Medische Malle IVF/ICSI/cryo mama's.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Roos25, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Zou graag willen kletsen met andere mmm mama's. Zit met een aantal zaken waar ik graag van gedachte wil wisselen. Zoals: wat doe je met je cryo's die "over" zijn als je gezin compleet is, hoe geef je de mmm een plekje, zou je nog een nieuwe IVF/ICSI doen voor bijv een 3e kindje?

Zoals je kunt zien in mijn banner, heb ik 2 kinderen. We hebben nog een cryo in Dusseldorf. We laten die in de toekomst terugplaatsen. Mijn man zou geen nieuwe ICSI willen, maar ik zou het misschien wel willen. Verder merk ik dat de mmm best wel veel indruk gemaakt heeft en denk er nog vaak aan terug.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Niemand zin om mee te kletsen :(

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi roos

Ik wil wel met je kletsen hierover. Ik zal binnenkort mij verhaal wel ff plaatsen . Igg fijne kerst!

Gr

4. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Gezellig! Fijne kerst :)

5. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Ik wil ook wel mee kletsen

Wij hebben onze dochter dankzij ivf gekregen wel heel veel geluk gehad eerste verse terugplaatsing zwanger en nog 2 cryo's
    Ik heb pof, en kom ws vervroegd in de overgang. Mijn dochter is nu 5 en halve maand en ben nu aan het twijfelen of we alweer de mmm in gaan of nog zullen wachten, ben heel bang om te lang te wachten;) en bang dat als we te snel gaan en het niet lukt al mijn energie naar de mmm gaat ipv naar mijn dochter

Lijkt me fijn om ervaringen met andere mmm mama's te delen en elkaar te helpen en steunen

voor nu fijne dagen!

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hoi roos en summerbloom

Ik heb je weblogs gelezen roos vond het mooi om te lezen hoe jij de hele mm heb ervaren en natuurlijk met een fantastisch resultaat 2 mooie kids! Heel bijzonder om 2 kindjes uit 1 behandeling te krijgen!

