Hai allemaal, Mijn dochtertje Danique is 2 jaar, ze zal ongeveer 2 1/2 jaar zijn als haar kleine broertje wordt geboren. We zijn aan het aarzelen over de kamerindeling straks. De situatie : - De ouderslaapkamer is giga, maar helaas kan daar logistiek gezien geen stukje bij een kleine kinderkamer worden getrokken. - De grote kinderkamer is mooi groot, goed licht, leuk uitzicht en daar slaapt Danique nu. Het thema van deze babykamer is Afrikadiertjes met de kleuren wit, zand, beige en klein beetje bruin. Kan dus ook prima een jongetje in. - De kleine kinderkamer is een stuk kleiner, wat donker, kijkt uit op een huis wat direct naast ons ligt. Veel minder ruimte dus en minder gezellig. Is nu nog een rommelkamer dus nog niet ingericht. - Op zolder een mooie slaapkamer maar daar vinden we beide kinderen nog te jong voor. Daar zou Danique misschien over een jaar of 3 naar toe kunnen. We twijfelen nu of we de kleine kinderkamer ff opleuken voor broertje en als Danique straks naar zolder gaat dan haar grotere kamer omtoveren tot een jongenskamer. Of om de grote kinderkamer de babykamer te laten en daar broertje in, het kleine kamertje even oppimpen voor een meisje en met een nieuw peuterbedje daar Danique in laten slapen. Waar hebben jullie voor gekozen, peuter verhuizen of baby nieuwe kamer? En als jouw eerste kind naar een andere kamer is gegaan, hoe heeft hij/zij dat ervaren? Als leuk en spannend, of als verstoten van zijn/haar vertrouwde plekkie? En wanneer heeft een peuter/kleuter behoefte aan ruimte voor zichzelf om alleen te spelen, oftewel wat meer ruimte in de slaapkamer nodig? Merci alvast!
Hier hebben we onze dochter een nieuwe kamer gegeven. Van babykamer naar grote meiden kamer. Ze is nu bijna 3 en was toe aan een nieuwe kamer.
ik heb mijn zoon, 2.5 jaar verhuisd naar een nieuwe grotere slaapkamer, met nieuw bed en de nodige tamtam om het leuk en spannend voor hem te maken. Die missie is geslaagd, want we hebben geeen centje pijn gehad mbt zijn verhuizing. Ik weet niet hoe oud kids zijn wanneer ze zelf in hun kamer gaan spelen. Ik zie het mijn nichtje van 3 wel al doen.
In jullie situatie zou ik de kamers laten zoals ze zijn en de baby in het kleine kamertje leggen. Hoeveel ruimte heb je nu eenmaal nodig in een babykamer? Over een paar jaar kun je dan de hele boel doorschuiven
hier hebben we ons zoontje toen 1 jaar en 5 maanden verhuisd naar een nieuw kleinder kamertje die leuk gemaakt voor hem met een peuter bed hebben hem wel eerst een maand op de kamer laten slapen in zijn ledikantje voor te wennen aan een nieuwe omgeving maar wel in zijn eigen vertrouwde bedje toen overgegaan naar een peuter bed en dat ging super hij vind het geweldig en zijn broertje ligt nu gewoon op zijn oude kamer.
hier hebben we de 'baby' kamer van Jill al opgeleukt met andere kleuren en zo (roze ofcourse ) maar mocht hier een baby bij komen zou ik niets aan haar kamertje veranderen, een baby er bij lijkt me al een grote verandering voor haar dus zou ik haar kamer vertrouwd laten en de baby een nieuwe kamer geven. die weet dan toch nog niet beter
dochterlief is bij 2 jaar verhuisd naar een grotere slaapkamer en een compleet nieuwe slaapkamer.... de babykamer blijft zoals het is en staat, voor onze kinderwens...
hoi ik zou zelf op zolder gaan slapen en danique naar jullie kamer verhuizen en een leuke peuterkamer van maken de babykamer laten zoals hij is dit hebben wij zelf ook gedaan, wij zijn naar de kleine kamer gegaan en ons oudste zoontje onze kamer gegeven en de babykamer zo gelaten. tenslotte slapen we alleen maar op onze kamer. kinderen spelen er vaak ook nog spinnekop p.s. wel rookmelders ophangen hoor !!!!!!!!!
Wij hebben het zelfde probleem. Onze dochter blijft nu op de grote kamer, baby op de kleine. Over een paar jaar kan onze dochter of wij naar zolder, en kan de peuter naar een andere kamer. Maar ik ga een kind van een jaar nog niet naar zolder doen, en ivm bekkenproblemen kan ik ook niet op zolder slapen voor de bevalling.
Wij gaan onze dochter verhuizen als haar broertje komt, maar wij hebben in de babykamer een wastafel in de commode gemaakt en die verhuist nu eenmaal niet zo makkelijk Dochter krijgt op haar 2e verjaardag een mooie nieuwe grote meisjes kamer (en heel handig kan 2 maanden later haar broertje dan dat kamertje gaan gebruiken, al hoewel zn zus 6 maanden bij ons op de kamer heeft geslapen). In jullie situatie zou ik het anders doen en de baby naar het kleine kamertje doen, zoals al gezegd, hoeveel ruimte heeft een baby nodig en je dochter zal misschien wel wat meer boven gaan spelen als jij daar druk met je zoontje bent en dan is iets meer ruimte wel lekker voor haar. Tegen de tijd dat je zoontje een jaartje of 2 is, kan je dochter door naar zolder en kan je zoontje weer naar die grotere kamer. En dan kan je zelf verzinnen of je voor die paar jaar nog een grote meiden kamer van haar kamertje gaat maken of het laat zoals het is.
Wij hebben er voor gekozen om dochter een meidenkamer te geven en de baby haar babykamer. Dochter is overgegaan met 2j3mnd naar de nieuwe kamer. Ze vond het leuk om een grote meiden kamer te krijgen, in eerste instantie sliep ze er goed. Maar op vakantie begonnen de problemen en vanaf dat moment slaapt ze bij ons in een ledikantje. Ik denk dat het meer de leeftijd was dan de komst van de baby, want dat vond ze erg leuk. Ze is dol op haar kleine broertje. Ze vond het ook prima dat haar broertje in haar oude kamertje gaat slapen. Ook hij slaapt bij ons op de kamer, tot een half jaar blijft hij daar slapen. Ze is nu bijna 3 en slaapt nu weer steeds vaker in haar eigen bed op haar eigen kamer, soms steekt ze ergens gedurende de avond/nacht over. Regelt ze gewoon zelf. Mijn dochter gaat weleens boven spelen of iets halen, maar 9 van de 10 keer is ze binnen 10 minuten weer beneden. Op deze leeftijd spelen ze nog vooral in de buurt van papa en mama. Vanaf een jaar of 5,6 gaan ze op hun eigen kamer spelen.
Thnx voor al jullie antwoorden! Beide oplossingen hebben voor- en nadelen, heb nu weer wat info en ideetjes om in de denktank te stoppen