zweet me kapot op die matrasbeschermer.. what to do?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beeps, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

    Beeps Bekend lid

    15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    heeft iemand tips.. het slapen is al zo rot:

    -maagzuur
    -bekken
    -20 x plassen

    en nou dan ook nog het gekraak van de matrasbeschermer!

    ik heb er nu een badlaken op liggen om dat gekraak tegen te gaan, maar daarmee glij ik van links naar rechts en dan rolt die handoek half op en heb je van die bulten onder je hoeslaken..

    maar het ergste vind ik nog dat ik me kapot zweet omdat de boel niet ademt natuurlijk, en om de dag mn bed verschonen (en dus ook wassen en strijken..) vind ik best zwaar..

    heeft iemand de oplossing????

    alvast bedankt!
     
  2. Macdee

    Macdee Bekend lid

    23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik ga hem er niet onderleggen. Vorige keer heb ik het een week volgehouden, maar ik ergerde me kapot dor dat gekraak. En dan ook nog dat zweten....
    Dus helaas geen goede tip, maar ik begrijp je helemaal!
     
  3. MelanieL29

    MelanieL29 Bekend lid

    9 aug 2006
    803
    0
    0
    Incontinentie hoeslaken halen. Heb je ook voor de kids maar ook voor 2 persoonsbedden. Bijv. Hema.
    Good Luck!
     
  4. mette

    mette Actief lid

    18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er onderuit halen! Ik heb m de vorige keer na 1 nacht onderuit gehaald. Vreselijk vond ik het gekraak en gebroei.
    Ik had gewoon oude badlakens onder mijn hoeslakens gelegd.
     
  5. kappiegirl

    kappiegirl Bekend lid

    5 jan 2010
    523
    0
    0
    Wij hadden ook last de afgelopen 2 zwangerschappen vlak voor de bevalling dat die matrasbeschermer zo vreselijk kraakt en dat ie zo mega warm was en dat ik me ook een ongeluk zwete oh ik werd er gek van. De eerte keer heb ik geen oplossing kunnen vinden en deed steeds maar een handoek over die beschermer en was inspiratieloos, Maar bij de 2de was ik het zat die slapeloze nachten! Ik ben naar de Ikea gegaan en heb daar een dun extra matrasje gekocht die ik eventueel na de bevalling zo weg zou gooien. En echt waar we hebben heerlijk geslapen hebben nergens last van. Dat is zo´n matrasje die je op een waterbed legt of over een bokspringbed ofzo. En nu hebben we een waterbed en heb ik een matras op mijn waterbed en daarop de matrasbeschermer gaat komen en dan weer het dunnen overmatrasje en die zijn niet zo heel duur dus na de bevalling gooi ik die weer weg en gaan we weer naar de Ikea om weer zo´n ding op te halen.

    Succes misschien heb je er wat aan.
     
  6. avon

    avon Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
  7. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb gwoon bij zo voordeel winkel een waterdichte molton hoes gehaalt.
     
  8. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    eentje bij de action halen! toen ik hoogzwanger was van Ties was het 33 graden, en met de matrasbeschermer van de action had ik nergens last van.
     
  9. Beeps

    Beeps Bekend lid

    15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    jeetje wat een hoop goede tips... dit gaat helemaal goed komen lees ik al!

    bedankt dames, ik ga er werk van maken!
     
  10. Joontje

    Joontje Bekend lid

    3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Tijdens de intake van de kraamzorg raadde de mevrouw zelfs de matrasbeschermer van de Action aan. Kost geloof ik 12 á 13 euro en zijn speciaal voor oa incontinentie en zwangerschap. Ik heb hem zelf ook en het is een prima ding..:D
     
  11. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Bij de Hema heb je waterdichte moltons... Qua gevoel merk je er niets van (kraakt totaal niet), maar ik vond het wel wat zweterig. Maar goed, dat was in juni en het was toen zo warm dat je hoe dan ook je bed uit dreef...

    In ieder geval was het een stuk fijner dan zo'n zeiltje...
     
  12. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik had ook de waterdichte molton van de hema. Was een stuk fijner! Was wel iets zweteriger dan gewoon, maar veel minder onprettig dan dat stomme plastic ding.

    En nu gebruik ik hem voor mijn zoon :) die is nu 's nachts zindelijk maar ik wil natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen :)
     
  13. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar die waterdichte moltons... zijn die er ook in lengte 220cm??? Zo ja, waar dan?? Ik kan ze alleen maar vinden met lengte 200cm, maar dat is te kort voor ons bed.
     
  14. Jalou

    Jalou Bekend lid

    5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik gebruik nu de gewone, maar ik heb hem niet helemaal tot boven opgedekt. hij begint pas harlverwege mijn middel. Ik had ook geen zin in gekraak. Ik vind dat tot nu toe wel mee vallen, wel is het erg zweterig
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Weet niet of ze ook hebben met 220, maar je zou natuurlijk die van 200 aan 1 kant open kunnen knippen en zo op bed leggen met het opengeknipte deel aan je hoofdeind. Zo is het belangrijkste deel toch beschermt.
     
  16. hoi hanna

    220 heb ik ook gehaald een molton met waterdicht..
    hij kraakt niet ligt prima en is ook niet warm..

    ik heb hem gewoon van de markt.. was 17 euro
     
  17. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey, bedankt! Ik zal eens op de markt gaan kijken!
     
  18. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Ik dacht ook aan dat ding van de ikea.
    Zo'n oplegmatrasje is gewoon wasbaar, dus als je vliezen toch in bed breken, kun je het naderhand gewoon wassen (of weggooien, kost maar 5 euro)
    Die van ikea zijn ook niet met hoeken, dus leg je er gewoon op.
    Wij hebben de duurdere variant (35 euro per stuk), maar deze past zich aan aan temperatuur. Mijn man heeft het altijd warm, en deze houdt dan koud. Ik heb het altijd koud, en maakt het lekker warm. Die is dus wel duurder, maar hebben we altijd op het bed liggen. Misschien dat ik straks evt nog een beschermmatje onder het dekje leg. Dan ligt het toch lekker en niet zweterig. Maar mochten mijn vliezen breken, en het dekje is toch niet voldoende, dan komt het in ieder geval niet in mijn gewone matras!
     
  19. Beeps

    Beeps Bekend lid

    15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hai dames,

    ik heb op jullie advies het zeiltje weggehaald vannacht, ik heb nu een badlaken, dan een kraammatrasje dan weer een badlaken.. mocht het nog misgaan dan gooi ik het topdek gewoon weg en haal een nieuwe..

    maar wat heerlijk, geen gekraak, geen geglij, geen gezweet!

    tja, eerste kindje he, alles precies volgens het boekje willen doen!!!
     
  20. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Vanaf hoeveel weken moet je eigenlijk 'een zeiltje' of wat dan ook op je bed leggen??
     

Deel Deze Pagina