Wat kan ik de kindjes aanbieden?

Discussie in 'De lounge' gestart door proudmommy2013, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hongerig ergens weg gaan... eten jullie thuis dan ook altijd zoveel?
    Als ik lekker wil eten ga ik liever naar een restaurant aks dat ik hutje mutje op een verjaardag van een plastic bordje moet eten. Ik ga voor de jarige en niet voor het eten.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Op zich prima hoor. Zou miss wel nog een neutrale soep erbij maken voor degene die geen tomaten soep lusten. Persoonlijk zou ik juist voor de Kids lekker broodjes knakworst maken! Denk dat een broodje kaas misschien nog wel ongezonder is en kom op, tis een verjaardag! Ga de andere dagen van t jaar lekker gezond doen ;)

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hmm ik weet niet als een verjaardag van 14 tot 20 uur ga ik er wel vanuit dat er iets fatsoenlijks te eten krijg. niet dat ik naderhand thuis nog eens eten moet koken.

Hier gaat bij mooi weer (2 zomer kindjes) de bbq aan en dan rij ik de dag zelf even naar makro. Meestal bbqen we uit eindelijk met 25 personen en dan natuurlijk gewoon salades en brood.
    Bij onze winterbaby is het meestal een warm en koud buffet.

Maar ik vind het niet heel fijn om mensen met honger naar huis te laten gaan

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk dat in dit geval 'typisch Hollands' bedoelt wordt zoals 'vroegah' de verjaardagen werden gevierd. Met idd een blokje kaas en een plakje worst. Het heeft ook een beetje ge maken met je tijd meegaan. Zo heeft mijn (ouderwetse) schoonmoeder idd altijd een klein schaaltje met kaas en worst en met een beetje geluk een gevuld eitje:)
    En mijn (moderne) ouders hebben de tafel vol met van alles en nog wat.

Ik ben zelf heul erg Hollands maar voel me absoluut niet beledigd door die opmerkingen als 'karige Hollanders' etc. Ik snap het wel.

Het ligt denk ik een beetje aan jezelf wat jij voor verjaardag wil geven.
    Bij ons is het elke keer anders eigenlijk, zo hebben we toen de kinderen nog heel jong waren en wij als ouders chronisch waren en lichtelijk spastisch met slaaptijden enzo, de verjaardagen gevierd met een tijd (van 13.30u tot 16u) en dus met taart en hapjes en zonder eten ('pffff, ze zijn weer naar huis, heeeeerlijk!:D)
    Maar nu vieren we het juist weer lekker uitgebreid. Taart, flink veel hapjes en daarna nog een bbq (lang leve de veranda en verwarmers!) of een buffet.

En nog leuker: onze eigen verjaardagen vieren we weer 's avonds, zonder kinderen:D Lekker een borrel en hapjes bestellen bij de Italiaan:)

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik vind broodjes met beleg en soep ook een beetje karig.
    Misschien ligt het aan mij, maar lekker en veel eten maakt een feestje toch gezelliger? Ik vind het bovenstaande meer iets voor een lunch dan een avondmaal, zeker als het ook nog eens een feestje is.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Nou bij sommige vrienden of kennissen kom ik toch echt ook voor het eten. :p Jammie, heerlijke rijsttafels of sushi's of Italiaans buffet.

7. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Zulke vrienden/kennissen heb ik helaas niet... ;)
    Wij eten wel regelmatig met familie of vrienden, maar dat is dan gewoon in een normale setting. Dat je aan tafel kan zitten en niet met een grote groep van een plastic bordje zit te prikken. Dat vindt ik gewoon leuker/fijner.
    Maar ik snap ook wel dat er mensen zijn die het juist wel heel gezellig vinden om op een verjaardag veel te eten.
    Maar ik snap niet dat je dat dan een beetje verwacht van anderen dat die dat voorje doen en dat er dan opmerkingen vallen over Nederlandse karigheid.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik doe zondag op de verjaardag van mn dochter broodjes met snacks uit de frituur en wss frietjes erbij. Heb helemaal geen zin/tijd op op zo'n drukke dag veel te doen aan t eten. T zijn dan ook alleen mn zussen en ouders die blijven eten dus daarvan weet ik dat ze t prima vinden.

9. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Bij mij gaat iedereen altijd goed gevuld naar huis. Als ik het idee heb dat dit niet het geval is zou ik me echt een slechte gastvrouw voelen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk! Soep met brood zou hier geen optie zijn. We hebben zo'n 50 tot 70 gasten per verjaardag en toch vind ik een warme hap of een goed gevuld buffet wel lekker. Ik beken dat ik het wel deels laat cateren... Ik ben niet Miss perfect haha. Maar dan nog maak ik er veel werk van. Glazen zijn nooit leeg en magen al zeker niet!

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#150 sunshineS1976, 2 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2014
    For real?! Op een verjaardag? !

Ik moet er niet aan denken. Wat een geld jeetje. En dat x drie als je t in drie delen viert voor familie, schoonfam en vrienden.
    Ik vind het nu eerlijk gezegd al belachelijk met al die vlaaien, kratten bier en hapjes. Inspiratie voor cadeaus heb ik nooit. Ook al geopperd om met cadeaus te stoppen omdat ik het nutteloos vind worden.
    Verjaardag vieren kost me meer dan dat het wat oplevert. En het hoeft niets op te leveren echt Ik wil stoppen met al die cadeaus. Vind visite gezellig maar belachelijk als er rijsttafels en buffetten van me zouden worden verwacht.

Denk dat meer mensen die mening delen want hier bij ons zijn er best veel die twee x per jaar de verjaardag van de gezinsleden gezamenlijk vieren.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hoeft toch niet alles te laten maken, je kunt toch zelf ook een hoop maken. Hier wel een vrij grote familie van mans kant maar dan gaan we gewoon bbqen als we wat vieren en neemt iedereen wat mee (taart eten we trouwens altijd in de avond), drank word er sowieso niet geschonken dus scheelt een hoop en aan verjaardagen doen we niet (wel andere feestjes maar dan gewoon met een kleinigheidje).

12. sunshineS1976

Helemaal mee eens.

13. sunshineS1976

Daar noem je iets belangrijks ;)

"Neemt iedereen wat mee.."

Kijk dat scheelt enorm natuurlijk! Als er ook een (kleine) bijdrage komt van anderen wil ik zoiets best doen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier mee eens! Ik vind het best leuk hoor, een buffet, maar daar heb ik de tijd niet voor op een verjaardag en ik vind het ook niet nodig. Soep en brood is prima, dan maar lekkee hollands, dat zijn we tenslotte ook,

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat scheelt. 1tje iets voor bij de koffie en thee in de avond, de ander een salade etc.

16. minon

minon Niet meer actief

Is het dan ook 'typisch Nederlands' dat je als je een 'karige schaal worst' hebt er altijd aan het eind van de verjaardag de helft nog staat?
    Zo ook van de hapjes warme hapjes etc? Als ik hier doe wat sommige erbij vinden horen op een verjaardag dan kan ik drie weken daarna nog alle hapjes eten.
    En dan erbij: ze komen voor de jarige niet om zich vol te proppen met eten. Ik vind het zowiezo apart dat eten altijd een verlengstuk is van gezelligheid. Zonder eten kan ook een topfeestje zijn hoor.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan krijg ik ook wel een tafel vol zonder dat mijn portemonee scheurbeuk krijgt.:D

Hier meestal op kinderverjaardag ook kinder hapjes ( chips, worst,spekkies,soepstengels e.d. ) op tafel , volwassen ook wraps, kazen, toast met beleg, etc etc.

Avond eten slinger ik de oven aan en daar gaan 4 pizza's tegelijk in of wedges in oven+ fituur.

vaak kring verjaardagen als we binnen zijn en dat is logisch want anders past het niet in ons huiske. Bij meer als 17/18 graden, staat, zit, hangt iedereen overal en nergens. :p

TS: ik zou ook een anders soep erbij doen en wat zoet beleg met los brood.

18. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Er komt een taart moment dat Siem mag meppen in de taart.
    Bij binnenkomst natuurlijk koffie thee etc en er staan wat bonbons op tafel
    Half uur uurtje later zijn we welk klaar met kadootjes en dan dus taart moment.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Aan hapjes heb ik voor zondag:

Chips, nootjes, zoute stengels, stokjes, komkommer met tzaziki , cocktail worstjes en uiteraard een slagroomtaart met een mooi plaatje en een appeltaart.

Mijn moeder zegt altijd: je gaat niet naar een verjaardag om je vol te vreten. En je moet ook maar net het budget hebben!

En savonds voor de paar die blijven eten wat ik al zei broodjes snacks met wat frietjes.

20. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Idd zo gaan we het doen.
    Heb idd soesjes op boodschsppenlijstje gezet en zelf tompouce nog maken.

Deel Deze Pagina