wat kan ik zelf doen bij nierstuwing?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door shenoby, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

hallo,
    dit is al mijn tweede zwangerschap met nierstuwing.
    nu heb ik van mijn eerste meerdere malen in het ziekenhuis gelegen aan het buscopan infuus en pethadine.
    voor deze zwangerschap is al afgesproken mij met 38 weken in te leiden.
    maar nu vroeg ik me af wat ik zelf thuis kan doen om de nierstuwing zoveel mogelijk te beperken.
    nu weet ik dat het helpt om bij een aanval een poos op de linkerzij te gaan liggen.
    maar wat kan ik nog meer doen?
    ik dacht meer drinken maar het schijnt dat dat ook weer kolieken kan opwekken.
    ik wil namelijk graag zo lang mogelijk thuis blijven en zo weinig mogelijk nachten in het ziekenhuis bivakeren.

alvast bedankt voor het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Shenoby,

het is heel lastig zelf iets tegen nierstuwing te doen. Je kunt inderdaad de pijn wel wat verminderen door op je (linker) zij te gaan liggen of in een warm bad te gaan liggen of een warme douche als je geen bad hebt. Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten. Het is gewoon onwijs balen, want het kan ontzettend pijn doen. Hebben ze je toen ook een (dubbele) J-catheter oid gegeven? Dat kan de druk ook verlichten en die kun je gewoon thuis in hebben. Maar dit gaat verder te ver voor mij als verloskundige. Leg de vraag nog maar eens bij de gyn. Sterkte alvast.

Groetjes Brigitte

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

oke bedankt voor je reactie.
    3 jan moet ik weer naar de gyn ik hoop dat ik het tot dan even thuis uit kan zingen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoop ik ook zeker voor je, fijne dagen in ieder geval!

Deel Deze Pagina