Dochter 13 maanden 1 slaapje, maar 1 uurtje herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi dames,
    Ik heb al meerdere topics geopend over onze dreumes en haar "slechte" slapen op dit moment.

De avonden/nachten doet ze het prima gelukkig, laatste tijd wel wat onrustiger....even huilen en weer slapen.
    Overdag is het echt zo onwijs zoeken, in eerste instantie sliep ze nog 2x ruim een uur, anderhalf uur. Toen was het 2x een half uurtje...dus op advies van andere ben ik eens gaan kijken of ze naar 1 slaapje kan.

Nu slaapt ze dus maar 1 uurtje! Ik ben dat niet gewend van mijn oudste die sliep echt 2 tot 2,5 uur.

Hebben jullie kindjes dit ook of zal dit te maken hebben met 13 maanden sprong of de overgang nog eventjes van 2 naar 1 slaapje?

Hoop zo dat dit snel overgaat! :)

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb ook een dochter van 13 maanden die nog niet zo lang over is op één slaapje. Soms slaap ze ook heel kort en soms wel 3 uur. 's nachts slaapt ze de laatste weken minder goed dan voorheen en vooral 's ochtends is ze erg vroeg wakker (was eerst helemaal niet). Ze is de laatste maand ook erg veel veranderd en heeft veel geleerd, dus ik denk (hoop ;)) maar dat het met de 13 maanden sprong en het wennen aan het nieuwe ritme te maken heeft.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier inmiddels 14 mnd maar vanaf 11 maanden maar 1 slaapje. Welke tijd slaapt ze? Hier eerst ochtend en middag en daarna van half twaalf tot half twee. Als ik hem al om half elf in bed legde was hij toch minder moe blijkbaar want dan sliep hij maar een uur.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier is het al weken zo dat ze overdag maar 2x een half uurtje slaapt. we hebben vanalles geprobeerd maar niks werkte.
    dus we laten het maar zo, het zal wel goed zijn.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik kan mij herinneren van Tycho dat hij hier een tijdje sliep van 8:30 tot 9:30/10uur en dan een middagdut deed van 13uur tot 15uur. Hij ging om 9:30 naar bed omdat hij niet op te houden was van 7 tot 12uur. Dan werd hij moe om 11uur en als ik hem dan naar bed deed sliep hij maar tot 13/13:30 en was hij de hele middag wakker en ging hij niet meer slapen. Met als gevolg: een doomoe kind om 17uur wat niet naar zn bed wilde.

Dat heeft hij een maand of 2 gedaan en toen kon hij steeds beter opblijven tot 12uur en ik merkte dat dat extra ochtendslaapje minder werd.... Misschien kun je dat nog eens proberen? Als ze te moe zijn lukt het inslapen en het doorslapen vaak ook niet (tenminste bij mijzelf in ieder geval niet) xx

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoontje van vijftien maanden slaapt sinds een week ook ineens heel erg weinig. Een paar weken geleden sliep hij nog twee keer per dag en dan ook nog vrij lang. Ik schat dat hij zo'n negen uur per dag wakker was. En nu ineens slaapt hij maar één à twee uur per dag.
    Het zal wel :D. Hij is vrolijk en supergezellig dus ik zal niet klagen.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier ook 1 die 's middags 1 hooguit 1,5 uur slaapt, probleem is dat hij 's middags echt uit z'n doen is en niks wil. hij is echt een ochtend mens :p

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook maar 1 slaapje van 1,5 uur!

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter deed met 13 maanden ook maar 1 slaapje van 1 uur!
    extra in bed leggen was brullen! nu nog steeds 1 uurtje...

Deel Deze Pagina