Ideetjes voor een simpel etentje gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi dames,

Met mijn grote mond heb ik een deel van de familie uitgenodigd om in mei 2013 met z'n allen iets leuks te doen, waarschijnlijk een etentje. Maar....ik kan maar niets verzinnen dat leuk is en weinig kost. Goed geregeld, maar niet heus. ;)

Heeft iemand ideetjes om met 20 personen goedkoop en leuk uit eten te gaan? Budget: max. 450 euro in totaal. Ik weet het, is niet veel. Ben arm. :) En eigenlijk wil ik de familie niet vragen om bij te dragen, omdat ik dus met mn grote mond allerlei geweldige dingen heb aangekondigd haha. Dan zou ik er dus achteraan moeten bellen: "oh ja, wil je ook nog even x aantal euro overmaken...".

Dus...tips zijn welkom! Zeeeer welkom!
    Zelf had ik bedacht:
    - uurtje bowlen
    - daarna naar een pannenkoekenhuis, simpel, goedkoop maar wel lekker.

Ik hoor graag andere suggesties, alvast bedankt voor het meedenken!

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Zelf koken!

En dat hoeft niet moeilijk en duur te zijn.
    Twee grote pannensoep. Mijn favos zijn spinaziesoep en mexicaansesoep
    Drie verschillende quiches met eenvoudige rucolasalade
    En als toetje een warme appel/bessen/kersen/rabarber etc crumble met lekker vanilleijs.
    Alles is een dag van te voren voor te bereiden en hoef je alleen nog maar op te warmen!

En in mei kan het al heerlijk zijn om buiten te eten!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Een high tea

Hier heb je bijvoorbeeld wel aanbiedingen zoals dit:

GREAM TEA Vanaf 10 personen scone met clotted cream, plak cake en engelskoekje en twee kopjes thee.
    Prijs 7,50 euro p.p.

En dan doe je gewoon 4 kopjes thee of 6....

Dan zit je voor 20 personen op 150 euro...

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bepaald dol ben op bezoek ontvangen, zeker geen 20 personen! Dus liever niet bij ons thuis...

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Wokken?

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Maar waarom moet jij alles betalen???
    Wij doen regelmatig wat , maar alleen als iemand de rest specifiek bij hem uitnodigt (verjaardag ofzo) dan zijn we te gast

Wat je zou kunnen doen:
    Organiseer een picknick incl spelletjes.
    Mail even rond met een lijstje wie wat mee wilt nemen. Bv sandwiches, skottelbraai, hamburgers, frikandellen, drinken, fruit, hartig, zoet etc.

Bedenk spellen die je wilt doen en kijk wat je ervoor nodig hebt,mail dat ook weer door.

Zo organiseer jij t, hoeft niemand verder na te denken, maar kost t jou gwen kaptilaen

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik zou het heel normaal vinden als mensen een kleine bijdrage doen hoor ! Als je een leuk plan hebt en mensen hebben er zin in, dan is dat waarschijnlijk ook geen punt. Ik snap wel dat het je eer te na is om geld te vragen. Als je het echt goedkoop wilt, zou ik zeker thuis een buffetje maken. Gewoon wat hartige taartjes bakken, een paar lekkere broden erbij en als nagerecht wat verschillende bakken ijs en misschien wat vers fruit. Kijk eens op 24 kitschen daar staan zoveel leuke en makkelijke dingen op..je zal ze verrassen ! Ohh wat ik ook leuk vind is een soort high tea en dan iedereen wat mee laten nemen. Jij zorgt voor de drankjes en dan is het ook top :D Succes.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het gaat erom dat jullie bij elkaar zijn. Het budget vind ik persoonlijk erg hoog. Wat is er mis met een grote pan soep en broodjes erbij? Jullie kunnen gaan wandelen, spelletjes doen. Bowlen is ook erg leuk! Verder nog midgetgolven, naar het strand, etc.

Wij hebben met de familie tennisbanen afgehuurd voor een hele avond. Iedereen betaalde 20 euro. Het was erg leuk. Wij hebben een hele sportieve familie van c.a. 40 personen waarvan de meeste mensen kunnen tennissen. Wij doen 1 a 2 keer per jaar iets samen, hebben daarvoor commisies (niet lachen!) en iedereen betaald mee.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Lekker picknicken op de hei?

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou ook naar een veldje gaan en dan lekker picknicken
    of anders als je echt naar een restaurant wil dan gaan wokken of pannenkoeken.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Tenzij jij uitdrukkelijk hebt gezegd dat je iedereen trakteert kan ik me niet voorstellen dat mensen er zomaar vanuit gaan dat dat het geval is?

Maar anders zou ik ook gaan voor een leuke picknick ergens. Je kan ook wat restaurantjes afbellen en vragen of je iets kan afspreken, een menuutje voor de hele groep voor een vaste prijs. Voor 450 euro voor een groep van zo'n 20 man is er echt wel iets leuks te regelen.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier elk jaar een grote familie bijeenkomst. vorig jaar boottochtje in amsterdam met wat lekkere snackjes voor op de boot mee. wandelling in vondelpark(was niet mijn ding maar andere vonden t wel leuk) en toen met 20man naar indo-restaurant. iedereen had een kleine bijdrage, is heel normaal hoor!!

jaar ervoor zijn we naar een leuk restaurantje aan t water geweest. beetje vliegeren, bootjevaren(namen we zelf mee, opblaas dingetje :p grote lol!) en toen heerlijk wat eten

jaar daarvoor zijn we naar strand geweest, weet megod niet meer waar. gewoon lekker lounchen en hier en daar wat snacks en daarna met zn alle eten. ook hier weer een bijdrage.

zoek wat leuks uit, denk aan verschillende leeftijden dat er voor iedereen wat tussen zit, stuur mail rond(of brief) met wat de planning is, datum en bijdrage om het betaalbaar te houden.

13. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Waarom betaal jij alles? ik zou dat niet eens willen op kosten van iemand anders zomaar ergens gaan eten en dan vooral niet met zn 20-en!

14. Verox

Verox Niet meer actief

Maak lunchpakketjes, en houd een fietstocht, met als hoogtepunt een picknick op een mooie plek.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gwn via groupon een ticket regelen 2 personen voor 9 euro onbeperkt pannekoeken eten. Staat er vaak op.

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dithebben wij afgelopen zomer gedaan was super.
    100 euro voor 20 man incl alles.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oe goeie ervaring dus?? kwil het met verjaardag van mn dochtertje doen

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vaak kun je in een bowlingcentrum ook gourmetten, misschien dat een leuk idee?

Al zou ik persoonlijk eerder voor een picknick gaan en wanneer er meerdere kinderen bij zijn zou ik gaan picknicken bij een grote speeltuin/op het strand bij mooi weer

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als je zelf al vind dat je arm bent, snap ik niet dat je 20 man uitnodigd om te gaan eten op jouw kosten? Sorry maar dat zou dan echt niet in mij opkomen...
    Als je gewoon een soort van familieuitje wil, is het heel normaal dat je dat met elkaar betaald, dus zou gewoon een mailje sturen met jouw ideeen em wat de kosten daarvan zijn.

Deel Deze Pagina