Wat kan je zien op echo bij 7 weken zwangerschap?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Blondiiieee, 22 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Succes @Blondiiieee , hoe laat heb je de afspraak?

Ik heb vandaag even het zh gebeld, dat ik graag bij de afspraak die heb staan volgende week, ook graag een echo wil.
    Dat was geen probleem:)
    Hopelijk daarna écht soort van rust in mn kop..

2. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

@Lana1986 @May6513

Had om 1215 de afspraak. De Nipt uitslag was ook net binnen en was helemaal goed! Zo blij!

Vk heb naar t hartje geluisterd en klonk erg goed. 150 klopjes per minuut. Hij/zij ging er zelfs beetje vandoor, dus is lekker beweegelijk. Over 2,5 week kunnen we ons kleintje weer zien met de geslachtsbep.

Wel heel fijn May dat ze ook een echo bij je doen! Als je dan gerust gesteld bent, dan is dat voor jezelf en de kleine ook beter.

Vanaf nu moetk van de vk ook echt gaan genieten. Alles ziet er goed uit en doet het hardstikke goed, dus geen reden voor zorgen

3. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @Blondiiieee , fijn dat alles goed was!!! Heerlijk kloppend hartje en beweeglijk kindje ook, dus idd lekker gaan genieten!

Blondiiieee vindt dit leuk.
  4. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat fijn, gefeliciteerd!!!! :D En ook super dat de kleine het ook zo goed doet. De vk heeft helemaal gelijk: vanaf nu genieten! Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, ik maak me ook nog dagelijks druk om van alles :roflmao:.

Nu de dagen aftellen tot de geslachtsbepaling haha :).

@May6513: fijn dat je een echo krijgt! Kleine moeite daar en dan ben jij tenminste weer gerustgesteld :).

Ik heb zo een afspraak staan bij de vk om mijn baarmoederhals op te meten. Met wat geluk zie ik dan ook gelijk de kleine man, aangezien de echo inwendig is :D. Verder hoop ik natuurlijk dat mijn baarmoederhals lang genoeg is. Zo niet, dan wil de gynaecoloog me ook zien... Zal jullie op de hoogte houden. Toch leuk om zo met elkaar te babbelen haha.

5. Blondiiieee

Dankjewel! Ga mn best er in ieder geval voor doen!

Spannend weer bij de vk dan! Heel erg veel succes !! Wat als ie goed is en wat als ie te kort is?

Vind het zeker gezellig met zn drietjes :)

6. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @Lana1986 ohhhh dat zou leuk zijn, nog even naar de kleine te kijken! Denk haast wel dat ze even om het hoekje gluren hoor! Ze zitten toch met die knuppel erin:roflmao:
    (Toen de gyn mijn cerclage moest checken, gingen we ook ff bij de kleine kijken en kreeg er ook een foto van mee)
    Hopelijk gaat alles nog prima met je bmh! Hoe vaak gaan ze dat checken?

Ik vind ons ook een gezellig groepje met zn 3tjes:)

7. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @Blondiiieee en @May6513: controle gehad en mijn bmh is ietwat aan de korte kant: 2,8 cm terwijl “goed” vanaf 3 cm en groter is. Maar was niet erg kort en de vk maakt zich geen zorgen. Aangezien ik nu een beetje op die rand zit (net geen 3 cm) neemt de vk wel contact op met de gyn en informeert wat hij/zij wil. Ik zou vandaag of morgen worden teruggebeld. Heb vandaag niks meer gehoord, dus morgen weet ik meer :).

In principe wordt mijn bmh met 16, 20 en 24 weken gecheckt. Na die 24 weken misschien ook, maar dit is afhankelijk van hoeveel de bmh eventueel korter is geworden. Het kan namelijk ook zo zijn dat deze gewoon 2,8 cm blijft.

De vk heeft ook nog een echo gemaakt :D. In eerste instantie wilde ze geloof ik alleen hartje luisteren, maar ze had die dopler niet bij de hand en echo vond ze sneller gaan. Na afloop zei ze ook nog: “ja toch ook leuk om nog even een echo te maken, zo raar om alleen naar je bmh te kijken als die kleine er vlakbij is”:roflmao:.

De kleine was weer lekker druk trouwens haha. Alles ook helemaal goed :D. We hebben ook nog een foto van het beentje met voetje meegekregen. Vond de vk mooi denk ik haha.

8. Blondiiieee

Oh wat fijn dat het er goed uitzag! 2 mm verschil is heel weinig lijkt me. Hopelijk hoef je niet door naar de gynecoloog. En leuk om de kleine nog even gezien te hebben lijkt me :D schattig is dat he, al dst bewegen en doen. Zo bijzonder sat dat in je buik zit.

