veel slapen en voedingsschema

Discussie in 'Voeding' gestart door frannie82, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje is nu 7,5 maand en slaapt nog ontzettend veel.
    Daardoor rommelen we nog steeds met een "goed" voedingsschema.
    Ik heb wat schema's van anderen bekeken en die zien er goed uit maar voor ons meisje zit het allemaal veel de dicht op elkaar.
    Ook drinkt ze nog steeds het minimale aan flesvoeding vandaar dat de flesvoeding nog steeds het belangrijkste "drinken" is en als ze niet meer wil drinken, bijvoorbeeld vanmorgen maar 90cc als eerste fles drinkt dan maken we er pap van een eet ze dat allemaal nog op.

Nu is het zo:

6-7 u fles

8-9.30-10u slapen

uiterlijk 10u fruit en oefenen met tuitbeker

vaak na fruit en spelen weer slapen tot uiterlijk 12u

12u fles tot ze niet meer wil en daarna fijne granenpap van restant

13-14.30-15u slapen

15u fles (wat ze wil) en tussendoortje en oefenen met tuitbeker

dan weer spelen en slapen

uiterlijk 18u warm eten

19u-19.30 slapen en dan laatste fles rond 21u

Slecht slapen tussendoor is ook slecht eten/drinken dan blijft ze ondertussen maar in haar oogjes wrijven, raakt over de flos en dan gaat het niet meer.

Met dit schema gaat het redelijk maar we merken dat het voor haar beter zou zijn om langer tussen de tijden te hebben.

Hoe hebben jullie je kindjes laten wennen aan de andere tijden.
    Ruim 5 weken terug zat ze nog op 5 flessen om de 4 uur en nu komt alles ineens veel dichter achter elkaar.

Hoeveel fruit geven jullie? Hier kan ze vaak wel meer dan een half stuk fruit op.

Maandag naar de kinderarts en dan gaan we het hebben over de flesvoeding hoeveel ze daar nu van moet hebben. Om 15u maak ik maar geen pap van het restant omdat ze anders geen trek heeft in het warme eten en het wakker maken voor de laatste fles is echt niet leuk voor haar ze slaapt dan zo vast.

Steeds vaker drinkt ze ook maar 40cc max 100 meestal.

Maar ja dan heeft ze qua flesvoeding nog minder.
    Zo te zien groeit ze verder goed.

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ons schema was rond de 7-8 maanden als volgt (mss heb je er wat aan):

rond 7 uur wakker: fles 180/6 soms met 1/2 boterham (ze wilde geen pap)
    9-10 uur slaapje
    10 uur fruit
    12 uur 1 boterham + fles 180/6
    12.30-14.30 slapen
    15 uur tussendoortje + drinken
    16-17 uur slaapje
    17.30 avondeten
    19 uur laatste fles 180/6 en daarna naar bed.

Tijden zijn wel ongeveer hoor want soms sliep ze langer en soms korter.

Heb je al brood geprobeerd om 12 uur ipv de pap?
    Is het geen optie om rond een uur of 7 's avonds de laatste fles te geven en haar daarna te laten slapen?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Drinkt jouw dochter alle flesjes 180+6 leeg? Die van mij niet eentje mits we er pap van maken... Als ik om 12u brood geef wat ze al wel eet maar dan tussendoor een halfje dan krijgt ze te weinig van de fles. En ik denk dat de laatste fles vervroegen niet lukt dan heeft ze nog geen trek! Ze eet echt 150 gr groente en een klein aardappeltje.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteren was ze de hele dag en avond bij mijn moeder en die had ik aan de telefoon net.. Zij heeft de indruk dat het inderdaad allemaal veel te kort op elkaar zit.

Zij zegt dat het toch logisch is als je om 12u een bordje pap krijgt dat je om 15u nog lang geen trek hebt in een weer een fles...

En ze denkt dat ze die laatste fles ook niet meer wil.

Maar ja dan komen we dus uit op 400 cc Neocate op een dag als ze al de 400 redt.

Nou ja we modderen het weekend nog maar even door en dan hoop ik maandag te horen wat we nou moeten.

Misschien hebben we gewoon een klein etertje of beter gezegd drinkertje want eten doet ze goed!

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Toen wel. Nu niet meer hoor. Ik ben als eerste de middagfles gaan verkleinen naar 150/5. Toen 's morgens ook naar 150/5. Nu laat ze 's morgens ook vaak wat staan.

Maar ik lees dat jouw dochter neocate krijgt. Zijn daar de richtlijnen niet iets anders van dan gewoon standaard voeding?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maar ik lees dat jouw dochter neocate krijgt. Zijn daar de richtlijnen niet iets anders van dan gewoon standaard voeding?[/QUOTE]

Dat weten we dus niet de dietiste geeft daar geen duidelijk antwoord op. Maandag gaan we naar de kinderarts en ik ben al een lijstje met vragen aan het maken.

Van opvolgmelk nr. 2 mag een kind maar max. 600 ml
    De voedingsdeskundige van dit forum gaf mij toen als antwoord 700-800 ml maar dat halen we never nooit... Van Neocate is geen nr. 2 dus krijgt ze tot 1 jaar hetzelfde en dan zou ze meer moeten hebben.

