Vraagje aan de mama's met een hond!

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo allemaal,

Wij hebben een hond en pasgeboren kindje. Helemaal leuk allemaal.
    Nu vraag ik mij af hoe doen jullie dat met de hond uitlaten? Mijn vriend is aan het werk en maakt lange dagen van zo'n 10uur. Ik moet dus meerdere malen op een dag de hond uitlaten.

Doen jullie de kleine altijd in reiswieg,maxi cosi, draagzak? En laten jullie de hond dan uit gelijk na of voor een voeding etc? Of halen jullie je kleintje uit bed om de hond uit te laten? Of zijn er mama's die hun kleintje tijdens het slapen even alleen laten ( en dan niet voor 2 minuten bedoel ik). En als je terug bent laat je dan je kindje in reiswieg slapen of maxi cosi etc of leg je hem terug in bedje.

Ik hoor het graag, ben heel benieuwd! Want ik weet niet zo goed hoe ik het nou het beste aan kan pakken eigenlijk! :)

Bedankt alvast!

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hihi, het is even zoeken, dat geef ik toe! Op de dag dat ik thuis ben doe ik het zo. Mijn zoon is nu 10 maanden dus die gaat in zo'n driewieler. Het is dus wel aanpassen wanneer zoonlief wakker is. Eerst nam ik zoonlief mee in draagzak omdat ik dat persoonlijk handiger vond. Als hij dan wakker werd, verschonen en fles en dan in draagzak en wandelen.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ga loop gewoon met de kinderwagen :) De stad is redelijk dicht bij ons huis, moet dagelijks wel eens kleine boodschapjes halen... dan ga ik lopend en neem ik de hond mee.

Ik loop gewoon tussen de voedingen door, weet precies op welke tijden hij krijgt dus daar hoef ik niet zo veel rekening mee te houden. 's avonds vlak voor het slapen gaan dan laat ik de hond bij ons achter op het veld gewoon even een plasje doen.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik deed in t begin met de wandelwagen (ze sliep hier ook in) en dan de hond uitlaten. Vanaf 6 weken heb ik wat vaker de draagzak gebruikt. Nu zit (ligt) ze in de buggy, en laat ik zo tussen de slaapjes door de hond uit.

Ik laat mijn dochter niet alleen om de hond uit te laten. Dat durf ik echt niet aan.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    In de kinderwagen of draagdoek gaat de kleine mee. Ik heb nog nooit een van de kinderen alleen gelaten.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Oh ja, dat was ik even vergeten te melden. Zoonlief gaat idd altijd mee. Dan moet de hond zich maar een beetje aanpassen :)

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Honden kunnen gelukkig ook geen klokkijken.

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik heb onze dochter altijd meegenomen in de draagzak, elke keer wanneer onze dochter net gevoed was.
    Wij moesten wel de draagzak nemen, want met 2 honden en kinderwagen, kunnen ze in sommige situatie niet zo goed gestuurd worden.

9. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meis,

Hier ook een hond en zoontje van 6 weken... Mijn vriend laat m uit voor die naar zn werk gaat... Om 7 uur is dat ongeveer.. Ik ga dan vaak als de kleine onrustig is of om een flesje nog iets uit te stellen .. Vanmorgen was t 10 uur toen kleine in de maxicosi en lekker een half uurtje gewandeld.. Zoontje viel lekker in slaap en toen we terug kwamen was t flesjes tijd hihi... Zowel voor de hond als de kleine heerlijk... Ik loop n flink stuk dus hond hoeft pas weer als papa thuis is zo rond 17 uur... Ik heb n labrador die t allemaal prima vind... Als ie maar gezellig mee mag! Mijn hond heeft meer aan 2keer een half uur en flink rennen dan drie of vier keer kort rondje... Maar das per ras ook verschillend natuurlijk... K zag er in het begin ook tegen op maar vindt het nu heerlijk om even weg te zijn... Mits het zulk prachtig weer is als vandaag natuurlijk ... Hihi als t maar droog is!

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn hond maakt rechtsomkeer als t regent.. haha dan wilt die zelf niet meer. :D

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Nooit mijn dochter alleen gelaten terwijl ik de hond uitlaat. Brrr, er zou maar net wat aan de hand zijn, bijvoorbeeld dat zo'n kleintje spuugt en zich verslikt.

