wat kan ik verwachten - aliexpress?

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

De ballen en banen van Ali (die oranje) zijn alleen net wat groter en de Ali ballen passen niet helemaal soepel door de originele Hubelino baanonderdelen (zal bij de trechter misschien nog meevallen).
    Ik heb daardoor vorig jaar mijn originele Hubelino verkocht op MP voor weinig minder dan de nieuwprijs en vervolgens meer via Ali besteld. Ik wilde meer ballen hebben en originele ballen van Hubelino kopen was duurder (die passen wel op orignieel + nep)

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.305
    25.770
    113
    Haha je hebt heel goed gekeken en ik dus niet zo goed. Ik denk dat het door de foto kwam dat ik deze koos. En ik zag een aantal prijzen in de buurt liggen. Ik zie nu net dat hij nog goedkoper kan, maar die foto’s vond ik minder duidelijk, dus het leek een andere vilten boom :roflmao:
    Ik ben ook duidelijk nog een leek :D

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Nou, volgens mij zijn het er ook 2 verschillende, deze ziet er wel iets dikker uit en heeft veel meer reviews. Hij kan wel iets goedkoper, maar niet heel veel. Dus koop toch maar dit soort, zou wel leuk zijn als hij niet meteen stuk is. En mijn dochter gaat de hele tijd die dingen eraf trekken, dus hij moet wel iets kunnen hebben.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Hoe bepalen jullie de maat bij kleding? Meet je jezelf op of een goed passend kledingstuk? En bij bijvoorbeeld mouwlengte, is dat vanaf de schouder of vanaf de oksel? Ik ben echt zo oenig ermee. En het kost misschien niet veel, maar je kunt het niet zomaar retourneren als het niet past...

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Meten is weten is de gouden regel bij Aliexpres.

Dus ja alles opmeten en aan de hand van maattabel van de verkoper de juiste maat kiezen.
    Iedere verkoper heeft een eigen maattabel dus je moet echt per verkoper kijken welke maat je het beste kan nemen. Bij de ene zul je dus bijvoorbeeld een XL moeten bestellen en de ander misschien een M.

Vaak zie je bij de verkopers ook wel staan hoe ze precies willen dat je meet.

Als het niet past loont het inderdaad niet om het terug te sturen, dat is een risico wat je neemt maar ik moet eerlijk bekennen dat als ik gewoon de maat tabellen aanhoud ik zelden iets verkeerds krijg. Heb in al die jaren misschien 2 of 3x iets verkeerds gehad.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Dank je, maar je meet jezelf dan of een passend kledingstuk?

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb altijd mijzelf gemeten maar wat jij nu zegt kan in principe ook, eerlijk gezegd nooit over nagedacht hahaha. Ga ik eens proberen ;)

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik meet mijn man hahahaha, inmiddels diverse downhillshirts gekocht en nu ook een shirt van Hardwel

9. Treez

Treez Niet meer actief

Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar een apparaatje waarmee je drukknopen kan zetten. Heel lang geleden heb ik hier gelezen dat iemand dat via alie had besteld en er erg tevreden mee was. Ik kan het natuurlijk niet meer vinden :rolleyes:.

Hoe heet zo zo apparaat? Waar moet ik op zoeken?

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Net mijn eerste bestellinkjes gedaan bij ali. Ben al weer verder aan het neuzen (hoezo verslavend:rolleyes:), maar heb weer vragen, haha.

Soms heb je verzendkosten, als je dan meer dingen besteld bij dezelfde verkoper, is dat dan een eenmalig bedrag? Zit te kijken naar bandjes voor mijn smartwatch, en sommige zijn erg leuk geprijsd met goede beoordelingen, maar vragen dus wel verzendkosten. Als die eenmalig zijn, bestel ik wel een paar verschillende kleurtjes ;).

Als ik straks tevreden ben over bepaalde aankopen, kun je dan een verkoper als “voor herhaling vatbaar” markeren en andersom als “nooit meer wat bestellen”? Ben nog niet helemaal achter hoe dat allemaal werkt, hoewel de app verder wel prettig is.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    O ja, en als je meer dan die 22 euro in je winkelmandje heb, maar wel meerdere producten en verkopers, dan kun je het neem ik aan wel in 1x afrekenen? Geldt toch als verschillende bestellingen en komt ook apart toch?
    Alleen bij meerdere producten van dezelfde verkoper, loop je dan het risico dat het alsnog in een pakket wordt opgestuurd of gaat dat gewoon goed als je dat in meerdere bestellingen doet?

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je op €22 of hoger komt verspreid over verschillende verkoper dan kun je geen extra kosten krijgen. Wel als je verschillende producten in ene keer koopt bij 1 verkoper voor €22 of meer. Ze zullen het dan inderdaad in ene keer opsturen of ze versturen het apart. Dat is altijd gissen. Maar als je onder de €22 blijft per verkoper dan maakt het niet uit of het dus allemaal tegelijk word opgestuurd, ze kijken namelijk naar de waarde en mochten ze het niet vertrouwen dan kan het wel eens zijn dat je een brief thuis krijgt waarin staat dat je moet bewijzen dat het die waarde heeft.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bedoel je plastic drukkers? Dan zijn het kamsnaps

14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een product gekregen dat kapot is. Het doosje kan niet sluiten en zat al kapot in de verpakking. Nu is alles niet heel duur maar betekend niet dat het kapot moet zijn. Ik heb verkoper al bericht gestuurd hoe we dit konden oplossen en kreeg dan als ik nog een keer zou bestellen dat ik korting krijg... Nou sorry maar ik wil niet eens nog wat bestellen dus heb gezegd dat ik of graag een nieuwe wil of de helft van mijn geld terug. Wat nou als de verkoper hier niet mee akkoord gaat? Dispuut openen?
    En kunnen verkopers je ook een deel geld terug geven of moet je daarvoor een dispuut openen?

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je er in PB niet uit kan komen dan zou ik inderdaad een dispute openen. Zou ik ook aangeven in PB trouwens dat je dit doet als je er niet samen uit kan komen, vaak als je dat zegt willen ze nog wel eens alsnog overstag gaan.

Volgens mij kunnen ze sowieso alleen via dispute geld terug geven maar mocht hij het toezeggen dan zal hij aangeven op welke manier je het dispute kan openen zodat het niet nadelig is voor zijn shop zeg maar.

16. Treez

Treez Niet meer actief

Heel erg bedankt! Ik heb het gevonden. Nog nooit van kam snaps gehoord, maar dat zijn ze inderdaad.

17. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Oke dankjewel! Ik wacht nu haar reactie even af wat ze gaat doen. Anders open ik idd een dispuut.

Debaky vindt dit leuk.
  18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De helft van mijn bestelling al binnen. Een week geleden besteld. Echt super snel zeg.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.305
    25.770
    113
    Oh ik ben net toch een soort van losgegaan, haha. Echt niet handig dat ik Ali ontdekt hebt.
    Ik heb besteld:
    Kerstverlichting voor binnen (hangende sterren)
    Kerstverlichting voor buiten (van die meteorenpegels)
    Een lichtprojector voor buiten om op het huis te richten (ik ben benieuwd hoe de buurt dat vindt :D)
    Een kerstpakje voor zoon
    Een lange feestjurk voor dochter (voor het kerstdiner op school)
    Plastic dessertbakjes (ook voor kerst want ik heb niet genoeg glazenbakjes voor het hele gezelschap, dus dan maar zo)

Deel Deze Pagina