MenM, Punctie geslaagd (ondanks koorts)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MenM, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MenM

MenM Actief lid

Nou, het was een heftige ochtend! Ik zal niet teveel in detail treden, want dan kan ik een boek schrijven...

Mijn man is vanmorgen van de koorts nog flauw gevallen en uiteindelijk niet meegegaan naar het ziekenhuis. Gelukkig kon (en wilde hij heel graag) toch nog wat sperma produceren.

Mijn schoonzusje heeft mij opgehaald en is meegeweest voor de punctie.

Uitslag: 6 eitjes (en ik had er maar 2 verwacht, aan de hand van de laatste echo) en het zaad was OK, ondanks de koorts.

Blijkt dat het zaad dat vandaag geproduceerd is, 3 maanden geleden is aangemaakt. Dan heeft het effect op de kwaliteit. Dit was nu dus niet het geval. Gelukkig.

Ik wil de dames die hebben meegedacht heel erg bedanken, nu nog even afwachten of er daadwerkelijk bevruchtingen plaatsvinden. Maar dat ligt nu in het ziekenhuis en niet bij ons.

Voor iedereen die nog moet: heel veel succes!

x M

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat spannend zeg!
    Dat van dat zaad klopt inderdaad. Als hij 3 mnd geleden koorts had gehad of bijv. een AB kuur..dan was de kans op slecht of slechter zaad veel groter.

6 eitjes dus! Super!
    Wanneer hoor je meer?

Ik duim mee!

3. snoopybanjer

28 mrt 2008
    56
    0
    0
    Hoi M.,

Gelukkig dat het allemaal gelukt is, uiteindelijk! Ik heb net bericht gehad dat ik zaterdag om 9.30 uur mag komen!

Doe je lekker rustig aan!

Groetjes,
    snoopy

4. Niet meer actief

Zo dat klinkt idd erg heftig allemaal. Maar gelukkig was het zaad van goede kwaliteit.
    En 6 eitjes dat is een hele mooie score, echt super!

Ik duim voor een goede bevruchting!

5. MenM

MenM Actief lid

Thanks Ladies!

Zondag horen we meer. En als er bevruchting heeft plaatsgevonden, dan maandag de TP.

Overigens, de punctie is me echt meegevallen. Ik had een onwijs leuke en lieve gynaecoloog. Ze was heel rustig en legde alles goed uit.

@ Snoopy: Ik hoop dat de punctie ook bij jou mee zal vallen. Ik zal zaterdag aan je denken! Succes.

x M

6. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    MenM: goed nieuws dus! Super! Duim met je mee voor zondag!

7. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    MenM, super dat alles goed is gekomen!
    En nu ga ik natuurlijk heel hard voor je duimen en hopen dat je maandag een tp hebt!

Liefs,

8. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Mooie score toch nog 6 eitjes en fijn dat het zaad toch nog goed was.
    Hopelijk heb je verder niet teveel napijn?
    Hopelijk hebben jullie zondag goed nieuws?
    groeten Mirjam

9. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Mirjam hoe is jouw punctie gegaan? (sorry even offtopic)

10. MenM

MenM Actief lid

@ Miriam: Ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoor. Is het goed gegaan?

11. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi meiden,
    Lief dat jullie zo naar me vragen. Mijn punctie was best pijnlijk en is me meer tegengevallen dan ik gedacht had! Maar goed, we hadden 9 eitjes en manlief zijn zaad was dit keer van goede resultaat (omdat dit nogal wisselend is). We horen morgen eind van de ochtend of er bevruchting is en in het weekend zullen we dan terugplaatsing.
    Mijn buik is verder wel gevoelig en er werd mij geadviseerd om de komende dagen even rustig aan te doen.
    MenM (hoop dat ik juist ben) had jij verder nog veel napijn? en Yustin hoe voel jij je verder?
    groeten Mirjam

12. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    gelukkig is alles goed gegaan MenM, er komen al zo veel spanningen bij kijken en dan dat er nog bij, kan me voorstellen dat je even bang was.
    nu op naar een super mooie bevruchting, ik duim voor je.
    x lisa.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi M&M,

Fijn dat de punctie achter de rug is en dat alles is gelukt ondanks de koorts. Zes eicellen is een mooie score, hoor! Spannend allemaal, hè?

Dus volgens de gyn heeft de koorts nu geen effect op de zaadcellen, maar pas over 3 maanden? Ik lees er verschillende verhalen over. De een zegt dat het nu effect heeft en het 2-3 maanden duurt, voordat de zaadcellen hersteld zijn. De ander zegt dat het pas over 3 maanden een zichtbaar negatief effect heeft, omdat zaadcellen elke drie maanden aangemaakt worden. Mijn man heeft namelijk al bijna een week koorts, en ik begin me er ook een beetje zorgen over te maken. Wij hebben de punctie waarschijnlijk over twee weken. Dus ik zat al te twijfelen of ik de gyn moet bellen om het te melden en om te vragen of we wel door kunnen gaan met de behandeling. Maar volgens jouw gyn heeft het nu dus geen effect? Als het over drie maanden pas effect heeft, is het niet zo erg. Dan zijn we sowieso niet met ICSI bezig. Als het deze keer niet lukt, kunnen we pas in september weer, vanwege de lange wachtlijsten.

Heel veel succes de komende dagen & hopelijk krijg je een paar mooie embryootjes terug!

14. MenM

MenM Actief lid

Hoi Jippie,

Als ik jou was, dan zou ik toch wel de gynaecoloog bellen om dit te melden. Maar zoals ik verder begreep, is de kans op mindere kwaliteit van het zaad merkbaar na 6 weken tot 3 maanden na de koorts. En dan wil het blijkbaar nog niet zeggen dat het echt verminderd is. Ze willen het volgens mij wel graag weten als er koorts opgetreden is. Voor jullie ook spannend allemaal. Succes in elk geval.

x M

15. snoopybanjer

28 mrt 2008
    56
    0
    0
    Hee M.,

Hoe'st nu met je? Hoor je vandaag hoeveel embryo's zijn ontstaan? Spannend! Ik duim voor je!

Groetjes,
    snoopy

Deel Deze Pagina