Hallo verloskundige, fijn dat ik hier mijn vragen kan stellen! Ik durf niet altijd zo goed steeds bij de verloskundige aan te kloppen en dan is het via internet toch "makkelijker". Vanochtend ben ik bij de verloskundige geweest voor controle. Met de baby gaat het gelukkig goed. Alleen bij het meten van mijn bloeddruk schrok ik een beetje. Die wordt steeds een beetje hoger... 30 wkn: 120/70 32 wkn: 120/75 34 wkn: 140/75 En vanochtend 135/80 Volgens haar hoef ik me nu geen zorgen te maken. Volgende week meet ze het weer op. Wel moest ik in de gaten houden of ik geen hoofdpijn kreeg. Dan zit ik weer te lezen op internet (stom, stom, stom, ik weet het... ) en maak ik mezelf weer bang. Plassen doe ik de laatste paar dagen niet veel, ook al drink ik veel. Sterretjes zie ik heel soms, maar dit is meestal wanneer ik opeens op sta of mijn ogen helemaal moet draaien om iets te kunnen zien. Hoofdpijn is er eigenlijk niet en een bandgevoel heb ik 2 keer gehad, na het de hele dag dragen van een te strakke zwangerschapsbh. (Of was dit misschien mijn rib die pijn deed...? Ik weet het niet) Ik zit me van tevoren ook al een beetje druk te maken als die bloeddrukmeter eraan komt. Heeft dit misschien ook invloed op de meting? Sorry voor mijn gestress... word soms ook niet goed van mezelf, maar ik hoop dat u mij misschien wat gerust kunt stellen? Alvast heel erg bedankt! Groetjes shampoo
Hoihoi, Je bloeddruk is prachtig! Het is heel nromaal dat je bloeddruk iets stijgt aan het einde van de zwangerschap (die nu erg dichtbij komt! spannend!) Het druk maken om de bloeddruk meting heeft zeker invloed op de daadwerkelijke meting. Maar geen zorgen, er is niets aan de hand! Imke ps: laat je niet gek maken door internet hoor! Stel liever dan een vraag hier!