Hallo allemaal, Ik wil van jullie weten of de cabrio-fix (ik dacht dta het zo heette) of de maxi-taxi (of zo) wel veilig is. Dit vraag ik omdat ik het raar vind dat je de autogordels niet om de maxi-cosi hoeft te bevestigen. Zijn de gordels van de maxi-cosi wel stevig genoeg? Edit moderator: verplaatst naar De babyuitzet
Is helemaal veilig. De 'gewone' autogordels komen sowieso niet strak om het kindje te zitten, dus de maxi-cosi gordels zijn stevig genoeg.
en uit de laatste test van de anwb kwam die easybase er als meest veilige optie uit. Kijk hier maar eens: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/resultaten_kz_2007-2008.pdf
Hoi, als je de easybase hebt, hoeven er idd geen gordels meer om de maxi-cosi (als je die tenminste vastmaakt met het iso-fix systeem: heb je dat niet, dan maak je de easy-base namelijk wel vast met de autogordels. Heb je geen easybase, dan gaan de autogordels om de maxi-cosi en de baby zelf in de maxi-cosi-gordels. De autogordels zetten dus de cosi vast, de baby zit veilig in de eigen cosi-gordels.