Hallo allemaal, Mijn meisje is nu 9 dagen oud. Toen ze geboren was had ze een erg lage temperatuur: volgens mij was die rond de 35.3. De dagen erna ging ze wel omhoog, en nu schommelt ze tussen de 36.5 en 36.8. Ze ligt nog niet in haar eigen ledikantje, omdat ze zich daar niet goed in warm kan houden. Daarom ligt ze nu in de kinderwagen. We zijn nu langzaam alle kruiken, dekens, en mutsje aan het afbouwen. Op het moment ligt ze nog met 1 kruik en een gewone deken in de kinderwagen te slapen. Wie van jullie heeft ook een baby met een lage temp, en hoe gaan jullie hiermee om? Ik kan nog niet met haar naar buiten, en in de box kan ook niet omdat ze dan waarschijnlijk te koud wordt. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je baby zelf op temperatuur kon blijven?
onze dochter had ook ondertemp.. pas na een week of 3 kon ze, zij het met moeite zich op temperatuur houden. Ik heb gewoon al die tijd kruikjes in dr bedje gelegd, kleertjes voorverwarmd om de kruik, en voor ze naar bed ging kruikje er in gelegd. Dat ze in een lekker warm plekje kwam. Ze heeft wel gewoon vanaf het begin in dr eigen bedje gelegen. Ze moeten het toch *leren* Ze is nu 13 maanden en nog steeds is ze gevoelig voor kou. dr handjes kleuren direct paars als ze het koud heeft, en ook dr lipjes zijn altijd paars als ze in bad of onderde douche is Het is gewoon een koudkleumpje En jemag inderdaad pas met haar naar buiten als ze zich goed warm kan houden, en dr temp rond de 37 is En gewoon een kruikje erbij leggen
hier ook een bby met een temp tussen 35,8 /36.9 niet zo warm dus, ik ben zelf ook een koukleum ik doe altijd ee kruikje verwarmen voor dat die naar bed gaat. geen idee of t kwaad kan:S
hmm zijn we 16 maanden verder.. en anne is nog steeds een ijsklontje daarentegen heeft ze het zelden koud gek genoeg (dat zou je wel verwachten) maar standaard heeft ze 36.1 (en mama ook trouwens.. voor de zwangerschap was ik altijd netjes 37,5.. maar nu strak onderin de 36.. helaas heb ik het wel snel koud )
Hier ook een een baby met een lage temperatuur vanaf het begin af aan. Hij was alleen maar omhoog te krijgen met 2 kruiken en deken e.d. Maar veel lager werd het ook niet zakte niet onder de 36.3 zeg maar. Ik heb zelf ook een lage temperatuur en na een paar dagen namen we gewoon aan dat die van haar ook laag was.
Jelle heeft ook nog steeds een lage temp van zichzelf... Meestal rond de 36.5. Met zo'n heel kleintje vind ik het wel lastig hoor, maar als je haar goed inpakt en de kruik in de kinderwagen legt kan ze toch wel mee naar buiten? Ik neem tenminste aan dat je bedoelt voor een klein rondje of een boodschapje... Je gaat nu toch nog geen halve marathon lopen...
Ik begreep juist van mijn kraamverzorgster dat ik geen kruik in de kinderwagen mocht leggen als ik met haar ging lopen, i.v.m. risico op verschuiven en lekken. Hebben jullie dit wel gewoon gedaan? En zou ik anders gewoon een warme pittenzak in de wagen kunnen leggen?
Idd tijdens het wandelen de kruik eruit halen! Door het schudden/hobbelen kan de dop gaan lekken en dat willen we niet natuurlijk! Ik zou haar gewoon een lekker vestje aandoen, mutsje op, dubbele dekentjes en de wagen even goed voorverwarmen met wel kruikjes! Wij hadden twee kleintjes die zich ook niet goed zelf op temp konden houden (en dat was in september, een stuk warmer dus als nu). Wij hebben overdag tot wel een maand of 2-3 denk ik mutsjes opgehouden, uit bedje altijd in een omslagdoek/fleecedekentje en kruikjes hebben we de eerste ong 5-6 weken altijd twee in bed gehad en dan 3-4 keer per dag vernieuwen. En daarna zijn we het met 1 kruikje gaan doen, wat we nog lang hebben gedaan. Met een maand of 5 zijn ze pas met de kruikjes gestopt. Nu nooit geen problemen meer met temp!
Oh sorry, daar had ik even helemaal niet meer aangedacht... Heel logisch idd.. Mijn excuus.. Jelle is van Juni, en toen was het 30 graden... GEen kruikje nodig buiten..
In het begin, toen ze net thuis waren, had met name Daan ook moeite zichzelf op temperatuur te houden. Maar dat is logisch; het centrum in de hersenen wat het lichaam op temperatuur moet houden is nog niet helemaal ontwikkeld. Bovendien gaat alle energie van je kindje naar op aan het verwerken van indrukken en het drinken/eten. Later zullen ze deze energie ook gaan gebruiken om zichzelf op temperatuur te houden. Daarom moet je pasgeboren kindjes ook altijd met een kruikje in bed leggen. Een verpleegkundige zei op een gegeven moment tegen mij dat je je kindje ook niet teveel moet 'verwennen'. Dus je hoeft niet het bedje voor te verwarmen met een kruikje, enz. Natuurlijk heb je uitzonderingen. Daar zal ik niet over spreken, want daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn eenmaal mensen met een lage lichaamstemperatuur (mijn schoonzus heeft bijvoorbeeld altijd een temp van 35,9/36,0...heeft het daardoor overigens altijd snikheet). Als je het niet vertrouwd of denkt dat het te lang duurt zou ik contact opnemen met huisarts of CB. Succes! En hopelijk kun je snel naar buiten.