Dit is mijn verhaal juli 2009 gestopt met conceptie, daarna een jaartje zelf geprobeerd helaas zonde resultaat. Daarna een bezoek aan de huisarts gebracht die stuurde ons meteen door. In ziekenhuis onderzocht door gynaecoloog vriendlief moest een potje inleveren. Mijn cyclus werd een maand in de gaten gehouden dit zag er normaal uit. De zaadanalyse bleek helaas ook niet goed, weinig en traag. Daarna kreeg ik een hsg onderzoek en vriend moest naar de uroloog. Daar kwam uit dat de hypofyse niet goed werkte conclusie genetisch bepaald helaas. Niks aan te doen. Ziekenhuis hier kon niks doen dus door gestuurd naar ivf kliniek.meteen gebeld we konden een maand later al terecht voor een intake! Daar een gesprek gehad nogmaals zaadanalyse gehad conclusie alleen icsi mogelijk.Bloed geprikt en groenlicht gekregen we mochten meteen in januari beginnen .ik hoefde niet aan een pil ofzo gelukkig!
    Inmiddels was het januari en nadat mijn nieuwe cyclus begon meteen begonnen we hadden het korte schema. Eerst decapeptyl 3 dagen daarna puregon erbij. Uiteindelijk resultaat 12 eitjes! Er worden er 9 bevrucht en na 3 dagen was er een terugplaatsing. Hier ben ik meteen ook zwanger van geraakt en dit resulteerde in onze zoon is in oktober 2011 geboren. Wat een geluk meteen de eerste poging zwanger. We hadden nog 7 cryo's in de vriezer wij hopen ook dat hier nog een broertje of zusje bij zou zitten!
    Inmiddels na een klein jaar eerder was ik er echt niet aan toe haden we besloten om weer een terugplaatsing te plannen. Kliniek gebeld gesprek gehad en er konden mijn volgende cyclus meteen weer verder. Hoefde immers geen hormonen enz te gebruiken. In oktober dus een tp gehad er waren er 2 nodig om tot een tp te komen. Helaas niet zwanger. November meteen weer verder er waren er 3 nodig om tot een tp te komen dit ging toch wel erg hard nog maar 2 over? Helaas ook niet gelukt. Ik was er nog wel erg relaxed onder jammer maar niet anders. In februari weer een tp gepland helaas ontdooiden beide Emmy 's niet goed we moesten overnieuw beginnen. Weer een gesprek gehad we moesten nu aangeven wanneer we wouden starten ijs bloedtesje weer gedaan ingepland voor mei! Vriendlief ging stoppen met drinken en proberen met roken te stoppen. Inmiddels was het mei en was ik ongesteld de eerste spuit ging er weer in. We hadden een nieuw stimulatie middel gehad vorige keer puregon maar nu menopur. Hier bleek mijn lichaam heel wat minder op te reageren. Na de eerste echo bleek ik maar 3 eitjes te hebben gestart te lage dosering gekregen dus goed nagedacht en besloten deze poging te stoppen. Conclusie weer een half jaar verder zonder dat er iets gebeurd is ahhh balen. Na een maand rust konden we weer verder in juli! Hogere dosering gehad en ja nu groeiden er iets meer uiteindelijk 7 geoogst en daaruit 5 eitjes die ook bevrucht waren! Een tp gehad en de andere 4 konden worden ingevroren ! Uiteindelijk niet zwanger van de verse yp . In september weer een tp en deze ontdooide meteen goed uiteindelijk was ik zwanger! Jippie eindelijk een jaar na data! Met bijna 9 weken een echo gehad alles prima ! Nu mochten wij aanmelden bij de verloskundige daar werd nog een echo gepland met 11 weken rn daar werd mijn ergste nachtmerrie waarheid het hartje was gestopt. Was ik eindelijk zwanger liep het zo niks gemerkt geen bloedverlies ofzo. Ben vlak erna gecurrateerd. Erg naar allemaal. Mijn cyclus was inmiddels alweer terug en ik wou meteen verder dus alweer een tp gehad die helaas ook op niks uitliep. Wel weer een klap hoor. Inmiddels nog 1 in de vriezer dus hopelijk nog een tp maar daar rekening ik maar ook niet te veel op na vorige ervaringen. Schijnt wel dat de ontdooiingen beter zijn geworden Lets hope!
    Anders wordt het weer een nieuwe poging in maart of april .
    Is een heel verhaal geworden dames!

Eerst dacht ik ook weleens na over wat doen we met eventueel over gebleven cryo's maar dat is voorlopig niet meer aan de orde . Wat een top resultaat dat jullie cryo's allemaal goed ontdooiden ros!
    @summerbloom ik zou me nog maar niet te vroeg druk maken hoor je moet het doen als je er lichamelijk en geestelijk aan toe bent niet eerder!

Zo ik stop er mee voor nu welterusten !

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    #7 Jon1978, 26 dec 2013
    Laatst bewerkt: 26 dec 2013
    Ladies

Wou het vorige verhaal iets aanpassen maar dat ging helaasniet zoals k wou .

Tot snel

Groetjes

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hey Summerbloom en Jon,

Summer, wij hebben onze 1e tp na een half jaar gedaan. Wij hadden toen nog 8 cryo's. Wij hadden voor onszelf geredeneerd dat, zodra we alle 8 cryo's op hadden, er best veel tijd verstreken zou zijn. Mochten we dan nog een nieuwe ICSI moeten doen, waren weer maanden verder. Uiteindelijk hebben we wel de tijd genomen voor ons gezinsleven. De andere tp's lagen soms maanden uit elkaar. Wat je schrijft, ik wilde ook alle aandacht geven aan mijn dochter.

