Als mijn zus aan mij zou vragen of ik naar de HA wil gaan met mijn kind, omdat zij graag bij de doop aanwezig wil zijn maar het niet aandurft als wij niet weten wat ons zoontje precies heeft, zou ik even met hem langs de HA gaan. Kleine moeite.
Bij mij is het ook aan begin van de zwangerschap getest, omdat ik ook niet zeker wist of ik het gehad heb. Misschien ook even navragen bij de vk of dat het met bloedprikken getest is. Weet niet hoe groot het risico op besmetting is als je alleen naar de doop gaat en je neefje verder niet vasthoud oid? Anders zou ik dat doen, dan helaas niet met je neus er bovenop, maar met wat afstand.
Mij werd destijds aangeraden om niet naar de verjaardag van ons neefje te gaan. ( ik zwanger en hij 5e of 6e ziekte. Wel bloedgeprikt maar die uitslag duurt wel even, die heb je zoiezo niet voor zondag. Volgens mij duurde dat 5 a 7 werkdagen. Best lang dus Ik bleek uiteindelijk geen antistoffen hiervoor te hebben maar heb zeker weten wel waterpokken gehad dus dat zegt niks. Ik zou ff overleggen met de vk maar zoals ik het heb meegekregen destijds zou ik de gok niet nemen. Als ze wil dat je er bij bent kan ze best even naar de ha. En als ze dat niet wil dan moet ze ook niet boos zijn als jij niet komt.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ze is vandaag bij de arts geweest en het blijken warmte bultjes zijn geweest.. Ze zijn nu ook weer weg. Dus kan er gelukkig bij zijn!
Als het daadwerkelijk waterpokken zijn dan zit die binnen een aantal dagen onder en waterpokken herken je echt wel. Waterpokken begint doorgaans op de romp. 5de ziekte is alleen schadelijk tot 22 weken en zesde ziekte hebben ze eerst koorts en dan vlekken. Werk zelf in een huisartsenpraktijk en krijgen zo vaak ouders met vlekkerige kinderen en 9 van de 10x weet een arts het ook niet want er zijn meer dan 100 virussen met zo'n beeld en om het beestje een naam te geven noemen ze het vijfde ziekte. Zijn het niet gewoon muggenbulten in zijn gezicht?