wel trek in een plakje leverworst. Heel erg veel trek zelfs. Nog 2,5 maand wachten.....
Hier doen we altijd dezelfde tijden met verjaardagen en dan blijft iedereen ook eten. Maar hier komt tussendoor wel wat lekkers als zoutjes of toastjes op tafel incl worst, kaas ed. De kinderen mogen hier ook gewoon van pakken maar krijgen eventueel nog een snoepje of zakje chips. Ook krijgen de kinderen een stukje taart. Met eten hebben we altijd twee grote pannen soep, uien/tomaat en groentesoep. Bolletjes en beleg leg ik op tafel en kunnen mensen zelf smeren. Ook doen we nog patat met frikadellen /kroketten voor de kinderen en volwassenen die dat liever hebben en dat zet ik ook in bakken op tafel, en inderdaad, veel volwassenen vrienden zitten heerlijk met een bord patat hoor
Ik vind het eigenlijk niet zo nodig om er een complete cultuur/gewoonten in een land doorheen te halen. Toevallig om dat je zelf een andere cultuur hebt of geemigreerd bent. Je kunt heel simpel zeggen dat je het te weinig vindt of dat kaas en worst niet je ding is en ts dan tips geven over wat dan wel.
Tuc. Ik ben oerhollands en zal nevernooitniet emigreren. Maar die oerhollandse feestjes zijn toch wel een beetje lachwekkend? of in ieder de tattas be like fotos
Waarschijnlijk te weinig gevoel voor humor...sommige van die foto's vind ik zo los best grappig maar zeker niet in deze context en met wat er nog meer bij gezegd wordt. Denk dat ts het topic ook niet geopend heeft om in de zeik gezet te worden
Zou niet te lang wachten met de taart aan snijden, dat hoort toch beetje bij de koffie en thee Tussen door gewoon simpel wat nootjes, kaas, worstje en chips neerzetten. En dan 's avonds kun je misschien gewoon lekker makkelijk, soepje met patatje, bolletjes knakworst, stokjes sáté en een salade serveren. Jezelf niet te moeilijk gaan maken hoor! Wat ik mij wel afvraag, ik lees hier meerdere malen dat mensen 1 mooi beklede taart hebben en daarnaast ander taart. Met Ivan zijn verjaardag laten we 1 woezel en pip taart maken en daarnaast komt er monchou en kwarktaart, dit om de kosten een beetje te drukken. Maar ik ben echt bang dat iedereen die woezel en pip taart wil hebben, terwijl mijn man en ik ook wel graag een stukje daarvan willen proeven. Hoe lossen jullie dit altijd op ??? Ben hier wel erg benieuwd na eigenlijk.
Heel simpel ik snij 2 stukjes geef er 1 aan mijn man en laat er 1 in de koelkast staan voor als ik tijd heb om mijn stuk te eten. Verder vraag ik de visite wat ze willen wie het eerste binnen is krijgt als eerste is de woezel en pip taart op jammer dan. Ik ga daarna ook nog rustig gewoon mijn stukkie eten.
Maar mensen fitten nou wel zo op hoe de verjaardagen in nederland gaan, maar hoe doe je het anders dan? Ik vind het praktisch en gezellig iedereen in een kring, a.s. zondag ook in de tuin onder de partytent heerlijk !
Ik ben zelf ook niet zo van de standaard kaasje, worstje, chipje maar als ik op een verjaardag dat aangeboden krijg dan vind ik dat he-le-maal prima. En ook als ik een uur moet wachten op het aansnijden van de taart. Je komt toch niet om jezelf vol te duwen, maar om gezellig samen te zijn. Wat maakt het dan uit wat je krijgt (of niet).... Dus TS, lekker doen wat júllie willen!
De meeste kinderen zijn dol op worteltjes, dus ik zou mooie peentjes koken (blancheren) en drumsticks in de oven. Celavita heeft lekkere krokante aardappelpartjes in zak. Dat kun je er bij doen met appelmoes
Kijk dat probleem kun je bij wijze van spreken ook hebben als iedereen ineens kwark wil. Dus ik zou de taart snijden, voor jullie een stukje apart leggen en dan vragen wie wat wil..is de w&p taart op dan is tie op. Kwam ook wel eens op een verjaardag waar de beklede taart op was..geen punt hoor dan neem ik lekker iets anders. Ik ben blij met alles. Hou zelf bv van uitgebreide hapjes maar ga dus niet zeuren als er alleen kaas en worst staat.
Niet zo zwaar op de hand joh, je voelt je toch niet aangesproken?! Het is maar zelfspot en humoristisch bedoeld, zeker niet het 'afzeiken' van TS. Er worden tenslotte ook de nodige tips gegeven over hoe anderen het doen.
Ik heb er niks op tegen hoor maar het is vaak zo typical dutch, ook wel komisch toch.. Zo heeft ieder land en cultuur zo zn eigen eigenaardigheden. 'Gezellig' is natuurlijk ook enorm Hollands haha. Vind het ook niet verkeerd hoor om samen te zitten. Meestal is het hier anders, vrouwen zitten meestal op de bank en de mannen zitten in de tuin of als het heel koud is bij de eettafel. Kinderen overal en nergens.