Jon, het is een heel epistel geworden :)
    Super dat destijds je zoon al van de verse tp. Spijtig om te lezen dat de kleine emmy niet bij jullie mocht blijven. Het lijkt me heel erg heftig om mee te maken. Dat was en is ook mijn grootste angst. Maar jullie hebben er al met al ook al een hele reis opzitten in de mmm.
    Wannee gaan jullie weer voor tp?
    Ik heb ooit maar 1 verse tp gehad. Verder heb ik alleen cryo ervaring. Ik vind het ook verbazingwekkend dat ze tot nu toe allemaal ontdooid zijn. Ik weet niet wat voor techniek ze in Dusseldorf hanteren. Ze zijn ook allemaal ingevroren, ongeacht kwaliteit. Die laatste gaan we ook terug laten plaatsen. Weet alleen niet wanneer, aangezien we ook nog willen verhuizen. Ons huis hebben we gekocht met het idee dat onze kinderwens misschien wel nooit in vervulling zou gaan. Het is een klein, oud huisje. Aan het klussen komen we slecht toe en we hebben weinig bergruimte. De kids hebben wel een eigen kamer, maar het is niet groot.

Jon, is je zoon ook al zo aan het peuterpuberen? Hier is af en toe het huis te klein ;)

Summer, slaapt je dochter al door snachts?

Hebben jullie de kerst tot nu toe overleefd?

9. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    @roos we willen in februari weer voor een tp gaan! Helaas kon januari ivm mijn cyclus de controle niet deze zou dan net in onze wintersportvakantie zijn dus dat gaat niet maar vakantie is ook leuk natuurlijk. Dus hopelijk ontdooit die goed en anders een nieuwe poging in maart of april net wanneer er plek is!

Ja dat peuterpuberen herken ik wel. Heel veel nee, meneertje wil helpen of het zelluf doen !
    Onze kerst is tot nu toe gezellig en relaxed en bij jullie?

10. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@jon: kerst is gelukkig weer voorbij. Heb er niet zoveel mee. Het is wel gezellig hoor, maar ik hou niet zo van die verplichte bezoekjes en eten.
    Wauw, lekker op wintersport! Waar gaat de reis heen? Ik ben maar 1x op wintersport geweest en wel in Zweden. Dat was echt super. Ze hebben daar skipistes van de gemeente en die zijn gratis. Kan daar blijkbaar nog. Gaat ZL mee?

Gisteren had ik wel 3 emmers behanglijm nodig. Dochter was driftig geworden tijdens het koekjes bakken. Resultaat: geen koekjes en de litermaat is stuk. Het deeg staat nog in de koelkast. Heb wel met r te doen. Ze wil zoveel, maar niet alles lukt nog. En dan moet je als ouder rustig blijven...

En jullie kerst? Buikjes rond gegeten?

11. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    @roos je lijkt mijn vriend wel haha die houdt er ook niet zo van die is ook blij dat het weer voorbij is ;)
    We gaan naar Oostenrijk op wintersport . Onze zoon gaat ook mee we gaan met 2 andere stellen waarvan er 1 stel ook een kindje heeft dus we gaan om ste beurt oppassen! We hebben een heel gaaf huis gevonden dus heb er al helemaal zin in. We wilden beide onze zoon niet zolang missen!
    Wat ideaal dat je in Zweden zo gratis kan skiën misschien een idee voor volgend jaar .

Vraagje mocht je gewoon in dd elke keer 2 Emmy's terugplaatsen? Hier in Nederland zijn ze wel strenger daarmee ook ivm regels van de overheid. Ik zou alleen bij een 3de behandeling er 2 tegelijk mogen doen.

Groetjes

12. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Zweden is een aanrader. Wij zijn destijds voor 15 euro retour gevlogen. Dat was een goedkope skivakantie met een gratis piste erbij. Er is dan terplekke geen apres ski helaas...

In Duesselsorf mag je zelf kiezen. Je hebt zelfs de mogelijkheid om er 3 terug te laten plaatsen. Ik geloof wel dat je dan uitleg krijgt over de eventuele risico's. Ook kijken ze naar de kwaliteit van de embryo's. Ik geloof niet dat je 3 Blasto's terugkrijgt. Twee is nooit een probleem geweest bij ons. Jammer dat ze in NL zo streng zijn. Wij zijn er ook tegenaan gelopen en daarom naar DD uitgeweken.

Oud en nieuw nog plannen?

13. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    @roos nou klinkt goed dat Zweden. Denk dat de pistes alleen wat klein zijn voor wat wij gewend zijn.

