na 3 jaar proberen (obsessief) 1MA in sept vorig jaar, ben ik met Soy in te nemen (ovuleerde zelf niet meer door leeftijd vermoedelijk), en met Soy ovuleerde ik wel. Deze cyclus had ik afgeschreven,, geen pos ovu test tot CD 24, en daarna geen tempstijging; zelfs al medicatie genomen om ongie te worden. Vandaag licht streepje op test. Ik denk dat hoe minder je ermee bezig bent hoe beter. ik dacht er niet meer aan, omdat ik dacht geen ei te hebben en dat het dus helemaal niet zou kunnen. Ik heb nu al 3 testen met een vaag licht streepje, dus het zullen wel niet al indrogers of vals pos testen zijn denk ik. Dus gewoon niet aan denken.... (hoor mij )
@isso ik heb net gelezen dat soy tijdens de zwangerschap wel slecht en gevaarlijk is.. Dus ik zou er maar alvast mee stoppen :=
Het is waarschijnlijk bijgeloof en toeval, maar zo onschuldig dat het nooit kwaad kan he te proberen. Met mijn zoontje waren we in ronde 1 zwanger en dit keer na een half jaar nog niet.. Mijn zusje, ook eerste ronde zwanger, zei dat het heel goed helpt als de man tomaten eet. Haar man moest in de weken ervoor dagelijks wat snoeptomaatjes eten. Ik moest daar om lachen en vertelde dat tegen mijn man savonds. Zegt ie: nu je het zegt... Tijdens het zwanger raken de vorige keer, at ik elke dag snoeptomaatjes uit de fruitmand op mijn werk! Dus wij de afgelopen maand ook snoeptomaatjes in huis gehaald en mijn man heeft ze elke dag weer gegeten. En het resultaat staat in mijn onderschrift! Zoals ik al zeg, waarschijnlijk is het toeval, al kan ik wel onderzoeken op internet vinden waar staat dat het rode uit de tomaten wel degelijk invloed heeft op het zaad van de man.
ik ga dit toch maar even volgen. Ben nu wel paar dagen overtijd, maar toch bloed bij afvegen, dus denk dat het wel door gaat zetten. Volgende ronde maar eens het een en ander proberen vooral de tomaten
Bedankt voor je reactie, we klussen om de dag. Had ook al gelezen dat elke dag niet goed is voor de kwaliteit van het sperma. De keer dat het raak was zijn we op dag 9 begonnen en toen verder op dag 13, 15 en 17. Daarna niet meer. Op dag 15 (of 17) is het toen raak geweest. Ik wil nu toch wat meer richting de eisprong beginnen met klussen en een keer daarvoor om het zaad alvast te verversen. Thee drink ik nauwelijks, en als ik het drink is het zonder cafeïne
Bijgeloof of niet, ik heb ook iets over tomaten gelezen. Nu vinden wij tomaten erg lekker en eten we deze bijna dagelijks bij het diner. We eten regelmatig pasta met tomaten er bij of aardappeltjes met vlees en rauwe groenten als wortelen, komkommer en tomaten. Het heeft de vorige ronde nog niet geholpen maar wie weet nu wel.
De enige tip die ik je kan geven is dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, je moet ook een beetje leven en niet alles laten draaien om zwanger worden. Het is moeilijk, dat weet ik, maar elke maand in spanning kan het ook tegenwerken. Mag ik vragen hoelang jullie bezig zijn? Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. En gebruik je ovulatietesten of voel je je eisprong? Groetjes Pindatjuh
tarwekiemolie zorgt alleen maar dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt waardoor een eventueel bevruchte eicel makkelijker kan innestelen. Dus dat kun je best nemen. Al vind ik het wat voorbarig om al na 4 maanden proberen in de stress te zitten. Sommige hier op het forum zijn jaren bezig voor hun 1e kind...
