Veel spugen, herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Averlhach, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste heeft reflux en krijgt hier Nexium voor wat goed helpt. Indikken doen we niet, dat zorgt voor projectiel spugen. Doorgaans hebben we er weinig 'last' van. Leefregels toepassen en extra wassen is voldoende.

Maar toch....
    Als hij 'iets' onder de leden heeft, denk aan griepje maar ook verkoudheid, hoesten etc, gaat hij (projectiel) braken en houd hij zijn melk niet meer binnen.

Laatst had hij een griepje met koorts (totaal 7 ziek, waarvan 5 dagen boven de 40 graden), dus 7 dagen op ors geleeft. 2 a 3 weken later een buikgriepje (ook een dag of 5 a 6; spugen, diarree) en weer een dag of 6 op ors. Dankzij ors beide keren niet uitgedroogd oid, uiteraard wel even laten controleren ;)
    We zijn nu 3 weken verder en gisterenavond/vannacht weer alles onder gespuugd (kwamen er helaas vanmorgen pas achter) en later vandaag weer.

Hij spuugt dan echt de (bijna?) hele fles eruit en blijft er rustig in liggen. Kletsen en vrolijk doen, terwijl alles nat is en koud wordt. Zelfs zijn gezicht zit onder.

Ors houd hij doorgaans wel binnen, dus dat gaan we zo weer geven.

Nu is hij van precies gemiddeld naar de -1 lijn gezakt, wat natuurlijk erg logisch is, maar langzaam aan begin ik het 'zat' te worden. Het is frustrerend om elke keer je kindje in zijn eigen braaksel te vinden.
    Begrijp me niet verkeerd, extra was etc interesseerd mij niet.

Is er iemand die dit herkent?
    Wordt dit ook beter na een jaar of zal hij een kindje blijven wat makkelijk spuugt?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier verborgen reflux, maar bij ziekjes en verkoudheden wel altijd spugen. Dus dat kan idd wel, dat het spugen dan erger wordt.
    Is het misschien handig om voor die dagen motilium te vragen? Dan wordt de maag sneller geleegd en kan ie minder spugen? of had je dat al eens geprobeerd?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Over of het overgaat of niet is niets te zeggen trouwens. De meeste kinderen groeien er overheen, omdat na het jaar het maagklepje wel goed sluit, maar dat gebeurt niet altijd.
    Mijn man gebruikt permanent maagzuurremmers omdat hij altijd last heeft van maagzuur, dus Caitlyn is hier wel wat erfelijk belast en aangezien het hier nog niet over is, denk ik dat het bij haar wel een gevoelig punt zal blijven. Ze heeft er alleen vrijwel geen last meer van, medicatie is vorige maand ook afgebouwd. Leefregels hanteren we nog wel, want anders heeft ze direct weer de hik en vervolgens ook last, maar het wordt dus wel beter :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dank je voor je reactie!

Ik zal motilium eens voorleggen aan onze kinderarts, nog niet geprobeerd.
    Denk dat ik van de week sowieso maar eens contact op neem met onze kinderarts ;)

Mijn oudste had verborgen reflux, maar is er netjes over heen gegroeid met ongeveer 1 jaar. (Eerder afbouwen van medicatie mislukte). Maar herken het spugen helemaal niet van hem...

Lastig (vervelend) dat je man nog steeds last heeft!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Verder niemand?

Deze week is groente een drama. Of hij weigert (prima, dan niet ;)) of hij eet het vol smaak op om vervolgens alles (+ melk) weer uit te spugen, binnen enkele seconden na een hap. Dit doet hij nu eigenlijk al weer een week. Soort groente lijkt niet uit te maken; wortels, courgette of broccoli, het komt er even makkelijk weer uit.
    Hij heeft deze week dus geen groente op.

Melk en fruit gaat wel goed :(

Deel Deze Pagina