Dag allemaal Mijn zoontje krijgt en nieuwe kamer, zodat de baby straks op zijn (baby)kamer kan. Wie heef er ervaring met muurstickers en zo ja, op wat voor ondergrond?? Wat tekst en uitleg: Ik heb gave muurstickers gezien, met een boom en aapjes. Heel leuk, maar ik kom er niet uit wat ik nou als ondergrond moet doen Er zit nu behang op de muur, zit nog strak en netjes en eerst dacht ik dat gewoon te verven. Maar er zit een werkje in en ik lees wisselende dingen over hoe mooi dit wordt met een muursticker en of het goed hecht. Dus heb ik gedacht om ander behang te plakken (haha, laten plakken dus,klusjesman) om t daar op te plakken. Lees ik weer dat sommige behangsoorten niet geschikt zijn, overigens is glad behang vinden in de juiste kleur ook nog een uitdaging.... Alle behang eraf en muur verven kan ook nog, maar de gipsplaten zijn door onze voorgangers niet zo netjes afgewerkt en is dus op de babykamer niet zo mooi geworden, je ziet dikke randen er doorheen. Ook hechten die stickers op sommige soorten verf niet goed.,, Is het uberhaupt mogelijk die dingen fatsoenlijk te plakken? Benieuwd naar jullie input!
Toevallig tijdje terug bij muurstickerstunter.nl gekocht. Bij ons is het gewoon geverfde ondergrond. Niet echt hele gladde verf. Maar zeker geen structuurverf. Je ziet wel wat oneffenheden door de sticker van je muur. Hoe gladder hoe mooier. Maar ze blijven zitten en je moet wel heel goed kijken wil je het zien. Ik vind heel gezellig die muurstickers. En super simpel.
Het mooiste is om een gladde ondergrond te hebben. De structuur van het behang zie je namelijk wel terug in je sticker. Bij een fijne structuur/oneffenheden zal je het minder goed zien dan bij bijvoorbeeld scanbehang op je muur. Ik maak ze zelf en het blijft prima plakken. Op gipswanden kan ik het je niet aanraden, het kan wel en blijft plakken, maar het is een heel priegelwerkje om dat erop te krijgen.
Hoi! Ik ben helemaal fan van muurstickers! Je kunt ze alleen opplakken op een gladde ondergrond eigenlijk. Anders laten ze snel los. Dus als je glad behang hebt, dan kan het op behang ook prima. Ik weet niet hoe het dan gaat mocht je ze ooit eraf willen halen... Nog wel een tip: Bestel ze via AliExpress, want dan kosten ze 2,50 ipv 25€ op nederlandse sites. Dit had ik bij de eerste sticker die ik kocht. €19,- kostte die, exclusief verzendkosten. Toen ik een paar maanden later dezelfde nog een keer wilde kopen zag ik op AliExpres dezelfde sticker voor dus €2,50 zonder verzendkosten! Het plakken gaat heel makkelijk, gewoon het voorbeeldje aanhouden.
Ik heb bijna helemaal glad behang nu, dat zou dus wel moeten kunnen?? Ik zag ze ook op aliexpress indd, maar vind dat toch beetje spannend qua kleuren enzo,... het is wel een flinke sticker, dus daar ook nog rond de 20 euro. Wel stuk goedkoper dan ik had gezien... maar ik bestel er eigenlijk nooit iets haha dus ga daar even over nadenken!
Hier ook een boom met aapjes gehad (benieuwd of het hetzelfde is, haha.). Geprobeerd op behang, maar alles kwam weer naar beneden. Uiteindelijk heb ik alle stickers (en dat waren we veel. De boomtak had ook bladeren) ingesproken met contactlijm en toen op de muur. Heel veel werk, maar het bleef daarna wel zitten. Ik zal door deze ervaring niet snel meer muurstickers op een niet-gelakte ondergrond plakken.
leuk! haha. een grote boom met aapjes die er aanhangen.Zal niet veel schelen denk! Wat voor behang had jij? ben ik namelijk ook bang voor.... Ik dacht zelf ook om t anders indd te lijmen..maar bang dat ze halverwege t afvallen kapot gaan oid. Er moet wel iets op die muur aan behang namelijk, of ik moet alles laten stucen maar vind ik eerlijk gezegd wat te duur voor een kinderkamertje boven.... vlgs de sites moet t wel kunnen op behang, waar had jij de sticker vandaan?
Ik heb een dure gekocht op Etsy maar vind ze prachtig! Moet ze alleen nog plakken... https://www.etsy.com/nl/shop/InspireMurals?ref=pr_shop_more
Hier ook de boom met aapjes. Wij hebben een gestucte muur die geverfd is. Ook hier bleef hij niet plakken. Zelfs met spuitlijm kwam het er weer van af. Toen nog een nieuwe sticker gekregen, maar hetzelfde verhaal. De webwinkel had er ook geen oplossing voor. Ze leverden gewoon baggerkwaliteit. Ik had nl. op dezelfde muur andere stickers zitten van mijn dochter die zelfs nog opnieuw geplakt zijn in haar nieuwe kamer. Deze zitten nog. Voor onze zoon ga ik wel op zoek naar iets anders. Van die spuitlijm werd de muur ook niet mooier.
Je kan het trouwens het beste muurstickers van vinyl gebruiken. Die zijn geschikt voor binnen en buiten en plakken op bijna elk materiaal (zelfs op rubberen laarsjes haha).Er zijn ook stickers van andere soorten en die plakken een stuk minder. Je mag me wel een pb sturen met een linkje, kan wel even meekijken of het mogelijk is op welk behang.
Hmm... Mag ik vragen welke site je deze stickers hebt gekocht? Weet je nog of t PVC of Vinyl was? Thanks!
Je maakt ze zelf, in elk ontwerp of eigen stickers?? Ik zoek ze zo even op. Zag ze van PVC en van Vinyl.
Meermuurstickers.nl. Het materiaal durf ik niet meer te zeggen. Ik d8 vinyl, maar weet het niet zeker.
Wij hebben er 1 via ali gekocht. En super mooie kwaliteit en hebben het over glasweefdel behang geplakt. Blijft heel mooi zitten
Het was pvc, onze stickers. Deze, maar dan van een andere site: https://muurstickerstunter.nl/muursticker/muursticker-aapjes-in-een-boom/ Onze muur was behangen/gesaust, niet 100% glad maar toch best redelijk.
Meestal koop ik ontwerpen met verkopers licentie. Maar een aangeleverd ontwerp doe ik ook weleens, ligt er alleen aan of ik daar iets mee mag doen qua rechten. Disney is bijvoorbeeld een duidelijke no go haha. Die zijn onwijs streng en staan enorme boetes op. Maar zulke groten maak ik sowieso niet hoor. Mijn stickers gaan niet breder dan 28 cm. Ik heb je een pb gestuurd.