Wij hebben meer dan een jaar geprobeerd... Heel relax, niks forceren, elke maand maar zien of het zover was of niet. Maar na een jaar begin je je toch vragen te stellen. Ik had sinds een paar maanden een mooncup (zie de groene vrouw, menstruatiecup) omdat ik van maandverband en tampons af wou. Ik zocht wat informatie mbt het inbrengen van die cup toen ik las hoe vrouwen het als hulpmiddeltje gebruikten om hun zwangerschapskansen te vergroten. Ik dacht, waarom gewoon niet eens proberen... En ik ben zwanger. Kan toeval zijn, maar ik geloof dat het geholpen heeft. De cup heeft ervoor gezorgd dat mijn man zijn zaad gewoon heel de nacht dicht bij mijn baarmoedermond bleef... Ga zeker niet beweren dat het een wondermiddel is, maar naar mijn mening wel zeker een HULPMIDDEL.
Ik denk echt dat je al goed bezig bent butterflynova, de rest is aan de natuur!!! Probeer wat te relativeren want anders maak je jezelf echt gek ben ik bang.
Hoe draag je hem dan? Hetzelfde als bij de menstruatie? Komen er dan wel zaadcellen binnen? Zo groot is het gat van de onderkant toch niet?
Na het plezier idd ff opvangen en inbrengen... Ipv dat het eruit loopt dus. Sorry, beetje plastisch. Omsluit je volledige baarmoedermond. http://www.cutecotton.nl/catalog/product/gallery/id/1365/image/1820/ Zo ziet ie eruit... Meeste vrouwen knippen wel het 'staartje' eraf, is veel te lang.
We zijn begin 2014 begonnen, half jaar daarvoor al met anticonceptie gestopt. Maar tot die tijd altijd condoom gebruikt. In maart hield ik de eerste positieve test in handen, in twee ronde raak. Nooit verwacht! Ik heb toen in ronde twee ovulatietesten gebruikt omdat ik die maand ervoor (na ronde 1) ineens een week later ongesteld werd. Dat had ik daarvoor nooit gehad! Ik wilde zeker weten wanneer mijn eisprong was zodat ik niet weer een week in spanning zou zitten. Die ovulatietest gaf op dag 15 een knaltest, die avond geklust en volgens mij is het toen ook raak geweest. Het gebruik van ovulatietesten heb ik nu doorgezet, vind het fijn te weten wanneer de eisprong is. Ik voel deze namelijk niet. Omdat het zo snel raak was en helaas is mis gegaan is de wens nu groter dan daarvoor.
Hey. Ik kan dat gevoel 3jaar geleden gestopt met pil... Iedereen om me heen ware zwanger voor dat k het door hadt zelfs vriendin al van de 2e in de 3jaar tijd dat wij bezig waren. Helaas was mijn cyclus niet regelmatig. Rook en drink niet 1xper week sporten gezonde voeding. In januari was ik het beu en gaf het op we zoude per juni na ziekenhuis gaan voor onderzoeken. Maar wonder bove wonder bleek ik maand later zwanger. Ik geloofde het niet 2x een test gedaan en zwanger... Geloofde niet was verbijsterd was het na 2,5 jaar toch gelukt. Nu inmiddels 23weken en gaat goed. Heb vertrouwe geloof in je zelf... Maar laat het geen ding worden want dat werkt niet... Laat het meer los. Xx
Butterflynova ik begrijp jou zooooo goed!! Twee rondes klinkt vast voor vele weinig, maar als je zwanger bent geweest..op dat mooie roze wolkje hebt gezeten, je wist dat je moeder ging worden, misschien had je al spulletjes gekocht enz. Enz. En dan ineens stort je wereld ineen..het gaat mis.. je weet als vrouw zijnde van een ma of mk al hoe het is om zwanger te zijn.. je hebt er al even van mogen proeven.. en dat proeven smaakt zo naar meer!! En dan maakt het niet uit hoe lang je er daarna mee bezig bent.. het gaat erom dat je dat gevoel van zwanger zijn weer wilt ervaren.. je mist je kindje die verdwenen is uit je buik.. en je wilt dat daar een nieuw kindje komt. Dus alle opmerkingen over dat je het moet los laten of niet te veel mee bezig moet zijn.. ik weet als geen ander, dat zulke opmerkingen je absoluut niet verder helpen. Wat je misschien wel kunt doen is veel afleiding zoeken en gewoon blijven genieten van je dagelijkse dingen, maar het uit je hoofd zetten zul je niet.