Vandaag reden wij vanuit de Dordogne (Frankrijk) terug naar huis en zijn we 2x (?!) geflitst. Hele lulllige snelheden hoor, dus we maken ons niet heel druk. Maar nu horen we van allerlei kanten dat boetes vanuit Frankrijk nooit aankomen. Niemand die wij kennen die er ooit geflitst is, heeft ooit een boete gekregen. Zijn er hier dames die dat kunnen beamen?
Hier ook nooit boetes binnengehad vanuit het buitenland. Zijn weleens geflitst in Frankrijk en Spanje, maar nooit een boete gezien. Nu praat ik wel over een aantal jaar terug, weet niet hoe het nu zit.
Via google vond ik een artikel dat vanaf 1 november een aantal Europese landen een overeenkomst heeft om in elkaars kentekenregisters te kijken. Maar dat is dan pas per 1 november 2013. Tot die tijd is het mij nog steeds onduidelijk. De tijd zal het leren. De brievenbus wordt toch al in de gaten gehouden, omdat we nog met smart op de blauwe enveloppen zitten te wachten
Ja dat klopt. Maar is het niet zo dat als je weer terug gaat en aangehouden wordt deze boetes open blijven staan?
Wij zijn in 12 uur van de Pyreneeën naar NL gereden. Was midden in de nacht en we kwamen echt kilometers achtereen geen andere auto's tegen dus we reden goed door 160/170. 6x geflits, nooit een boete van gezien. De boetes van de rit naar Italië het jaar erop kwamen wel gewoon aan, dus volgensmij zijn die Fransen heel laks succes!
Ik ben vorige zomer met het naar huis rijden vanuit Zuid-Frankrijk ook geflitst maar nooit een bekeuring gezien. Alleen gaan wij dit jaar terug dus als wij aangehouden worden zou het kunnen dat ik alsnog moet betalen als het klopt wat ze hier zeggen
Wij zijn vorig jaar in Zwitserland geflitst en daar een jaar later boete van gehad dus kan lang duren dus zou niet te vroeg juichen .
Juich idd niet te vroeg ik ben een paar jaar terug in Parijs geflitst en gelukkig daar geen boete van gezien. Het hangt er ook vanaf denk ik hoe hoog je boete is denk ik, want het kost voor hun ook tijd om 'al' het papierwerk enzo te regelen en als je dan 'maar' n boete hebt van 30 dan hebben hun er niet veel aan Dus nog even afwachten denk ik
Ik heb uit Duitsland wel eens een boete gehad, voor 15 euro! Dat ze daar al de moeite voor doen zeg. Kreeg er wel een mooie foto van mezelf bij Uit Frankrijk nooit wat gehad, wel geflitst.
inderdaad duitsland stuurt een foto mee laatste foto die wij kregen was een neus peuterende man en de boete komt eerst bij de opdrachtgever binnen
Wij zijn een jaar of 3 terug geflitst in Frankrijk en nooit wat gezien hiervan. Vorig jaar sept zijn we bij Gent geflitst en we kregen pas geleden hiervan een brief. Met de vraag of we dat geweest zijn en en of we dit konden bevestigen. En nog een vraag. Dan zou het terug gaan naar Belgie en dan zou de rechtbank de hoogte van de boete bepalen haha, we reden 6 km te hard. Nog niets van vernomen en dat is nu denk ik een week of 9 geleden.