Motillium...effecten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste allen,

Sinds onze dochter motillium (en nexium) gebruikt zie ik dat ze vaker plasluiers heeft en gek genoeg minder poep luiers (hou het in excel bij dus weet zeker dat het echt zo is.)
    Wat me ook opvalt is dat ze van 6 a 7 voedingen per dag omhoog is geschoten naar 9 a 11 voedingen per dag.
    Ik neem aan dat dit komt omdat haar maagje sneller leeg is. Maar ze komt nu soms al een uur nadat ze heeft gedronken. Op cb is mij verteld dat ik er minimaal 2 uur tussen moet laten zitten maar dat is echt geen optie.

Wat is jullie ervaring hiermee, herkennen jullie dit?

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    In het begin dat mn meisje motilium is gaan gebruiken leek het inderdaad ook alsof ze weer eerder honger had. Wij hebben toen toch wel steeds geproberd om niet meer voedingen te gaan geven en eigenlijk vanzelf lukte dat en is ze helemaal aan de motilium gewend.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, hier bij motilium en bij erytromycine destijds ook eerder honger. Logisch idd, want het maagje wordt sneller geleegd.
    Als het dit effect heeft, zou ik stoppen.
    Dik je de voeding al in? Dat helpt hier beter.

4. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

1 Van de bijwerkingen van Motillium is dat het helpt voedsel sneller de maag te laten passeren, waardoor het minder kans heeft om omhoog te komen. Dus meer honger hebben, heeft dan ook een logische verklaring. Ik twijfel nog om weer refluxmedicatie op te starten en ik denk dat ik nu ervoor kies om alleen het spul te nemen dat de maagsappen minder zuur maakt.

Deel Deze Pagina