Flinke baarmoeder, toch morgen voor bloedprikken en woensdag voor een echo...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door claire1978, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!!!

Ik ben nu 26.4 weken zwanger en heb al sinds voor de vorige controle bij de verloskundige het gevoel dat m'n baarmoeder al zo hoog zat. Klopte ook wel , want 3 weken geleden zat m'n baarmoeder op de hoogte van 28 weken zwangerschap.
    Heb toen m'n vraagtekens geuit bij de verloskundige en zij vertelde dat dat best voor kan komen bij een 3e zwangerschap.
    Oke, moest me er bij neer leggen. Het vervelende gevoel in m'n maag is gebleven en kan niet echt makkelijk voorover zitten, met eten bijvoorbeeld. M'n buik is gewoon flink en dat geeft best ongemak. Ik kan me nog prima en soepel bewegen hoor, maar gewoon last van m'n maag. Voel me verder echt heel erg goed.
    Vandaag weer naar de verloskundige (dit keer een andere) en m'n ongemak weer uitgelegd. Zij wilde toch wel erg graag een echo en belde zelf even naar het ziekenhuis. Ik heb er a.s. woensdag een echo en moet morgenochtend even voor zwangerschapssuiker laten prikken.
    Heb dat ook in maart moeten doen, omdat ik toen veel dorst had en die uitslag was uitstekend. Nu is de dorst helemaal over.
    Maargoed, met zwangerschapssuiker kan je veel vruchtwater hebben en een grotere baby. Het suiker wilt ze uitsluiten.
    Ik heb zelf het gevoel dat het bloedprikken weer in orde zal zijn.

Ik ga er van uit dat ik veel vruchtwater heb. Ik ga wel weer even de kleine zien, dat is erg fijn;)
    Iemand in hetzelfde schuitje???

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Groetjes Claire!

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb hetzelfde hoor... toen ik met 24 weken naar de verloskundige ging stond mn baarmoeder al op 27 weken, en toen ik dus met 27 ging vorige week kwamen we erachter dat me baarmoeder al op 33 weken zit..bij mij is het me eerste kindje.
    kindje zn hoofd en buik lopen allebei 2 weken voor (ik heb een 2 echo's gehad in de tussentijd). ze passen zoiezo een datum pas aan als het meer als 3 weken is. vruchtwater was ook iets boven gemiddeld
    ik ben vandaag getest op suiker (voel me soms helemaal niet lekker ook). ik moest een vies drankje drinken en 2 uur later terug komen om weer bloed te prikken. volgende week maandag heb ik weer een echo en krijg ik de uitslag van de suikertest

groetjess

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Die test heb ik ook gehad tijdens mijn tweede zwangerschap, het heet een glucoseintolerantie test.

Ze stellen dan eerst je bloedsuiker vast als je nuchter bent en dan krijg je een glucose drankje te drinken (en die is ontzettend goor, gelukkig mocht ik hierna van de dames een bekertje water) en dan na 1 uur en 2 uur na inname wordt er bloed afgenomen en aan de hand daarvan kunnen ze beoordelen of je lichaam de glucose goed verwerkt (of niet).

Beide zwangerschappen ben ik compleet lek geprikt voor de bloedsuikers (werd er helemaal gr******** van) en bij beide keren bleek ik geen zwangerschapssuiker te hebben maar gewoon grote kinderen te dragen

De gyn deed zelfs onderzoek naar de wangen (en dan vooral de dikte van de wangen) van de baby's want hij had sterke aanwijzingen dat je aan de hand van de dikte van de wang van de baby al kon voorspellen of de kleine straks last zou hebben van de bloedsuikers.

Heb meteen bewezen dus dat dit in mijn geval niet klopte want ja ze had dikke wangen maar zowel mama als Kinley hebben geen last van suiker

Groetje sAnita

4. cinderella28

10 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben zwanger van ons derde kindje en mijn baarmoeder zit ook erg hoog de laatste controle was met 25 weken en toen stond mijn baarmoeder al net zo hoog als bij mijn tweede zwangerschap met 28 weken. Sinds een paar dagen zit het echt in de weg kan niet voorover zitten en zelfs rechtopzitten is heel erg vervelend. Ik heb ook een ontzettende druk tegen mijn maag aan erg onaangenaam moet ik zeggen. Mijn verloskundige heeft er eigenlijk weinig van gezegt, maar zelf vind ik het nogal raar dat het ineens zo hoog zit. Ik heb aanstaande donderdag weer een afspraak bij de verloskundige ben wel erg benieuwd.

5. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!!!!

Nou, ik ben vandaag voor de echo geweest, ivm grote baarmoeder.
    Alles is helemaal prima. Met de kleine en heb ook niet erg veel vruchtwater. Gisteren m'n suiker laten prikken en dat was 4.7 en 4.8. Ook netjes dus.

Ben helemaal happy:D:D:D

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dat zijn nog eens goede berichten! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent. ;)

7. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Super!! fijn hoor dat alles goed zit :D

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    gelukkig maar dat alles goed is!! nu ik nog maandag :)

groetjes

9. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Hier precies hetzelfde probleem. Dacht zelf dat het wel zo zou horen omdat dit mijn eerste zwangerschap is. Maar anderen waren erg verbaasd over de grootte van mijn buik en vroegen ook of ik wel zeker wist dat ik 1 baby zou krijgen en geen 2...
    Bij de VK inderdaad mijn twijfels geuit, maar bij het voelen aan mijn buik keek zij ook al een beetje bezorgd. Daarna een ontbijtcurve test en een echo gehad. Op de echo was te zien dat ik heel veel vruchtwater had en een beetje grotere baby dan normaal (ongeveer 2 weken voor). De ontbijtcurve was wel hoog maar binnen de perken.
    Doorgestuurd naar de Gyn in het zkh. Nog een echo en de diagnose veel vruchtwater en een grote baby. Nog een glucose tolerantie test en een torch test verder en er blijkt met mij en de baby niets aan de hand te zijn. Mijn placenta werkt gewoon erg goed. Mag nu helaas niet meer thuis bevallen ivm het zwembad waarin mijn baby lekker vrij rond kan tuimelen en daardoor vlak voor de bevalling alsnog in een stuitligging kan komen te liggen en misschien door de grootte niet helemaal zou gaan passen.

Deel Deze Pagina