wat kan ik verwachten - aliexpress?

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.717
    113
    Nou had ik al begrepen dat de tracktrace vaak niet klopte. Maar ik vraag me ook af in hoeverre dat geldt op de site van postnl. Van een item voer ik dan die traceercode in en nu staat er een paar keer ‘delivery of the item was unsuccessful’. Terwijl ik gewoon thuis was, geen bericht in de brievenbus is oid. Dus klopt dat dan ook meestal niet of is er iets anders aan de hand?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113

Hahah wij 1 keer en meteen werden we eruit gehaald. Kregen een hele serieuze brief en geen enkel idee wat ons te wachten stond.
    Uiteindelijk dus moeten betalen.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat is balen zeg! Wat had je gekocht?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Weet iemand hoe het zit als je 2 pakketten ontvangt van dezelfde verkoper, elk pakket zit onder de €22,- maar samen zijn ze wel meer dan €22,-. Ze zijn op verschillende dagen verzonden maar volgens de tracking op dezelfde dag bij post nl aangemeld. Kans dat ik daardoor ook invoerrechten/belasting moet betalen?

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De track en trace werkt tegenwoordig goed!
    Gisteren een mail dat de poppenkleertjes waren geleverd en inderdaad deze zaten in de brievenbus.
    Net keek ik op AliExpress hoever me portemonnee was, deze stond ook op geleverd.
    En inderdaad ook deze lag in de brievenbus :D

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee verschillende verkopers dus dat maakt niet uiT.
    Als je bij 1 verkoper boven de 22 euro zit betaal je (soms) invoerkosten. Anders niet

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wel besteld bij 1 verkoper. Het ene pakket besteld op vrijdag en de andere op maandag. Het zijn dus 2 losse pakketen maar wel van 1 verkoper.

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ok, dit wordt waarschijnlijk m'n eerste officiële aankoop bij aliexpress. Ik ben niet zo van het kopen op internet, dus dit is een hele stap :p

Ik wil deze kopen als cadeautje voor iemand. Maar bij de laatste foto's staat dat je een nummer moet opgeven voor de kleur, omdat je anders random krijgt? Maar waar geef je dat nummer op dan? Of is het aanklikken van één bepaalde soort genoeg?
    En ik hoor altijd vage dingen met invoerkosten enzo. Kan iemand kort en bondig uitleggen wat dat inhoudt?:oops:
    Alvast bedankt :D

https://www.aliexpress.com/item/VPM-GIFT-BOX-Winter-Autumn-Warm-Women-Socks-Colorful-Cartoon-Cute-Food-Milk-Fruits-Lovely-Funny/32826604179.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.262.raW6nH

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Volgens mij bedoelen ze de nummers die beginnen met een C in de omschrijving (en op 1 van de foto's) . Ik zou denk ik een van de setjes aanklikken waar 'random' bij staat (je kunt dan kiezen of je ze in plastic zakje, papieren zakje of doosje wilt) en de verkoper in een apart bericht doorsturen welke je precies wilt hebben (daarin dus je ordernummer en de C-nummers vermelden).

En bij een bestelling onder de 22 euro hoef je je geen zorgen te maken over invoerrechten

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb je voor mij de link waar je hem besteld hebt?
    Denk er ook over hem te bestellen. Lijkt me zo leuk. Maar inderdaad wel bang voor douane gedoe...

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    DeeLighT vindt dit leuk.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Even een vraagje: bij 1 van mijn bestellingen staat bij de track and trace bestelling geannulleerd. Ik heb verder geen bericht ontvangen nog. Valt dit ook onder de “track and trace klopt niets van, dus gewoon even afwachten”?

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Vandaag een pakje van Ali THUIS ontvangen.

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Even een vraag over de app. Ik heb nu een paar berichten van verkopers ontvangen dat ze de buyers protection hebben verlengd, maar bij de track and trace staat nog steeds dezelfde datum. Ook heb ik een bericht ontvangen dat iets teruggestuurd was door de douane, maar dat ze het opnieuw hebben verstuurd, ook daar staat bij de track and trace nog steeds shipment cancelled.
    Vooral die protection, waar kan ik dat vinden? Een aantal verlopen volgende week namelijk....

Stomme verslavende aliexpress.....:roflmao:

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Inmiddels gevonden van de buyers protection, als ik op de order zelf klik kan ik zien dat ze verlengd zijn. Op 1 na dan, hoeveel dagen voordat die verloopt nemen jullie contact met de verkoper op?

16. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Weet iemand hoe het zit met de invoerrechten als je wat gewonnen hebt bij Ali? bedoel je betaald 1 cent voor het item dat je gewonnen hebt maar eigenlijk is het bijv 25 euro waard? Ik weet niet hoe zo'n pakket verzonden wordt, of ze dan ook werkelijk de waarde opschrijven? heeft iemand hier ervaring mee?

Deel Deze Pagina