Een week voor mijn zwangerschapsverlof kreeg ik te horen dat mijn contract niet werd verlengd, enorm balen want ik had een hele leuke baan. Nu kreeg ik via een kennis te horen van een bedrijf wat enorm hard aan het groeien is en dat ik daar mijn CV eens naar toe moest sturen en erbij zeggen dat ik het van hem had ( hij zou zelf ook nog wat tegen die eigenaar zeggen) Dat heb ik gedaan en mijn eerste mail kwam bij die man zijn spam terecht. Na 2 dagen nagebeld om te vragen of hij het had gezien , maar toen moest hij het nog uit zijn spambox vissen dus. Die man gaf aan dat die kennis het eea had verteld inderdaad. hij vond dat ik eerst maar even het verlof en de bevalling door moest en als ik weer was opgeknapt dat ik me moest melden. zo gezegd zo gedaan, op dat moment moest hij eerst met spoed een fulltimer zien te vinden voor op de boekhouding. De enige accountant kon de grote hoeveelheid werk niet meer aan door de groei, en als hij weer iemand op sales en operationeel vlak extra zou neerzetten dan zou het niet goed komen daar. Ik ben wel voor de zekerheid verder gaan solliciteren. Later zat ik bij een bedrijf op gesprek waar iets verkeerd was gegaan met mijn CV en ze dachten dat ik voor een functie kwam die ik helemaal niet kan doen. De functie die ik wilde was al vergeven. Die man vond het zo erg en vertelde mij dat he) het razend druk heeft en mij goed zouden kunnen gebruiken. Hij wist ook zeker dat ik een leuke klik zou hebben met zijn vriendin en de 2 andere meiden daar. Hij wist mij ook te vertellen dat ze dus ondertussen een accountant hadden gevonden en in de procedure van starten zaten met deze persoon. Ik heb meteen een e-mail gestuurd, dat ik nog steeds heel erg enthousiast ben en dat ik dus van alle kanten hun richting op wordt gestuurd ( alsof het zo moet zijn) Dat mailtje is dus nu bijna 2 weken geleden en ik heb nog niks gehoord. Ik ben bang dat het misschien opnieuw in de spam is gekomen en hij ervan uit gaat dat ik al weer onder de pannen ben. Zouden jullie het bedrijf nog eens bellen of niet ? straks heeft hij het wel gezien maar geen tijd of andere reden gehad en kom ik misschien heel erg opdringerig over. Dat wil ik niet maar ben heel erg enthousiast hierover. wat moet ik nou toch doen? Zouden jullie de stoute schoenen aantrekken en toch nog even bellen ? het is 1 van de weinige kansen op een baan die ik heb. Overal wordt ik afgewezen omdat ze op het moment alleen fulltimers willen.
Ja! Ik zou ook bellen hoor, laat alleen maar zien dat je zeer geinteresseerd bent. Kan me voorstellen dat je gaat twijfelen als je mail vaak bij de spam komt. Is hun mailtje aan jou niet bij jou spam gekomen ? Succes nogmaals bellen!!!
ja hoor, gewoon bellen, je hebt het al 2 weken geleden gestuurd, dus kan dat best, bovendien: een brutaal mens heeft de halve wereld
@ kaatje , ik check ook elke dag mijn spam maar ik krijg vast minder als een bedrijf hihi. thanks allemaal, ik denk dat ik dan morgen maar de stoute schoenen aan ga trekken. Ik wil deze job zooo graag. Het hele team is allemaal het afgelopen jaar erbij gekomen dus dan kan je echt samen gaan werken aan een hecht team . Daarbij kan ik niet wachten op mijn handen weer te laten wapperen en mijn hersens te laten kraken. Wel eng hoor pffff.... ik hoop dat dit dan ook de laatste keer is geweest dat ik moet solliciteren. Wil nu gewoon ergens kunnen blijven tot mijn pensioen, en niet weer dat gedoen met er is niet genoeg werk etc.... ( ofwel we geven gewoon geen vaste contracten meer uit )
Gewoon doen! Bij ons is het ook een keer verkeerd gegaan bij een sollicitant na het 1e gesprek, waardoor wij dachten dat zij niet meer wilde terwijl er een kink in de interne communicatie zat . Het is dat zij zelf aan de bel getrokken heeft en met als resultaat: ze is aangenomen en start in januari!!! Gewoon bellen dus!!! Succes! Groetjes Cindy
Zou zeker bellen! Je hebt niets te verliezen toch als je belt ? Ik vind het niet opdringerig overkomen als je na 2 weken belt
ga straks eerst de kleine man naar school brengen en dan bellen. Nu nog bedenken wat ik precies ga zeggen/vragen. ben normaal niet op mijn mondje gevallen, maar vindt het nu wel erg lastig . Misschien ook omdat er zoveel op het spel staat.
Al gebeld? Ik schrijf bij dat soort dingen letterlijk op wat ik wil zeggen, dan raak ik niet van mijn padje door mijn enthousiastme of nervositeit
hahaha, moet even lachen om jullie. Heb gebeld maar hij is pas vrijdag weer op het kantoor aanwezig. de meneer die de tel aannam wist mij wel te vertellen dat er inderdaad een junior controller was aangenomen maar hij wist niets over een vacature op operationeel vlak. Nu staat er ook geen vacature officieel open, maar dit was in navolging van gemaakte afspraak . Hij gaf aan dat ik hem vrijdag dan echt even zelf moet bellen, en dat mijn email dan inderdaad in de spam box zal zijn geraakt omdat dat bij hun vaak gebeurt met hotmail accounts. iig een opluchting nu vrijdag weer opnieuw moed verzamelen pffff.... IK WIL WERKEN!!!!