Ik begrijp wel dat aankomende moeders graag bij het babytje willen zijn, maar het lijkt mij eerlijk gzegd ook niet alles om niet meer te werken en alleen bij de baby te zijn. Je hebt je contacten op je werk en bent ook nog iets naast het feit dat je moeder bent. Ik zou makkelijk kunnen stoppen met werken, maar wil dat dus echt niet. Het feit dat ik mijn eigen geld verdien vind ik al erg fijn, maar ook wat ik net zeg de contacten die je hebt op je werk. Bianca ik denk ook dat je geen gebruik kan maken van de bijstand. Bij de gemeente waar ik werk zou je tot categorie 1 behoren wat zoveel betekent als kleine afstand tot de arbeidsmarkt dus gemeente stuurt je door naar het cwi en die gaan een baan voor je zoeken. En bijstand is er ook niet om even een jaar bij een baby te zijn om daarvan te genieten. Bijstand is er voor mensen die een probleem hebben en die dan (tijdelijk) en beroep kunnen doen daarop zodat zij niet volledig in de problemen raken.
OH en wat ik vergeet kun je niet kijken in hoeverre je gastouder kan zijn? Andere kindjes opvangen en dan ben je toch bij je eigen kindje . Je verdient er ook nog wat mee!
Bianca je zou misschien wat senseemillia zegt eventueel als gastouder kunnen werken. Of wat de anderen al voorstelden misschien iets van parttime te gaan werken of iets van thuiswerk als je er aan toe bent. Na de geboorte van me kindje wil ik gaan kijken voor thuiswerk en mocht ik niks vinden dan ga ik parttime werken. Het liefst zou ik ook thuis blijven om voor de kleine te zorgen. Maar persoonlijk wil ik me kindje ook leuke spulletjes kunnen geven zonder geld gebruik te maken van andermans geld. Dus voor mij zit er maar 1 ding op en dat is werken.