Dankjewel! Ben erg blij . Maar voor jou en @May6513 gaat het ook goed komen hoor! En heeft de vk gezegd dat de kans op nevenbevindingen is toegenomen door die vleesboom dan? Ga duimen voor een goede uitslag!
Ja dat snap ik! Dat is een hele geruststelling! Geniet ervan!! Nee ze hebben dat niet specifiek gezegd ofzo hoor! Maar t is puur mn eigen gevoel. In principe als ie blijft zoals ie is, maakt t niets uit dat ie er zit. Alleen als hij echt gaat groeien kan t dat de moederkoek minder gaat functioneren. De gyne verwacht dat bij mij niet, maar om een slag om de arm te houden moet de 20-wk en 28-wk bij hem. Hebben jullie al spulletjes voor de kleine gehad of gekocht?
Jeetje, zo een vleesboom kan dus nog wel gevolgen hebben. Nou hopelijk blijft het gewoon lekker zoals het nu is! Maar ik denk eigenlijk niet dat die vleesboom het DNA van de placenta kan aantasten hoor. Hooguit dat de placenta in verdrukking komt als de vleesboom groter wordt en daardoor minder functioneert. Tenminste, dat denk ik! Heb er geen verstand van dus sorry als als ik onzin uitkraam haha. Ik zie dat je over 3 dagen bij de magische grens bent, jeeeej ! Ook hard gegaan ineens. Wij hebben nog geen spulletjes gehad of gekocht. Bij mijn eerste zwangerschap hadden we al kleding gehad rond deze periode, maar misschien dat mensen de tweede toch minder spannend vinden hahaha. Morgen geslachtsbepaling, dus wacht die uitslag even af en dan shoppen ! Hebben jullie al iets gekocht/gekregen?
Ja ik weet ook allemaal niet hoe dat zit hoor ik weet alleen dat ie er zit en nu nog relatief klein is (2cm) voor de rest hoor ik het vanzelf wel! Ben heel benieuwd of jullie een jongetje of weer een meisje gaan krijgen. Het is allebei leuk natuurlijk! Hebben jullie nog voorkeur? Wij hebben van mn werk al een rompertje met knuffeltje enzo gehad. Van vrienden spulletjes van zwitsal en ook rompertjes. Ook een invulrompertje, die je in kunt vullen met een roze of blauwe stift. Super schattig! Jullie ook al cadeautjes gehad?
@Lana1986 ja ik was echt heel erg geschrokken, ik zag mezelf al helemaal aan de chemo’s enzo, maar gelukkig is het nooit zover gekomen. Die cerclage voel ik nu niks van, het zetten wel natuurlijk. Dat was een operatie met weken herstel. Aangezien die cerclage alleen via de buik bereikbaar is, zal er als alles goed gaat een keizersnede gepland worden 1 wk voor uitgerekende datum. De cerclage zal daarna gewoon blijven zitten. Wat leuk! Morgen mag je al voor hey geslacht! Jaloers! Ik mag pas met 16wkn+3dgn. Eerder deden ze niet Mag iedereen weten wat het wordt? Heel veel plezier! @Blondiiieee toch wel spannend die vleesboom! Hopelijk zal die niet groeien. Ik zou ook wel een beetje angstig zijn of die vleesboom niets doet aan de nipt-uitslag.. het blijft toch een stukje vreemd weefsel.. Zelf hebben wij wel een lichte voorkeur, maar das vooral praktisch. Alles in huis is al roze van onze dochter Maar ook naamtechnisch, we hebben al zo’n leuke meisjesnaam! Zou jammer zijn als we die niet konden gebruiken, Haha. Ik heb wel sterk het gevoel dat we een jongen krijgen. Natuurlijk ook superleuk! Dan hebben we gewoon een jongen en een meid! Ook geweldig! Spullen en naam komen we ook wel weer uit. Hier nog geen spullen gekregen en toevallig vandaag het eerste gekocht. Een speen van NUK. Niks bijzonders of leuks, Haha. Die vond ik fijn voor onze eerste, en nu zag ik m vabdaag voor de helft vd prijs. Kan onze tweede m ook mooi proberen.
@Blondiiieee en @May6513: we krijgen een zoon ! We zijn super blij! We hadden ook stiekem lichte voorkeur voor een zoon, omdat het ons zo leuk lijkt om van allebei wat te hebben . Met een meisje zouden we uiteraard ook zielsgelukkig zijn geweest hoor! Als de kleine maar gezond is en alles goed gaat, dat is uiteindelijk het belangrijkst . Ik reageer later nog op jullie berichtjes .
Wat leuk!!! Een jongen! Idd als het maar gezond is! Heb je een mooiefoto van je zoon? Haha wat klinkt dat dan leuk he! En nu lekker shoppen!!! Ik zag vandaag allemaal té schattige newborn kleertjes in de sale, nog een maand wachten voor mij
Wat leuk! Van harte gefeliciteeerrd!! Lekker van genieten saampjes Ben ook benieuwd naar de foto. Wanneer heb jij de geslachtsbepaling? Leuk he al die kleertjes? Ik heb vandaag bij de primark een schattig jasje gekocht van winnie de pooh. En heb ook al wat wit/grijze kleertjes gehad.
