Hoevaak kindje voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door firefly, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik voel nu sinds een aantal dagen de kleine meid. Super gevoel !
    Het zijn natuurlijk nog geen harde trapjes maar voel wel duidelijk verschil of het nu de darmen zijn of de kleine meid..

Maar hoevaak is het ''normaal''?

Soms voel ik haar namelijk 1 dag niet, en zoals gisteren en vandaag redelijk vaak. En ook best een poosje achter elkaar? Kan dat, dat het kleintje nu al drukke momentjes heeft?

Liefs !

2. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Ik voelde mijn meisje ook voor het eerst toen ik 20 weken was.
    Ik voel de kleine nu vaker maar nog niet constant en ook niet op "commando" (je hoort/leest wel eens dat als je je hand op je buik legt dat ze ernaar toe zwemmen, ....niet bij mij).
    Ik heb begrepen dat je pas met 28 weken dagelijks je kindje moet voelen.

Dussss...............we moeten gewoon nog even geduld hebben.

3. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    In het begin voelde ik de baby meer als nu. Ik schijn ook een hele drukke bewegelijke baby te hebben.
    Soms zijn er dagen dat ik hem wat minder vaak voel, dat maakt hij andere dagen dan weer goed. Hij is ook vaak snachts actief, maar dan slaap ik er vaak doorheen.

Merk nu wel dat er meer ritme in komt. Er zijn bepaalde tijden dat hij eigenlijk altijd wakker is.
    Als ik hem echt lang niet voel dan ga duw ik zachtjes op mijn buik en dan krijg ik vrijwel altijd reactie.

4. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    mijn oudste voelde ik rond de 20 weken en dan vaak maar 1x per dag, was echt steeds blij als ik bij de vk was geweest en haar hartje had gehoord

deze baby voelde ik met 16 weken al en is veel drukker, maar er zijn dagen dat het echt constant aanhoudt en er zijn dagen dat de kleine weer wat rust neemt, als ik s'nachts wakker waordt is die ook vaak bezig
    ik weet dat als je je kleine pas voelt het kan gebeuren dat je hem soms een dag niet voelt dat hoeft in het begin ook nog niet omdat ze niet krachtig genoeg zijn

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb begrepen dat je je kindje vanaf ongeveer 24 weken elke dag ongeveer 10x moet voelen.
    Komt ook omdat sommige vrouwen het pas laat voelen.

6. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik voel hem nu ook pas heel licht, tot nu toe wel fijn gevoel. Heb geen idee hoe het is als ze harder schoppen, doet dat dan pijn?. Maar volgens mij ligt het ook aan de baby. Je hebt babies die wat drukker en actiever zijn dan de andere.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer rond de 20 weken ook niet elke dag hoor, en soms heel licht, soms iets meer.
    Inmiddels wel vaker op een dag.
    Vanaf 28 weken moet je elke dag je kindje meerder keren voelen

8. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Bedankt voor de antwoorden meiden ! Ben benieuwd wanneer het kleintje echt harder gaat schoppen .. :)

9. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voelde hem voor het eerst rond de 18 weken. Dit waren hele lichte onregelmatige plopjes. Er zaten dagen tussen dat ik niks voelde of heel kort. Dit was wel eng en iedere echo of het hartje mogen horen bij gyn was weer een geruststelling.

Hoe verder ik geraak in de zwangerschap, hoe beter ik de baby voel. Nu beweegt mijn hele buik zelfs mee, de baby reageert ook op een hand, als ik anders ga zitten of liggen, geluiden. Soms hebben we een heel 'gesprek' en ik merk dat hij een soort ritme heeft ontwikkeld van wanneer hij wakker is en slaapt. Wat ik van de gyn heb begrepen, is dat het in de laatste periode erg belangrijk is om dagelijks leven te voelen.

Sammychic, ik vind het niet pijnlijk op een aantal keren na dat hij heel hard tegen mijn ribben of zij aan zat te schoppen. Ook soms een drukkend gevoel op de blaas, volgens mij is hij zich dan aan het uitstrekken, want voel dan ook tegelijk voetjes in mijn zij.

Kortom een hele beleving, ga het zeker missen strakjes!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Ik ben nu 18 weken zwanger en voel sinds 1,5 week af en toe wat 'brobbelen' in mijn buik. Een beetje gekriebel aan de binnenkant zeg maar. Ik neem aan dat dit de baby is, maar helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet. Maar mijn darmen voelen echt wel anders en dit voel ik ook wel echt op de plek van mijn baarmoeder..
    Meestal is het tegen de avond als ik op de bank zit of achter de computer (zoals nu, hihi), een beetje inelkaar (ja ik weet het slechte houding).

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja hoor, in het begin is het nog wat onregelmatig. Misschien ligtie een dagje wat tegen de placenta aan en voel je het wat minder. Er is nog veel ruimte nu natuurlijk!

Ik voel de baby nu wel 100 keer per dag denk ik. Dan zeggen ze dat de baby nog 20 uur per dag slaapt, nou, dan kan die van mij heel goed slaapwandelen ;)

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik voel mijn meisje al vanaf een week of 14. Nu voel ik dr heel erg goed en vrijwel dagelijks de hele dag door voel ik dr wel op bepaalde momenten. Er zijn momenten dat je de klok er gelijk op kunt zetten dat ze even gaat rommelen. Ik geniet er echt van! Ze is erg beweeglijk, dat was op de echo's ook heel goed te zien. Ze bevindt zich bij mij het liefste lekker onderin de buik een beetje aan de rechterkant. Ter hoogte van mijn navel zit vaak een bobbel (kontje, hoofdje?) die ook lekker beweegt! Doordat ze zo laag zit, trappelt ze ook vaak tegen mijn blaas of ligt er lekker op. Dat is een heel vreemd gevoel, dan lijkt het soms net heel even of ik in mijn broek plas...zelfs als mijn blaas leeg is.

Van de week was ik bij de verloskundige en zij vertelde me dat je de baby vanaf 27 weken dagelijks zou moeten voelen.

13. misa

misa Niet meer actief

Wat leuk he...! Hier ook al vrij op tijd en ik voelde de kleine al vrij snel heel vaak op een dag. Je hebt nu nog geen maatstaven, dat is pas met een week of 26/28 geloof ik. Maar als ik de kleine nou een hele dag niet zou voelen, dan zou ik wel de vk bellen. Puur omdat ik haar zoveel en vaak voel.

Geniet er maar lekker van!

Deel Deze Pagina