Hoi, mijn dochter wilde in het begin niet veel drinken. Nu lijkt ze een inhaalslag te maken en wil vaker drinken. Ze drinkt 100 per keer ongeveer maar wil tussendoor ook nog vaak zo'n 40cc (2x p/d) ik kan wel een grotere fles maken maar die drinkt ze nierlt leeg want na de fles zit ze naar mijn idee wel vol. Twee uur later wil ze echter weer een beetje drinken. Is dit weer een regeldag? Of zou ik over kunnen naar voeding voor hongerige babys en zo ja kan ik dat zonder toestemming van de arts kopen? Alvast bedankt Groetjes kwebbel86
Hoi, Je kindje mag met haar gewicht maximaal 675 ml voeding per 24 uur drinken. Het maakt daarbij niet uit hoe vaak je kindje een flesje drinkt. Wanneer je echt boven de maximale hoeveelheid uitkomt en je kindje drinkt rustig een flesje leeg, dan kun je de voeding voor hongerige kindjes proberen. Groetjes Eveline
Ze mag toch niet elke 2u drinken? Het is mij altijd geleerd dat het juist slecht is voor de nieren en dat er minimaal 3u tussen moet zitten.
Hoi! Nee hoor, geen zorgen. Het gaat om de totale hoeveelheid voeding per dag. Als dat zo rond de 675 ml is en niet meer, dan hoef je niet bang te zijn voor haar niertjes. Groetjes Linda