Wij hebben de geslachtsbepaling op Valentijnsdag❤️ in de avond. Onze dochter gaat mee, zal de eerste keer zijn dat ze mee gaat naar een echo Wanneer krijgen jullie te horen wat t wordt @Blondiiieee ? Ik merkte bij de vorige zwangerschap dat ik ook van alles unisex kocht, omdat ik toch van alles al wilde kopen.. maar toen ze er eenmaal was, ik toch vooral gekleurde kleding bij haar aantrok. Ik hou me nu wel in Maar voor een eerste snap ik het heeeeeeel goed Plus zodra we het geslacht weten ga ik eerst eens alle kleding van onze dochter van zolder halen, om te zien of daar nog wat bruikbaars tussen zit. (Ze droeg ook jongens broekjes )
Oh valentijnsdag, wat leuk! Ben heel benieuwd ook naar de reactie van je dochter Ik heb m 8-2 in de avond. Daarna lekker met mn man uit eten. Wel handig dat je nog wat kleertjes achter de hand hebt! Ik zelf denk wel dat we de wit/grijze dingetjes wel aandoen. Ik zelf heb meestal ook basic kleding aan hou niet zo van knalroze of knalblauw, maar dat is ieder voor zich
Ik denk dat onze dochter het heeeeel interessant vind. Ik keek vanmiddag een filmpje van bevruchting tot geboorte in zo’n computergeanimeerd filmpje. Dat vond ze ook erg interessant. Een uur later vroeg ze nog een keer naar het filmpje. Heerlijk om daarna nog lekker uit eten te gaan❤️ Hier helaas niet van toepassing. Hier gaat dochter gewassen en tandengepoetst mee
@Blondiiieee en @May6513: zo, ben ik weer . Nou de echo was dus gister super leuk en we hadden echt goed beeld . De kleine man was trouwens lekker druk, dus dat belooft wat haha. Hierbij een foto: @Blondiiieee: leuk dat je al wat kleertjes hebt gekocht! Ik ga deze week eens beginnen haha . Hebben jullie trouwens nog voorkeur voor het geslacht? @May6513: haha, ja het shoppen voor mij kan beginnen . Maar voor je het weet is het 14 februari. Leuke datum trouwens . Fijn dat je niks van de cerclage voelt. Vind je het jammer eigenlijk dat je een keizersnede krijgt?
Wauwwwww! Wat een mooie echo!!! Fijn ook als ie lekker druk is, nog meer genieten vind ik Ik vind het zn voor- en nadelen hebben een keizersnede. Tenminste dat denk ik nu Kan niet echt zeggen of ik het jammer vind. Tuurlijk is het jammer niet zelf je kindje op de wereld te mogen zetten, en die ruggeprik zie ik ook tegenop, net als het herstel... hoewel... misschien gaat dat wel sneller als bij de eerste. Toen dacht ik met 8 weken:.... goh, ik weet niet of ik over 2 weken al weer kan werken... Maar aan de andere kant.... ik hoef er zelf niet keihard voor te werken, ik weet al dat ik niet verder dan 39 weken loop, het lijkt me mooi een fotograaf bij de geboorte te hebben, maar bij een natuurlijke bevalling zit ik daar echt niet op te wachten nu is het ziekenhuis aan het kijken of het mag. Dus tja... probeer er maar de voordelen van in te zien. Weten jullie nog meer voordelen? Dan ga ik er dadelijk nog zin in hebben Oh en wij hebben een lichte voorkeur voor nog een meisje. Maar das vooral omdat ons dat praktisch lijkt met al het roze in huis
Ja ik vond het echt geweldig om ons mannetje zo te zien . Kon ik elke dag maar spieken in mn buik . In plaats daarvan zit ik nog steeds dagelijks naar de foto’s te staren hahaha. We hebben zelfs wat 3D foto’s! Grappig trouwens dat iedereen weer andere redenen heeft voor de voorkeur van het geslacht. Dus bij jullie puur praktisch voorkeur voor een meisje? Ja is ook wel makkelijk natuurlijk als alles al roze is . Heb je ook al voorgevoel van een meisje? En natuurlijk zijn er genoeg voordelen aan een keizersnede! Je hoeft niet keihard te persen, je loopt geen risico om helemaal uit te scheuren van voor naar acher, je weet precies waar je aantoe bent en misschien heb je ook nog keuze uit een aantal data waarop de kleine wordt gehaald . Ik las vorig jaar ook een artikel over een vrouw die zelf haar kind uit de baarmoeder had gehaald met een keizersnede. Misschien ook wat voor jou? Was overigens wel de eerste keer dat zoiets gebeurde, maar toch... Als je dat heel graag wilt is er vast iets te regelen . Al zin erin?