Heel veel succes morgen! Laat je t weten als je wat weet?

9. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @Lana1986 , fijn dat de vk zich geen zorgen maakt, maar evengoed ook fijn dat er toch even navraag wordt gedaan bij de gyn. Ben ook benieuwd wat deze zegt.
    Is die 2,8 cm trouwens wat er daadwerkelijk “uitsteekt” dus daadwerkelijk voelbaar zou kunnen zijn via de vagina? Of is dat inclusief het “inwendige” gedeelte, dus zeg maar ook het deel achter de vaginawand, aan de binnenkant? Snap je wat ik bedoel? :roflmao:
    En leuk dat je nog even naar jullie kleine man hebt mogen kijken :)

@Lana1986 & @Blondiiieee Waar ongeveer in NL wonen jullie? Ik woon richting Haarlem ongeveer...

10. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @Blondiiieee: ja ben benieuwd waar de vk mee komt vanmiddag. Zal het sowieso laten weten :). En was zeker leuk om de kleine te zien :D. Hij was weer erg druk, dus dat belooft wat straks :roflmao:

@May6513: haha, geen idee welk deel is gemeten. Vond het allemaal zelf moeilijk om te zien. Maar de vk had wel een paar metingen gedaan, want ze zei nog tegen haar collega dat het altijd lastig is om te bepalen vanaf welk punt je meet. En in het beste geval was de bmh 3 cm en in het slechtste geval 2,8 cm. Zij gaat voor de zekerheid wel uit van 2,8 cm.

Leuk dat je in de buurt van Haarlem woont :). Ik woon in de omgeving van Rotterdam.

11. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    @Blondiiieee en @May6513: nou morgen weet ik pas meer. Heb net uiteindelijk zelf maar de vk gebeld (hoorde maar niks) en de assistente gaf aan dat er nog overlegd wordt. Moet zeggen dat ik me toch wel wat zorgen maak hoor... Op internet lees ik allemaal verontrustende verhalen van vrouwen met een verkorte bmh over wekenlang bedrust en dat die vrouwen alleen nog maar mochten “wassen en plassen” vanaf week 20 :eek:. Benieuwd wat de gyn zegt, denk dat ik het toch fijn zou vinden om langs te gaan... Kan ik vragen stellen en mijn zorgen uiten. Wil ook graag de risico’s weten. Internet geeft waarschijnlijk wel een vertekend beeld...

12. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @Lana1986, internet kan idd een erg vertekend beeld geven. Ik heb ook verhalen gelezen over verkorte bmh, ik probeerde me vooral te richten verhalen van vrouwen met dezelfde cerclage als ik. Maar dat zijn er niet zoveel.
    Ik las idd ook eentje die vanaf week 16 rolstoelafhankelijk was, daar schrok ik wel van.

We moeten gewoon goed naar ons eigen lichaam luisteren en ons niet gek laten maken door internetverhalen. (Is makkelijker gezegd dan gedaan:oops:)

13. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Jeetje, rolstoelafhankelijk vanaf 16 weken :eek:. Als je dat leest schrik je wel even. Maar je hebt helemaal gelijk hoor: gewoon goed naar ons lichaam luisteren en vooral niet te veel Googelen ;). Is wel lastig hoor, want bij het minste of geringste Google ik gelijk.

Heb jij ook extra controles met die cerclage? En wat bekijken ze dan bij jou?

Nou in ieder geval wel spannend voor ons deze zwangerschap! Was jouw vorige zwangerschap verder goed en zonder problemen?

14. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Volgende week heb ik mijn eerste afspraak op het “vroeggeboortespreekuur” dat staat onder leiding van professoren, nou ik ben benieuwd! Daar krijg ik te horen welk traject ik zal bewandelen op gebied van controles.
    Ze kunnen niet mn bmh meten, want die blijft door de cerclage gelijk. Inwendig schijnt die 1,9 te zijn, en uitwendig 0. Ook is mn bmm week, staat er in het verslag. Ben wel benieuwd wat ze dan WEL kunnen meten/bekijken om te zien of er een vroeggeboorte dreigt. Dus die vraag staat op Mn lijstje!

Mn vorige zwangerschap was helemaal zonder problemen.,..

15. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Spannend die afspraak! Ben inderdaad benieuwd wat ze dan gaan bekijken. Misschien dat ze naar je bmm kijken? Of deze open gaat staan ineens ofzo? In ieder geval goed om te vragen!

