Hoi meiden, Ik zie door de bomen even het bos niet meer. Ik heb nog een kleine week om een verzekering af te sluiten. Voor een icsi gaan wij eerst naar het radboud in Nijmegen, maar als wij worden aangewezen op Gent of Brussel, wil ik daar goed voor verzekerd zijn. Weet iemand welke verzekering de kosten in het buitenland volledig dekt, dus niet alleen het Nederlands tarief?? Alvast bedankt!
Zilveren kruis heeft een contract met het UZ Gent. Zij vergoeden alles. Dit geldt voor de eerste 3 ivf/icsi pogingen.
Cz heeft ook een contract met UZ Gent en vergoed volledig (1e 3 behandelingen). Of ze een contract met Brussel hebben weet ik niet, maar dat zou je bij cz kunnen navragen.
Dank jullie wel! Ik heb een hele lijst op internet gevonden die een contract hebben met Gent, zijn er best een hoop. Maar als ik dan naar hun website gaat kan ik het of niet vinden of ze vergoeden er maar 1 in het buitenland. Is het bij elke verzekering van cz of moet je dan een aanvullende nemen? Ik zal anders morgen even verder kijken, heb er vierkante ogen van
PNO zorg vergoed ook in alle aanvullende paketten 200% Nederlands tarief. Daarmee kun je de trajecten Gent/Brussel/Dusseldorf wel dekken. Medicatie wordt ook gewoon vergoed.
https://www.cz.nl/vergoedingen/vruchtbaarheidsbevorderende-behandelingen Hier lees ik dat het vergoed wordt uit de basisverzekering.
Pno zorg! 100% vanuit de basis en nog eens 100% vanuit de aanvullende verzekering. Icsi heeft een vergoeding van 2200 euro. X 2 is 4400 euro.
Bedankt melden! Ik ben uitgekomen bij cz. Heb ze nogmaals gebeld en ze hebben me aangeraden de hoogste uit de basisverzekering te nemen, zodat je zelfs bij een niet gecontracteerd Zkh altijd volledige vergoeding krijgt. Heb er meteen een aanvullende verzekering bijgedaan waar accupunctuur bij zit. Accupunctuur wil ik misschien ook nog wel eens gebruik van gaan maken. Thanks voor jullie hulp. Hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken
Cz zal tot de maximale tarief vergoeden. Vergis je niet.. dat is dus tot 2200. Ik ben juist weggegaan bij cz
Ik zou het daarmee niet gered hebben in Gent hoor. Ik heb het nooit precies bij elkaar opgeteld, maar ik ben totaal meer dan 6000 kwijt geweest voor de laatste ICSI. Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis. Die dekken 100% van de werkelijke kosten in Gent, aangezien ze daar een contract mee hebben.
Ik zit bij cz, heb een icsi gedaan en alles is vergoed bij ons. Dit was vorig jaar. Of het voor 2016 anders is weet ik niet.
Voor behandelingen in het buitenland wordt vaak alleen een maximaal tarief vergoed. Hou er rekening mee dat ICSI in Nederland al rond de 3500 kost. In het buitenland zul je duurder uitkomen, omdat er nog kosten bij komen. Als je maar 2200,- vergoed krijgt, zul je de rest dus zelf moeten bijleggen. Tenzij je een verzekering hebt die werkelijk 100% vergoed van een behandeling in het buitenland. Muzieknootje ICSI in Nederland of in het buitenland? In Nederland worden er inderdaad drie behandelingen volledig vanuit de basisverzekering vergoed. Voor het buitenland gelden andere regels.
Klopt inderdaad! Als je nu al weet dat je dit jaar naar het buitenland gaat zou ik naar pno gaan. Wij hadden vorig jaar delta lloyd en daardoor ook zo'n 1500/2000 zelf betaald. Daarom nu overgestapt naar pno want die vergoeden 2 x 2200..
Juist, hier ook. Ik heb een rekening betaald van 5000 daar zat alles in.. ben benieuwd hoeveel ik terug krijg. Er gaat nog ovitrelle en cetrotride af wist niet eens dat t zo werkte maar goed
Behandeling is opgestart vanuit nl, de echo's waren ook in Nederland. De punctie, en het hele lab gedeelte + invriezen, ontdooien en terugplaatsing was in Gent. We hebben dit allemaal vergoed gekregen van cz.
Fijn dat je er uitgekomen bent. Hebben ze ook verteld hoe het gaat met medicatie? Dat is veranderd en mag je niet meer zomaar bij je apotheek halen.