Wat kan ik het beste doen???

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ikke85, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Annemarie,

Ik geef mijn dochtertje volledige bv, nu hebben we sinds 3/4 weken last van spruw. Ik smeer miconazolcreme en mijn dochtertje heeft sinds vrijdag nystatine.
    Nu heb ik sinds de spruw heel gevoelige tepels en zijn ze erg rood.
    Nou heb ik de laatste dagen zo'n pijn met voeden en keek gister even goed en zag op mijn rechter tepel 5 !!! tepelkloven :$. Ik smeer ook al met bepanthen, maar dit doet volgens mij niks meer.

Sinds eergister besloten om af te bouwen, maar mijn dochtertje moet erg wennen aan de flesvoeding (kokhalzen) ik heb dus geen idee wat ik nu het beste kan doen. Voeden is bijna geen doen meer....

Het is al die tijd goed gegaan, maar de laatste weken is het hopeloos :(.
    Hoop dat je wat tips hebt want dit hou ik niet lang vol...

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Jeetje wat vreselijk voor je. Bepanthen heeft geen genezende werking voor kloven: je kan eventueel smeren met purelan of werken met hydrogel padz van Medela (niet de mother mates want die gebruik je een aantal dagen en dit werkt dan weer je spruw tegen).

BIj spruw geldt altijd: allebei behandelen anders besmet je elkaar.

Ik heb erg goede ervaring met gentiaan violet: vlekt enorm op je kleren dus oude kleding aan maar effect is snel.

Voor nu: ik adviseer het eigenlijk nooit maar in jouw geval wellicht toch de te erge tepel voeden met hoedje (voor alle anderen die meelezen: normaal adviseer ik dit bij kloven juist niet aangezien de oorzaak van kloven over het algemeen verkeerd happen is en de hoedjes de kans op verkeerd happen vergroten)? Goed opletten dat je dochter met een super grote hap aanhapt!

Veel sterkte!

3. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Annemarie,

Dankjewel voor je reactie.
    Ik heb vandaag tepelhoedjes besteld dus als het goed is heb ik ze morgen binnen. Kan sinds vandaag echt niet meer voeden met re-borst van de pijn door de kloven. Die kant kolf ik nu dus elke keer en als ik denk dat ze nog honger heeft krijgt ze nog bv met de fles.
    De fles drinkt ze trouwens heel goed, alleen dus niet met kv erin...

Kan ik anders het beste bv en kv mengen ofzo zodat ze langzaam aan de smaak went? En hoe kan ik dit dan het beste doen?

Met de miconazolcreme ben ik gestopt want het is geen doen meer om het er elke keer voor het voeden af te halen, heb het idee dat mijn tepels daar juist meer geiriteerd door raken. De huisarts heeft net weer Nystatine voorgeschreven voor mijn dochtertje dus hoop dat het allemaal snel beter gaat. Bij haar is het wel minder geworden maar dus nog niet weg.

4. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Nou heeft ze vanmiddag ineens de fles leeggedronken :D
    Nu dan echt beginnen met afbouwen.

5. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    succes.

Miconazol hoeft trouwens niet van je tepels af voor het voeden!

6. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Niet??? De huisarts en apotheek zeiden allebei van wel :(

7. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Nee niet hoor, miconazol wordt ook wel gebruikt als behandeling bij de baby (wel in een andere vorm): als je na de voeding opsmeert (dunne laag nooit dik opsmeren) dan is het prima voor de volgende voeding.

Deel Deze Pagina