Oh wat een prachtige echofoto weer zeg! Nu al een fotomodel haha! Voel je de kleine ook al een beetje nu hij allemaal zo druk is of ? Ik kan niet wachten op de geslachtsbepaling over 3 weekjes. Kleine vorige week zien spartelen en je voelt er zelf niets van. Vind t dan heel moeilijk om toch op mn lichaam te vertrouwen dat alles gewoon goed zit (voor zover we weten) Zelf en manlief een lichtje voorkeur voor een jongetje. Maar als t een meisje is, is ze ook hartstikke welkom en gewenst hoor ! Als het een jongetje is zetten we mn man zn achternaam voort (enige in de familie die dat nog kan) en als t een meisje is heb ik aan mijn kant 4 generaties. Beide leuk dus! Voordeel: je weet wanneer de kleine komt. Dan leef je er toch anders naartoe denk ik. Inderdaad geen hechtingen aan de onderkant, lijkt me ook wel prettig. Heb je zelf al een voorgevoel wat t wordt?
Ja als we móeten kiezen is het nu om praktische redenen een meisje. Maar gelukkig hoeven we niet te kiezen en zijn we ook heeeeeel blij met een jongen! Qua naam zijn we er voor een meisje al uit, maar voor een jongen nog niet. Ook nog genoeg tijd daarvoor. Denken jullie al na over namen? @Lana1986 jij kan je al mooi op 1 geslacht richten Het vertrouwen hebben vind ik ook moeilijk, maar je kan niet meer dan afwachten... daar ben ik niet zo goed in, wil altijd zelf de touwtjes in handen hebben Dat niet uitscheuren bij een keuzersnee is wel weer fijn maar daar tegenover staat wel een andere wond De datum weten is zeker fijn! Dat zie ik zeker als 1 groot voordeel. Alleen word ik goed in de gaten gehouden voor vroeggeboorte en mag ik dus voor die geplande datum geen weeen krijgen. Dat is dan wel weer een onzeker aspect. Dan wordt het of weeenremmers of spoedkeizersnede. Mijn voorgevoel zegt een jongen, maar dat gevoel had ik ook met onze dochter
Hahaha, ja zijn carrière staat nu al vast . En voel soms wel wat hier en daar, maar twijfel dan ook weer of het de kleine is of mijn darmen. Maar binnenkort zullen de schopjes wel krachtiger worden en merk ik het beter . Echt leuk over drie weken de geslachtsbepaling! Wachten duurt dan lang he? En snap dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben, maar je bent nu sowieso de 12 weken gepasseerd en de meest cruciale fase is dan ook voorbij. En je hebt niet voor niets allemaal goede echo’s gehad! Komt dus helemaal goed . Ja beide geslachten is leuk inderdaad! Heb je al een voorgevoel van het geslacht? Wanneer kan je de uitslag van de NIPT eigenlijk verwachten?
Haha, nee gelukkig hoef je niet te kiezen! En we zijn al druk op zoek naar namen, maar vind het echt lastig... Dus dat wordt nog wat haha. Meisjesnamen vind ik makkelijker eigenlijk. Maar ja, we hebben nog even gelukkig . Ik had trouwens ook bij mijn dochter sterk het voorgevoel van een jongen. Wist het echt zó zeker. Zei het zelfs tegen die vrouw die de geslachtsbepaling even later ging doen . Nou zat er dus compleet naast hahaha. Nu had ik dus weer het voorgevoel, maar minder sterk. Durfde immers niet echt op mijn voorgevoel te vertrouwen haha. Ach ja, we hebben altijd 50% kans dat we het goed hebben . Ja dat met die weeën is zeker spannend. Maar gaat je baarmoeder sowieso scheuren als je weeën hebt? Of bestaat er een grote/kleine kans?
Ohhhh ik ben echt zo ongeduldig om het geslacht te weten! Ik vind het zo leuk allerlei dingen uit te zoeken! Naam, geboortekaartje, kleding, kamertje dat soort dingen. Mn man heeft gister ook zelfs een lijstje met jongensnamen gemaakt. Echt leuk! Op het laatst was ie er ook klaar mee, “t wordt tijd dat we weten wat het is, dan weten we of we verder moeten zoeken” Gelukkig hebben we idd nog heeeel lang Die baarmoeder zal door weeen gaan oprekken, bij de baarmoedermond voor de ontsluiting natuurlijk. Maar daar zit in mijn geval nou net een bandje om. Dat bandje rekt niet mee. En je baarmoeder zelf heeft ook maar een bepaalde rek. Het zal vast niet zo zijn dat bij de eerste wee mn baarmoeder scheurt (althans daar ga ik van uit) maar bij mn vorige zat ik zomaar na een week gerommel, waarvan ik dacht, dit zijn zéker géén weeen, ineens op 6 cm. 6 cm zonder een kant op te kunnen kan die baarmoeder echt niet aan. Ik denk dat zodra ik twijfel of iets weeen zijn, maar gewoon aan de bel moet trekken. En dan misschien een hoop loze ritjes naar Amsterdam rijdt. Dat vind ik wel irritant hoor, dat ik niet in een zh in de buurt zit, de drempel is toch wat hoger om te gaan. Je bent iedere keer ook minimaal 6 euro parkeerkosten kwijt. Dan is dat zéker geen issue, ik heb t er heel graag voor over, maar is wel een irritante bijkomstigheid. Verder natuurlijk ook heel blij dat ik wel bij een vd beste van NL zit