Mijn zoontje is 7 weken oud. Vorige week woog hij 4375 gram, dus nu zal hij ongeveer 4600 gram wegen. Hij krijgt nu 5 flessen; 4 van 120+4 schepjes en de laatste fles 150+5 schepjes. Hij krijgt ook een schepje nutriton door de fles omdat hij anders te snel drinkt en omdat de voeding anders teveel omhoog komt. 's Nachts laat hij er ongeveer 5-6 uur tussen. Sinds 2 dagen laat hij er overdag maar 3-3,5 uur tussen in plaats van 4-4,5 uur. Hierdoor komt hij weer op 6 flessen. Vandaag heb ik daarom in de flessen overdag ook 150+5 gegeven, maar dan geeft hij toch wel erg veel terug. Ik heb het idee dat het dus teveel is om elke fles op te hogen. Daarbij krijgt hij volgens mij ook teveel binnen als hij 5 flessen van 150+5 zou krijgen, maar hij krijgt dan ook teveel als hij 6 flessen van 120+4 zou krijgen. Er zijn nu 3 opties waarvan ik twijfel welke de beste is. - van 5 flessen naar 6 flessen gaan (120+4 en laatste fles 150+5) - flesjes om en om 120+4 en 150+5 geven - hoeveelheden gelijk houden (4 flessen van 120+4 en 1 fles van 150+5) en een schepje forte door de laatste fles doen zodat hij er 's nachts langer tussen laat en hij dus overdag korter tussen de voedingen kan laten Bij de eerste twee opties krijgt hij volgens mij wel teveel voeding? Zou graag willen weten wat jij adviseert want ik vind het erg lastig...
Hallo, Jou zoontje mag 825 ml voeding per 24 uur hebben. Hij mag dus iets meer hebben dan dat hij nu krijgt. Hij mag nu: - 5 flessen van 150/5 of - 6 flessen van 120/4 Groetjes Sanne