Apart dat er zelfs 3 teruggeplaatst zouden worden wat zegt dit over de kansen dan? Had gehoord dat als r 2 teruggeplaatst worden de kans maar 3 procent groter is ofzo. Hadden jullie 5 daagse embryo's teruggeplaatst gekregen of 3 daagse

@summerbloom hoe gaat het met jou?

Meer schrijfsters welkom;)

14. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Reageer morgen even langer. heb nu alleen mobiel en dat typt zo lastig. maar meiden, wees welkom en schrijf gezellig mee.

15. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Ben er nog hoor lees wel mee maar erg druk met werk en feestdagen morgen heb ik ook meer tijd en kom ik uit gebreid reageren

16. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Zooo ik heb dus ook niet veel met kerst en eigenlijk de meeste feestdagen alleen maar verplichtingen en gedoe uiteindelijk altijd wel gezellig maar waarom perse dan:(
    Dit jaar 2e kerstdag gewerkt dus weinig tijd voor mijzelf en mijn gezinnetje gehad.

@jon wat erg van je miskraam na zo'n lange weg extra zwaar denk ik hopelijk in het nieuwe jaar weer een zwangerschap
    wel lekker op ski vakantie zelf durf ik het niet maar ben wel een aantal keer mee geweest met vrienden(vriendlief vind het nl wel helemaal geweldig) voor de après ski

@roos wat fijn dat je maar 1 punctie nodig hebt gehad voor je kindjes en dat dd alles invriest wist ik niet
    mijn meisje slaapt al door gelukkig wel eens een nachtje dat ze wakker wordt maar ach dat hoort erbij

bedankt voor jullie advies voor het starten denk wel dat we snel de cryo's gaan gebruiken vl en ik zijn er wel aan toe denk ik

vanavond met de vriendenkring bij elkaar ben benieuwd of de kinderen 4 van 0 tot 2 door slapen of elkaar wakker gaan houden

17. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Roos en summerbloom een hele gezellige oudejaarsavond en op naar een mooi en gezond 2014!

18. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Meiden, een hele fijne avond en op naar een heel goed 2014. Ik hoop voor beide van jullie op een mooie 2e streep op de test :)

Ik ga zo met mijn dochter in ons bed liggen. Is helemaal overstuur. Geen party voor mij. Oh ja, vannacht, samen met mijn zoon, dan drinken we er samen eentje op ;)

19. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Lieve meiden op een mooi en gezond 2014 waarin al onze dromen mogen uitkomen!

Hier een gezellig oudejaarsavond gehad!

Later meer!

20. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Zijn jullie oud en nieuw goed doorgekomen? Veel vuurwerk in de buurt? Wij hebben een actieve straat, dus het knalde behoorlijk hier. Overdag zijn we bij mijn ouders geweest en die wonen in een actieve Carbid regio, dus daar was het helemaal gekkenhuis.

@ summer, werk je in de zorg of de horeca oid? Normaal moet ik ook of kerst of o en 'n werken. Dit jaar had ik geluk vanwege mijn verlof.
    We hebben 2 puncties gehad. Van de eerste had ik alleen een verse tp en geen cryo's. Dat was al snel einde oefening. Fijn dat jullie binnenkort voor een tp gaan. Spannend weer hoor.

@ Jon: over je vraag over de cryo's, kan ik geen goed antwoord geven. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik gok 3. Ik had gek genoeg alle keren op vrijdag een positieve ovulatietest en dan moest ik dinsdag komen. Wegkregen een echo van de embryo en soms zag je geen cellen meer en soms wel. Ik vind 3 terug ook erg veel. Zelfs 2 is discutabel, maar fijn dat de optie er is.

Oud en nieuw hebben we vanuit bed gevierd. Dochter had hoofdpijn van het snot en werd elke keer huilend wakker. Zoon zit in z'n sprong, dus we hebben allemaal weinig geslapen. Gelukkig vannacht beter.

Wat een storm aanmeldingen op onze uitnodiging om te komen kletsen hè :p

Deel Deze Pagina