Mijn dochter was een slechte slaper, maar al wandelend viel ze goed in slaap. De hond kon dan gelijk mee. Draagdoek is makkelijker uitlaten omdat je dan je handen vrij hebt, maar vanuit de draagdoek lukte het niet om haar in bedje te leggen. Als ik ergens naartoe ging waar het minder goed begaanbaar is, gebruikte ik liever de draagdoek dan de kinderwagen. En als ik maar een kort stukje ging (meestal in de ochtend even gauw de hond eruit voor een plasje en dan weer terug) vind ik de draagdoek ook makkelijker. Als ik 's middags een langere wandeling ging maken dan handiger om de kleine meid in de wagenbak te leggen. Bij thuiskomst liet ik haar dan gewoon liggen tot ze uitgeslapen was. Nu ze wat groter is doet ze meestal nog maar één lang slaapje overdag van een paar uur, van 11 tot twee of van 12 tot drie. Dus dan gaat ze gewoon iedere keer in de draagdoek mee, is nog steeds goed te doen. Ze is nu ongeveer negen kilo. De kinderwagen (inmiddels met buggy-inzet uiteraard) gebruik ik voor de boodschappen, maar daar slaapt ze nooit in.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb de mazzel dat ik een soort bos voor mijn deur heb, 4 meter van mijn voor deur en ook een hond die zelf aangeeft of ze alleen moet plassen of ook een grote boodschap.
    De kids zijn gewoon in huis, op bed, wipper, kinderstoel, box of spelen gewoon.
    Ik het oude huis hadden we dit niet en liep ik gewoon een snel rondje met evt de babyfoon mee.

Ik zie het altijd maar zo, als ik de container aan de wegzet ben ik verder van huis:p

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Tussen de voedingen door. In draagzak of wandelwagenbak. Niet in de maxicosi. Dat vind ik echt not done, die zijn niet bedoeld om mee te wandelen. Niet bepaald gezond voor je kindje en voor zn ruggetje en heupjes....
    Daarna gaat ze vanuit de draagzak de box in of naar bed. Afhankelijk van of ze slaapt of niet.
    Als je je wandelwagen in huis kan zetten dan zou je hem erin kunnen laten liggen/slapen. Die van mij staat beneden in de berging dus ik moet haar sltijd overhevelen. Is verder geen probleem. Die tukt wel verder en anders niet.
    Ik laat ze niet alleen om te wandelen. Alleen s ochte ds vroeg en savonds laat even snel 2 minuten. Perkje 5 meter voor mijn huis. Hond doet alles op commando. Ik ben alleen dus ik kan niet anders dan ze dan even alleen te laten.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.441
    113
    Hier altijd gewoon in de kinderwagen mee, en dan twee aangelijnde honden er naast, kreeg er veel leuk reacties op. Toen zoon groter werd ging hij in de wandelwagen mee en mocht dan helpen vasthouden, erg grappig :D.
    En als het regent hebben de honden hier pech en moeten ze wachten totdat manlief thuis is ;). Maar moet zeggen ze zijn oud en willen geen van 2 meer de regen in om te wandelen ;)

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    In de echte baby tijd ging hij mee in de wandelwagen, mijn man liet de hond in de ochtend vroeg voor zijn werk uit zodat ik met onze zoon op t gemakje op kon starten. Ik ging na een voeding en liep dan eerst met de hond en daarna meteen door naar de supermarkt. Hij sliep dan gewoon zijn slaapje zoals anders thuis. Was hij nog niet wakker bij thuiskomst liet ik hem in de wagenbak thuis verder slapen.

Later in de buggy mee en nu in zijn loop/duw fietsje of aan het handje.. Verder deed mijn man de hond ook weer uit laat in de avond. Ik hoefde dus maar 2x te lopen..

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Toen ze nog klein waren deed ik ze in de draagdoek. Uitlaatschema aangepast aan slapen/eten.

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik deed haar in een draagzak, of zette de maxicosi op het onderstel.
    Wagenbak ook weleens gedaan, was meer wat uitkwam.
    Met 2 honden was dat prima te doen.
    Nu ze zelf wil lopen vind ik het soms iets lastiger haha!

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik liet haar soms gewoon in bed liggen en deed ff vlug hond laten poepen en plassen, met babyfoon bij en huid altijd in zicht...

De eerste maanden had ik dochterlief veel in de reiswieg beneden dus was makkelijk, wrapper dichtslaan en naar buiten...

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ging altijd even snel 5 minuten rond.
    Voordat vriend naar werk ging liet hij de hond uit dan hoef de ik pas weer rond 11:00 uur en rond 15:00 uur en dan was vriend weer thuis om 18:00 uur.
    Vond dat gesjouw vreselijk onhandig, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Overigens ging ik alleen weg als hij sliep.

20. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties. Wat ik nog graag zou lezen is of jullie het bijvoorbeeld voor of na voeding doen en wel of niet terug leggen in bedje etc.

Hier heb ik het vanmiddag voor een voeding gedaan. Zodra ik terug kwam haalde ik hem uit de wagen en kreeg hij voeding. Dit ging goed.

Maar nu bijvoorbeeld moet ik hem nog uitlaten en is al donker. Niks mis mee, maar wij wonen buiten de bebouwde kom en hiervoor is het nogal donker! Dat vind ik eigenlijk niks met de kinderwagen en het is ook nog eens een vervelend pad wat helemaal vol ligt met eikels (zo irritant!)

Deel Deze Pagina