Sinds gisterochtend om half 8 heb ik harde buiken met menstruatiekrampen en dacht, wie weet is dit het begin?! Ben gaan douche en de krampen namen onder de douche niet af, maar werden ook niet erger. De hele ochtend kwamen ze eerst om de 7 min, toen om de 6, later om de 5 en rond 12 uur tussen de 3-5 minuten. De pijn was nog goed te doen, dus wilde nog even wachten tot ik m'n huisarts zou bellen (ik loop voor controle bij m'n huisarts) rond 14 uur zat er meer tijd tussen en rond 15 uur kwamen ze nog maar om de 10 min. Dit is zo gebleven tot een uurtje of 19, toen kwamen ze nog wel om de 10-15 minuten maar werden wel pijnlijker! Om 22 uur naar bed gegaan om proberen te slapen, ze kwamen nog steeds om de 15 minuten, soms korter... maar werden wel zo pijnlijk dat ik heen en weer moest wiegen om m'n ademhaling in controle te houden. Ze hielden ruim een minuut aan en had ook een zwaar zeurend gevoel in m'n rug, soms met kramp/steken. Ik kon er niet van slapen en heb om 12 uur een paracetamol ingenomen, maar heb niet kunnen slapen tot 3 uur vanacht... om 3 uur weer 2 paracetamols ingenomen en om half 4 ben ik toch in slaap gevallen, wel nog 2x wakker geworden van de kramp, maar uit eindelijk doorgeslapen tot 10 uur vanmorgen en toen was alles rustig... alleen nog een menstruatie gevoel, maar niet meer in wee-vorm... zijn dit nu ook voorweeen?? Ik dacht namelijk vanacht zeker te weten dat dit echte weeen waren en ze zeker vandaag wel door zouden zetten... ik ben nu wel een beetje bang geworden voor de pijn! Als dit nog maar voorweeen waren en ik ze al pijnlijk vond, hoe moet dat dan straks?! En heb ik straks nog wel genoeg energie voor het echte werk na die slapeloze nachten...? Doet een verloskundige/huisarts hier wat mee?? Of moet ik gewoon afwachten en geduld hebben? Ik heb trouwens wel krap vruchtwater, bleek bij een echo van 36 weken, maar was nog niet schokkend... daarna is er niet meer op gecontroleerd, maar voel de kleine nog goed. Liefs Serendipity
Hallo Serendipity. Het is (helaas) weer afgezakt, dus echte voorww. Qua pijn, tijdens je bevalling maak je endorfine aan waardoor je pijngrens steeds hoger word. Dus het wil nu helemaal niet zeggen dat het je niet gaat trekken. Warmte,massage kunnen de pijn verlichten en trek je de pijn echt tijdens de bevalling zijn er de mogelijkheden tot pijnstilling. Met deze voorww, doet de huisarts of verloskundige niks. Mocht je een aantal nachten niet/zeer weinig geslapen hebben kun je altijd met de huisarts overleggen of je iets kan krijgen voor de nacht of een nachtje slapen in het ziekenhuis, welke methode mogelijk is afhankelijk van huisarts/verloskundige/ziekenhuis. Probeer overdag wat te slapen/te rusten. Ook het verliezen van je slijmprop zegt helaas helemaal niks. Voldoende leven voelen bij weinig vruchtwater is heel belangrijk. Succes! Groetjes Ineke.