wat kan je doen met een baby van 2 maanden?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

mijn vriend wil graag wat meer ondernemen in de weekenden. nu is het zo dat de meeste weekenden rustige bankhang weekenden zijn of we gaan op visite. maar wat kan je nog meer ondernemen met een baby van 2 maanden oud?

(mijn vriend wil naar de efteling maar dat zie ik niet zo zitten met emily)

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

met zo een kleintje is er nog niet veel te doen en parken als de efteling enz..daar heeft ze nog helemaal niks aan.

wij gingen meer wandelen niet dat ze daar veeel aanhad hoor want ze viel elke keer in slaap maar goed was relaxed

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, voor je dochter hoef je natuurlijk niet weg te gaan, die krijgt er toch niks van mee. De Efteling zou ik nog niet doen, je kunt zo'n klein hummeltje nergens mee in nemen. Ga anders een keer lekker lunchen, dat deed ik ook wel eens en dan sliep Ayla gewoon in de wagen. Of een stuk wandelen, dan kan ze ook gewoon lekker in de wagen liggen.

4. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    wij zijn in feb naar de efteling geweest voor 3 dagen met ons zoontje van een maand. Helemaal geweldig. Wel zijn we met 2 familieleden gegaan en ons zoontje van toen nog 2. Voor de kleinste is het leuk maar ja meer dan in de draagzak door de droomvlucht en de carnaval maakte hij niet mee omdat ze natuurlijk zoveel slapen.

Als je echt met zo'n kleintje alleen iets wil doen zou ik naar de kinderboerderij gaan bijvoorbeeld. Het is heerlijk voor ze daar al die nieuwe geuren, geluiden en dieren die ze zien (als ze wakker zijn natuurlijk) Bossen of strand is ook heerlijk. Mijn beide jongens kijken/keken graag naar de bomen bijvoorbeeld vanuit de wagen. En zelf ben je er heerlijk uit :D

en daarbij de buitenlucht is heerlijk gezond voor ze ;)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

gaan wandelen, bij oma op visite.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn met de eerste naar de dierentuin geweest toen hij 2 maand was,

Hij had er niet veel aan, maar zelf vinden wij het erg leuk om te kijken naar de dieren, dus wij hebben ons uitstekend vermaakt :)

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij hebben juist heel veel dingen gedaan toen de meiden nog echt heel klein waren. Voor het meeste hoef je geen entreegeld te betalen.

naar de dierentuin
    naar het strand en dan lekker een terrasje pakken
    naar het bos

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben ook altijd van alles gedaan met onze baby`s en zolang ze geen last hebben van te veel prikkels kun je prima van alles ondernemen. Zolang je ze op tijd voedt, slapen kunnen ze in de wagen prima.

Lekker shoppen, wandelen, dierentuin, park, etc.

9. siske89

siske89 Niet meer actief

Volgens mij is er nog niet veel wat jullie kunnen doen wat jullie dochtertje bewust gaat meemaken. De kinderboerderij of het bos lijkt me wel leuk om te gaan maar veel hebben ze er nog niet aan. Al is de buitenlucht voor zo'n kleintje natuurlijk wel het belangrijkst (en gezond!) ;)

10. emje

emje Niet meer actief

we hebben besloten morgen lekker naar de dierentuin te gaan. waarschijnlijk krijgt ze er niet veel van mee maar ze is lekker buiten en papa en mama vermaken zich wel :) hebben jullie nog tips voor wat je allemaal mee moet nemen. natuurlijk is voeding en pampers belangrijk. en we nemen uiteraard ook een dekentje en jasje mee. misschien nog andere dingen?

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Veel plezier :) - heb je misschien een draagdoek of draagzak waar je kleintje al in mag? Dan kan ook handig zijn.
    Extra set kleertjes en een hydrofiel doek zijn altijd handig. Ook om de zon uit de wagen te houden bijvoorbeeld. Wij hebben zo'n knuffeltje aan een grote knijper en daar zette we altijd de hydrofiel onder vast aan de kap.
    Verder gewoon voldoende spuugdoekjes.

Als late reactie: Onze oudste was ook 8 weken toen we voor het eerst met haar naar de efteling gingen. In de attracties zat ze in de buikdrager bij m'n man (droomvlucht, carnavalsfestival) .En verder is het een ideaal park om doorheen te lopen met je kleintje (fijne brede, geasfalteerde paden). Wel prijzig natuurlijk als je niet veel attracties kunt doen. Wat dat betreft is het fijner om zoiets op een doordeweekse dag te doen in plaats van op 2e pinksterdag.

Ik hoor ook van 'je kindje heeft er niets aan' maar je mag toch ook zelf genieten? En volgens mij is dit juist nog de leeftijd dat je kindje -als het niet héél prikkelgevoelig is- heel flexibel is als het z'n eten, schone luiers en bedje maar bij zich heeft...
    Persoonlijk vind een kinderboerderij (bijvoorbeeld) niet echt geweldig. Ja nu m'n oudste het echt leuk vind, geniet ik van haar- maar voor m'n eigen plezier ga ik niet naar de kinderboerderij.

Wat wij ook nog weleens deden, was lekker wandelen in het bos en dan eindigen in een (pannenkoeken) restaurant.

12. emje

emje Niet meer actief

bedankt voor je reactie. een draagdoek meenemen is zeker een goed idee :) lijkt me erg handig. ook een hydrofiel voor de zon weg te houden nemen we mee. (had niet eens in me opgekomen ;) ) wij hebben ook zo beer met een grote knijper eraan.

we hebben besloten naar dierentuin amersfoort te gaan daar zijn we beiden nog nooit geweest dus we zijn benieuwd :D

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dierentuin Amersfoort is erg leuk! Net of je een boswandeling maakt én een dierentuin bezoekt. Veel plezier!
    En er vlakbij (200 meter verderop ofzo) zit een heel lekker pannenkoekrestaurant!

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoe kleiner ze zijn hoe gemakkelijker je samen nog iets kunt ondernemen. Wij gingen ook wel eens uit eten, namen onze oudste gewoon mee in de MaxiCosi. Dekentje erover en meneer sliep prima. Als ze ouder worden willen ze meer aandacht en slapen ze lastiger. En pas dan vonden wij het ook leuker om bijv. naar de dierentuin of kinderboerderij te gaan...

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    veel plezier morgen;)

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij nemen ook altijd een schoon shirt voor onszelf mee voor het geval dat de kleine spuugt.
    En spuugdoekjes en reserve kleding.
    Zonnebrandcreme.

Veel plezier!

Deel Deze Pagina