Maar aan de andere kant gaat een kindje ook steeds meer leren eten en dan kan de fles toch niet meer de hoofdvoeding blijven.

Wij hebben een kindje dat sinds ze de lepel heeft ontdekt het drinken niet meer zo hoeft. Maar ja drinken moet je toch doen je hele leven.

Vandaar dat we het steeds maar eerst aanbieden en van de restjes pap maken. Misschien dat de vieze smaak ook wel mee speelt.

We hebben een paar dagen een beetje diksap door de fles gedaan maar na een dag of 4 merken we niet echt dat ze nu wel de flessen beter drinkt dus vandaag maar weer zonder gedaan.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Blijven jullie kindjes wakker van het avondeten tot de laatste fles? Wij gaan het proberen vanavond.... Kijken of ze het nu nog even trekt om op te bljn dan nog een flesje. Want we moeten haar elke avond uit een hele diepe slaap wakker maken en dat is zo zielig. Als ze niet wil drinken leggen we haar gewoon in bed we kijken we hoe laat ze zelf komt. Mischien drinkt ze de eerste fles ook weer beter. Whaaaa wat een gedoe zeg vooral ik bem de hele dag met dat eten bezig en daar word ik niet vrolijk van en zij ook niet denk ik. Graag willen we een schema met rond 19.30 de laatste fles als ze die nog wil.

8. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier ook een slechte drinker. het is nu zo:

7 uur fles 60-90 ml, ook eerst fles dan granenpap lepelen voor nog wat ml binnen te krijgen.

8-9 slapen

9 uur fruit 1 stuks

10-11 slapen

11 uur fles 135 ml

12-15 uur slapen

15 uur fles 60-90 ml , ook eerst fles dan rijstepap lepelen.

16-17 slapen

18 uur warme hap 200 gram

19 uur fles 60-90 ml

19.30-23 slapen

23 uur fles 135 ml, drinkt ze slapend in bed (dan drinkt ze nog het best!), daarna wel even op de arm (al slapend) om te boeren.

23-7 slapen

ze drinkt ook maar kleine beetjes, we proberen toch op 500 ml vocht te komen.

lastig hoor!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ons meisje sliep toen wel minder als jouw dochter en ik vond hier de tijden al zo dicht op elkaar zitten!
    Van gewone opvolgmelk nr2 mag je maximaal 800cc geven. Dat ging er eerlijk gezegd hier ook altijd wel in... althans, tussen 600-800cc. Weet niet hoe het zit met de neocate.

Je mag best 1-2 stuks fruit geven op een dag hoor! Het maximum zit in ieder geval op 3 stuks per dag... dat hebben we hier nog nooit gehaald (geen fruitliefhebber!).
    Ook van groenten mag je ip geven zoveel als je kindje aangeeft, maar 150gr groenten + 1 aardappel lijkt me in ieder geval prima!

Toch zou ik langzaam met brood beginnen... dat moeten ze natuurlijk ook leren eten. Hopelijk kan je kinderarts meer duidelijkheid geven over de hoeveelheid melk ze moet drinken...

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank jullie! Ben dus niet de enige....! Juist fruit en groente gaan super ze lust behalve doperwten tot nu toe alles dat en dat is dan juist weer een voordeel... Brood geven we wel maar niet standaard als maaltijd maar als tussendoortje. In de granenpap zitten ook nog extra voedingsstoffen en zo krijgt ze dus toch ook nog de flesvoeding. Ik doe ook wel eens rijstebloempap met een gepureerd appeltje, banaantje of peer. Drinken gaan we vanaf morgen geven in de vorm van diksap. Ben benieuwd

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteren bij de kinderarts geweest, ze zit onder het lijntje van de curve maar volgt haar "eigen" lijntje en zolang ze dat doet is het goed.

Ze moet minimaal 400cc Neocate hebben om aan de voedingsstoffen te komen en dat halen we makkelijk gelukkig. Ze moet wel in totaal het liefste 800cc vocht hebben. Maar daar komen we nu nog niet aan. Ben allerlei tuitbekertjes aan het proberen want uit de fles wil ze het niet en tot nu toe snapt ze de truc nog niet..

Ik voeg bij het fruithapje in ieder geval wat water toe en in fruit zelf zit al behoorlijk wat. De diksap is nog niet echt een succes dus geef nu eerst maar water.

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Je zou ook evt. lauwe thee kunnen proberen. Valt hier ook meer in de smaak dan diksap.

Je zou een tuitbeker met zachte tuit kunnen nemen. Dit gaat vaak makkelijker dan een harde tuit.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb de Nuby en de Avent maar daar moet je best hard aan zuigen. Vanmiddag die van het gratis pakket van de babydump geprobeerd en dan kan je een beetje in haar mondje laten lopen. En de anti-lek van het kruidvat gekocht. Die heeft wel een harde tuit. Ik probeer morgen rooibosthee van zonnatura. Bedankt voor de tips

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik had deze antiknoeibeker - HEMA. Kon ze gelijk goed uit drinken.
    Dochterlief vindt kamillethee en de kauwgomballenthee en marshmellowthee van de AH ook lekker.

Deel Deze Pagina