Ik ben net gebeld door de vk en ze zei dat de gynaecoloog wil dat mijn bmh elke week wordt gemeten i.p.v. om de vier weken. Ben ik wel blij mee, want om de maand meten vond ik toch wel weinig. Ze gaf wel aan dat de meting telkens een momentopname is. Momenteel schommelt mijn bmh tussen de 2,8 en 3,1 cm, maar de volgende keer kan hij bijv 2,5 zijn of 2,9. De bmh zal nooit 4 cm worden ofzo, maar kan dus wel per keer wat verschillen. De vk en de gyn willen in ieder geval weten wat mijn bmh doet: blijft deze ongeveer gelijk of wordt hij elke keer korter?

Heb ook gevraagd of ik nog moet opletten met tillen, maar dat hoeft in principe niet :).

16. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Fijn dat je elke week controle krijgt. Is de gyn een beetje in de buurt? En meten ze je bmh met een echo?
    1x per maand vind ik idd zelf ook wat weinig, er kan zo veel in 1 maand tijd gebeuren zeg!

Kijken of mn bmm open gaat staan kunnen ze niet.... nou ja... het kàn wel, alleen kunnen ze kijken wat ze willen, maar door dat bandje zal die niet open komen te staan.
    Misschien kijken ze of het bandje nog in goede conditie is, of niet te strak.... echt geen flauw idee. Kijk wel uit naar de afspraak. (Ook omdat ik dan weer een echo krijg :-D)
    En wie weet...... heeeeel misschien zien ze het geslacht wel..... ohhhhh dat zou leuk zijn! :D Maar daar kom ik niet voor natuurlijk:rolleyes:

En @Blondiiieee hoe gaat het met jou? Lukt het al om echt te genieten?

17. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nou de controles zijn vooralsnog gewoon bij de vk met een inwendige echo. Ik denk dat ik pas naar de gynaecoloog moet als de bmh echt te kort wordt.

Hahaha, moet wel lachen om je opmerking over het geslacht :roflmao:. Ja wie weet zien ze dat wel, maar een geslachtsbepaling is ook heel leuk! Dan duurt de echo extra lang :). Maar ja, dat kan je altijd nog doen ook al weet je het geslacht :D.

Ja echt benieuwd wat ze zeggen. Maar zit je bmm helemaal dicht? Of wel een kleine opening? Je bent immers ook zwanger geworden :p. Ja misschien domme vragen hoor, maar ben er niet bekend mee! En zijn er voor jou nog risico’s mbt vroeggeboorte of kan dat helemaal niet met die ceclage?

18. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Oh dat scheelt, bij je eigen vk!

Geslachtsbepaling echo doen we sws, al is het maar om idd de kleine te zien, en mocht er al een uitspraak gedaan zijn over het geslacht, om deze te checken!:rolleyes:

Nee, mn bmm hebben ze 8mm open gelaten. Precies de dikte van het instrument/slang/weetikveel voor evt curretage. Maar volgens mij blijft dat ook gewoon 8 mm.
    Ja er zijn risico’s, wat en hoe precies weet ik niet, maar hoop volgende week na de afspr wijzer te zijn.

19. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Haha, ja extra echo’s zijn altijd leuk toch ;). Benieuwd of er een jongen of meisje in je buik zit :D.

Fijn dat je volgende week al de afspraak hebt. Inderdaad dan hopelijk wat wijzer :).

20. Blondiiieee

@Lana1986 wat fijn dat je elke week gecontroleerd gaat worden!
    Denk dat dat ook een stukje onzekerheid wegneemt. En je moet maar zo denken, ze houden je goed in de gaten :)

@May6513 ik kan er zeker al meer van genieten! Het scheelt ook wel dat de NIPT test helemaal goed was en dat alle controles tot nu toe goed zijn geweest. Ook t buikje wordt een beetje boller/harder dus er is echt nog wat aan de gang :)

Jij ook nog gefeliciteerd met je goede NIPT uitslag he!! Ik weet niet meer ofk dat al gezegd heb :$
    Heb al aardig last van de zwangerschapsdementie volgens mij, haha ! Ook paar dagen beetje grieperig, dus na t werken meteen plat.

Ik woon in de regio van gorinchem, maar dan wel net in brabant :)

Van t weekend een 2e handskamertje ophalen. Ik weet dat t nog een beetje vroeg is, maar deze is zo exclusief dat ik hem wel meteen moest hebben, haha!

Jullie hebben wel een heel verleden met jullie bmm zeg! Lijkt me best lastig en onzeker allemaal hoe het nu met de zwangerschap zal gaan. Probeer positief te blijven :)

Deel Deze Pagina