wat kan ik verwachten - aliexpress?

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik had 3T besteld, hij valt denk ik als 92, misschien 92/98 maar niet groter

2. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Oké, ik zat te twijfelen tussen 3 en 4. Maar ik ga ervan uit dat hij mijn dochter past. Anders krijgt 1 van de nichtjes een jurk kado

3. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Dit jurkje heb ik ook voor mijn dochter van bijna 3. Het is echt zooooo leuk! Staat haar geweldig, valt ontzettend leuk en is van goede kwaliteit ook na een aantal keer wassen.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dat van Next is vaak wel namaak hoor, slechtere kwaliteit dan Next zelf. Ze kopieeren vaak de foto's uit de catalogus van Next, en maken het dan zelf na. Maar soms ook wel lastig om te beoordelen wat 'echt' en 'nep' is, omdat je soms ook inderdaad kleding ziet/krijgt met een echt Frendz, C&A of H&M logo etc erin.

De appeltjesjurk had ik ook besteld met 11/11 voor de helft van de prijs. Gister binnen gekregen, vrolijk stretch jurkje :)

Bijgevoegde bestanden:

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Een speeltje van paw petrol besteld. 3 weken erover gedaan en ziet er prima uit. En de helft goedkoper dan hier!

6. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk jurkje! En een prachtig meisje

7. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik heb op zondag een jurkje besteld en vrijdag al binnen. Ik had niet verwacht dat het zo snel geleverd zou worden. Helaas wel een maatje te klein, ik heb 3T besteld en 2T ontvangen.

8. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    maar hoe vind je nou die neppe 'merkkleding'? want na al uren zeken vind ik dat niet?!

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    O gos wat staat dat jurkje ontzettend schattig!
    Had niet door dat dat nep is, sommige foto's/modellen zijn hetzelfde als op de next site. Heb nog niet besteld, want ze heeft al zoveel :D.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij hebben een cadeau gekregen dat besteld was bij Ali express. Inmiddels is dit 2 maanden geleden besteld en hebben nig niks ontvangen?

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Wat een schattig jurkje! :D

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dispute openen, foto erbij en dan krijg je je geld terug!

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Na 10 dagen binnen...
    Tegelijkertijd ook een paar schoenen voor mezelf besteld die zijn er nog niet. Maar heb de ervaring dat het er altijd wel binnen 6 weken is.

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Welk 'merk' zoek je? Van Adidas zie je bijvoorbeeld dat ze de naam vaak net iets anders spellen, want officieel mag dat namaken helemaal niet (bij echte en nog duurdere merken kan de douane je ook waarschuwen dat dat niet mag, en bij nog een keer boete geven). Bij andere goedkopere merken zie je vaak een verschil in de mooie 'catalagusfoto' zegmaar die ze van internet plukken en kopieeren, en de detail foto's die ze zelf maken van de kleding. Als je dan goed vergelijkt zie je vaak dat de zomen anders lopen, dat een applicatie groter of kleiner is, applicatie van andere stof gemaakt, of dat de kleuren net iets anders zijn bijv, etc. Het is net een beetje zoek de 10 verschillen af en toe om echt en nep uit te vogelen ;) En de feedback lezen over de kwaliteit helpt ook.
    En soms is het niet eens iets merk wat ze namaken, maar iets niet-merk wat gewoon erg goed verkoopt. Dat had ik laatst met wasbare luierbroekjes van verschillende verkopers, de ene verkoper had de ander exact proberen te kopieeren (had ze van verschillende verkopers besteld, net iets andere print, stoffen, label etc) maar de tweede was een nieuwkomer. Die Chinezen kunnen echt alles kopiëren als ze er maar geld mee verdienen. Maar soms is het dus ook een echte restpartij van een merk, zoals de Frendz jurkjes laatst. Die waren gewoon echt van Frendz (al stond er bij dat het van een beroemd Italiaans merk was, sure :D)

Zoeken op iets specifieks gaat wel lastig soms, met de titels is het lastig zoeken op zoektermen. Meestal klik ik dan onderaan op gerelateerde producten, en zo klik ik een beetje van het een naar het ander en kom ik vaak steeds dichterbij wat ik leuk vind.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    #395 Damay77, 7 dec 2015
    Laatst bewerkt: 7 dec 2015
    klopt. ik had een "frendz" jurkje besteld maar je kan duidelijk zien dat het niet echt van frendz is maar namaak. is andere stof. zo goed als de hele kledingkast van dochterlief is frendz maar deze viel door de mand. zusje had ook wat besteld en het was haar ook opgevallen dat het nep was. was ook wel te verwachten

16. mumija

mumija Niet meer actief

Oh ik ben zo'n rund! Ik heb voor de eerste keer ook een bestelling geplaatst, en ben meteen verslaafd hihi..Maar ik heb een bestelling van 32 euro gedaan!
    Help! Moet ik iets doen of wat gaat er nu gebeuren?
    Zag dat 3 artikelen samen worden verscheept en 1 apart.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je hoeft/kan niets doen.

Mijn ervaring zegt dat het vast en zeker gewoon binnen zal komen zonder enige extra kosten. Je moet er alleen rekening mee houden dat het KAN dat je BTW moet betalen als ze het afleveren bij je.

Het staat ook duidelijk op de site van Douane dat je tot een bedrag van €22 kosteloos kan laten bezorgen, zit je daar boven dan heb je kans dat je BTW moet betalen.

18. mumija

mumija Niet meer actief

Oke, bedankt voor je antwoord.:)
    Was iets te enthousiast met bestellen..:)

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel herkenbaar hoor :D

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vandaag is mijn stoere jongens-kleed binnengekomen. :)

Deel Deze Pagina