Vraagje!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meliskaatje, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1 Meliskaatje, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    Hallo,

Al een tijdje kijk ik bij jullie mee, maar heb nu zelf ff een vraagje mbt het stoppen met de pil. Hebben jullie eerst 3 maand gewacht met klussen?

Zelf ben ik 31 juli 2014 gestopt met de pil en ik kreeg al snel mijn normale cyclus terug. Ook de maand erop had ik om en nabij die dag mijn menstruatie. 29-27- Nu hebben we de eerste maand gewacht met klussen maar zijn we de 2e maand wel begonnen.

Officieel (als we de 3 maand zouden wachten) is onze eerste poging dus pas na mijn volgende menstruatie. Kan het zijn dat je de eerste 3 maanden minder vruchtbaar bent of zo? Daarbij voel ik mijn ovulatie niet en als ik ongi moet worden voel ik ook weinig. Erg onhandig, ik gebruik wel ovulatietesten en de ene dag is het streepje wel aanzienlijk donkerder dan andere dagen, maar nooit donkerder dan het teststreepje.. ik gebruik ze van de action. (We klussen in de vruchtbare week zeker om de dag, you never know;) )

Misschien een vaag en lang verhaal (sorry daarvoor), maar ik vroeg me dit gewoon ff af.

2. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal niet wachten. De eerste paar maanden kan het zijn dat je hormonen nog niet op het normale peil zijn. Maar kan nooit kwaad lijkt me. Nee heb je. Ja kun je misschien krijgen

3. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Daar sluit ik me bij aan. Ik ben in augustus gestopt, helaas nog geen cyclus maar wij doen het voor de zekerheid ook gewoon elke 2-3dagen. Als je zwanger wordt, werkt alles en anders word je ook niet zwanger... Ik ben wel jaloers dat jouw cyclus zo snel terug is!

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom. Je hoort wel eens dat het beter is om eerst te ontpillen. Maar mijn gynaecoloog zegt dat dit onzin is..
    Wel is het bijv handig als je in de eerste maand zwanger raakt omdat ze dan slecht kunnen zien hoe ver je bent dacht ik.
    Maar ik zou lekker gaan beginnen hoor;)

5. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd ook erg blij met het feit dat mijn cyclus gelijk weer normaal was. Het is wel minder dan tijdens de pil maar ben blij dat de natuur weer z'n werk doet!;)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk dat bijna niemand netjes maanden gaat wachten ;)

Zelf heb ik de pech gehad 9 maanden te ontpillen en ook nooit een regelmatige cyclus mer terug gekregen maar evengoed wel zwanger geworden.

7. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ah dat zijn fijne berichten!

Deel Deze Pagina