2 vaten in navelstreng ivp 3

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sanna80, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 20 wekenecho gehad, met kindje lijkt alles tot zover goed. Alleen heeft de navelstreng maar 2 vaten ipv 3.
    Ik moest met de verloskundige overleggen wat ik verder wilde ivm extra echo etc. ik vertelde dat ik aanstaande maandag ook al naar de verloskundige moet maar toch heeft hij haar gemaild of zij vandaag of morgen contact met mij opneemt en als ze dat niet deed/doet dan moest ik morgen zelf even contact met haar opnemen. Natuurlijk ga je dan zoeken op het internet, daar wordt je niet vrolijk van. Hij vertelde eigenlijk alleen dat er een kans was dat er na de 30 weken een groeiachterstand kon ontstaan, maar gaf aan dat ons kindje nu grrot was en wel wat kon hebben, maar op het internet lees je nog veel meer andere afwijkingen....:(
    wie hebben deze ervaring ook gehad? hebben jullie extra echo's gekregen? ook rustiger aan moeten doen oid ivm werk?

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen. Niet fijn als je niet weet waar je precies aan toe bent.

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn schoonzus had bij haar derde zwangerschap ook maar 2 vaten, na de bevalling is de kleine onderzocht op wat syndromen en ook lichamelijk ivm eventuele groeiachterstand enz..

gelukkig heeft ze een gezonde dochter gekregen en is ze alleen vrij klein! hoop dat het je wat geruststeld, je hoort het overigens wel vaker hoor en meestal is er niks aan de hand!

succes

4. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij komt dit best vaak voor en is het in de meeste gevallen onschuldig. Ik ken ook iemand die het had en die kreeg een gezonde zoon.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd, hier ook iemand, werd ingeleidt met 37 weken omdat navelstreng maar 2 vaten had. Gezonde zoon, enkel wel klein en magertjes....

Heeft nog 2 weken in ziekenhuis moetn blijven ivm nog te zwak om zelf te zuigen...maar had ook anders kunnen zijn zei de arts! Kleine had ook gewoon meteen mee naar huis kunnen gaan als hij goed had gegeten!

6. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties, we hebben maandagochtend een GUO in het ziekenhuis, dat is wel fijn, wat ik begreep van de verloskundige krijgen we met 28 en 32 weken nog een groei-echo. Gelukkig zit ons kindje nu op bijna 80% van de groeilijn, heeft wat bij te zetten dus.

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mijn dochter had ook 2 vaten, en was gezond als een vis. heb extra groeiecho gehad vanwege geschiedenis met polyhydrmnion (veel vruchtwater) en grootte baby, en als dit meisje 3 aders had was ze ook tegen de acht pond geweest.
    Ze is geboren met 39 weken en was zo gezond als een vis en woog 3290 gram, dus normaal gewicht, dus niet stressen

8. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de 1e ook 2 vaten ipv 3, geen extra groeiecho gehad, niet ingeleid, gewoon geboren met 41+2 en woog 4,5 kg.

De echoscopiste noemde het bij de 20 wk echo een afwijking op normaal en in vrijwel alle gevallen niks ernstigs.

Waarschijnlijk zullen ze bij de echo vooral de nieren en het hartje extra controlen. Als alles verder goed was op de 20 wk echo zou ik me geen zorgen meer maken.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een dochter van 3 weken die ook geboren is met een sua.

ik heb me er heel erg veel zorgen om gemaakt tijdens de zwangerschap.

het komt bij ongeveer 1% van alle zwangerschappen voor en in 25% van de gevallen is er wel iets aan de hand maar dit kan van heel erg klein tot zeer ernstig zijn.

ons meisje is gelukkig gewoon gezond en tot zover zijn er geen dingen aan het licht gekomen. met 6 weken moeten we nog een keertje naar de kinder arts om alles na te laten kijken aan hart en nieren is dat goed hoeven we niet meer terug.

een groeiachterstand was hier sprake van vanaf week 30 sprake van. maar dit heeft ze blijkbaar ergens in gehaald want ze was heel erg gemiddeld met de geboorte.

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Vriendin van mij was ook zwanger van een dochtertje met 2 vaten in de navelstreng...
    Er werd nog wel een extra echo gemaakt ivm de niertjes...
    Maar kindje is gewoon gezond geboren!!

11. jon80

jon80 Lid

11 sep 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 20 weken echo vonden ze bij onze dochter hetzelfde. Ik kreeg nog een extra echo want de dame die de 20 weken echo maakte zag alles niet goed. En inderdaad, toen bleek ook dat er maar 2 vaten waren ipv 3. Om die reden zijn er ook extra groeiecho's gemaakt en zijn de niertjes een keer extra gecontroleerd.

Onze dochter is gewoon gezond ter wereld gekomen, woog 3275 gram, kwam bijna 1 week te laat en is zo gezond als wat. Een foutje van de natuur noemde de gyn het, wij waren wel blij met de extra echo's ;).

12. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik ben er zelf eentje! Ik ben geboren met 2 navelvaten. Niets aant handje hoor. Nergens last van. Ik mocht alleen pas naar huis als ik had geplast. Ik woog 3400 gram en was 50cm. Ik ben geboren met 41 weken.
    Ben nu een gezonde meid van 27 en heb in mijn hele leven noooooit hier iets aan ondervonden. Krijg nu zelf een tweede kindje en ondanks dat ik extra heb gevraagd om daar goed naar te kijken, hebben mijn beide kindjes er gewoon drie.

Succes!
    xxxJanneke

13. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 20 weken echo in het ziekenhuis was helemaal goed. 100% garantie krijgt natuurlijk niemand, maar wij zijn gerust gesteld.

14. Onder water

Onder water Niet meer actief

Was hier ook het geval, kwamen ze pas achter na de geboorte;). Ik in paniek, man in paniek en uiteindelijk paniek om niks maar TOCH! Ze is geboren met 40w3d en woog 3200 gram en 50 cm, niet heel groot maar zeker niet te klein/licht.

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ons meisje had ook maar 1 ader en 1 slagader. Omdat ze dachten ook afwijkingen aan het nierbekken te zien ben ik wel onder controle gekomen. Ik heb het na de 20 weken echo wel rustig aan gedaan en onze meid is met 41 weken geboren met een gewicht met 4045 gr. Tot 32 weken was ze aan de lichte kant maar daarna is het hard gegaan. in he ziekenhuis hebben ze ook nog een foto gemaakt van de navelstreng...

uiteindelijk helemaal niets aan de hand ook niet met de nieren. Wou dat ik me achteraf niet zoveel zorgen had gemaakt :)

Deel Deze Pagina