Wat kan jij echt niet missen op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby2011, 18 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Zitten goeie dingen tussen die ik inderdaad niet moet vergeten.

Wel fijn te horen dat ik niet de enige ben die denkt wat ik mis koop ik haha

Voor iedereen is het inderdaad anders. Hier is nu belangrijkste

Pinpas, paspoorten telefoons en de medicijnen van mijn man ( paar maanden geleden getroffen door herseninfarct) verder kan ik alles geloof ik halen indien nodig

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Paspoort
    Pinpas
    Telefoon (inclusief oplader)
    Medicijnen
    Ereader
    Bikini
    Slippers

Dit heb ik trouwens ook allemaal standaard in mijn handbagage. Niets zo lekker als na de vlucht bij aankomst snel je bikini aantrekken en het zwembad induiken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Aan mij heb je een slechte. Ik neem dus rustig de hele inboedel mee. Toen man zijn bus nog had was die altijd afgeladen! maar wat ik echt niet thuis laat is mijn föhn en dyson air wrap. Ik ben ook altijd bang wat te vergeten maar eigenlijk kan je alles ook ter plekke kopen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

haha high five!

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik heb al een keer bij de apotheek gestaan voor laxeerzakjes. Ik gebruik ze thuis niet veel meer (nu toevallig wel even) maar op vakantie krijg ik toch altijd last. Dus die gaan zeker mee deze keer!
    Verder idd lenzen/vloeistof en een bril.

6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.303
    1.347
    113
    Vrouw
    Nou ja het liefste neem ik wel gewoon mee wat ik bedacht heb. Goedkoper en duurzamer dan daar kopen en praktischer (mits het past in de auto) en met 3 kinderen sjouw je nu eenmaal best wat mee (en iedereen is altijd blij dat ik aan al die spullen heb gedacht :roflmao:) maar ik overdrijf niet. Ik vind het ook al niks als ik op vakantie eerst op zoek moet naar spullen etc. Zonde van mijn tijd :D

Maar echt qua nodig nodig waren vroeger dan mijn lenzen en bril maar nu gelaserd dus niet meer. Ik zou dan zeggen mijn zonnebril, pinpas / creditcard en paspoort en een ereader en de pil :roflmao: Puur omdat dat allemaal lastig kopen is.

Oh ja! Bij de middelste ooit net te weinig flesvoeding mee. Had tip gekregen van nee joh! Koop je gewoon lekker daar joh! Was dus echt vervelend want in Spanje koop (of kocht) je flesvoeding alleen in de apotheek (en die zat niet vlakbij dus eerst stad en land af) alleen vet duur A merk en hij weigerde het ook nog te drinken. Bij de jongste had ik vorig jaar dus lekker genoeg Kruidvat flesvoeding mee:roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.303
    1.347
    113
    Vrouw
    Oh en ik ben een rete slechte slaper (thuis al en dat is dan nog het beste :roflmao:) dus wil ik een beetje uitrusten op vakantie is mijn kussen nog wel handig. Maar geen must gooi ik er alleen in als het nog past. (Past eigenlijk elk jaar gewoon :roflmao:)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Vind ik ook en baal ook ontzettend als ik iets moet kopen wat niet nodig is, maar misschien interpreteren we dingen anders. De dingen die ik noem, zijn dingen waardoor de vakantie anders niet door kan gaan.
    Ik baal als ik mijn slippers vergeten ben bij wijze van spreken, maar kan mijn vakantie wel doorgaan. Als ik mijn medicatie vergeet kunnen we wel weer naar huis (of nieuwe regelen, maar gaat niet zo simpel).

9. tuc

tuc Niet meer actief

Door de openingspost las ik het meer als: wat moet je bij hebben? Omdat ze slecht in inpakken is. Ik ken ook van die mensen die zomaar wat in een tas mikken en roepen: alles is daar ook te koop. Als ik mn slippers vergeet dan ga ik niet terug naar huis nee, maar ik ga niet als ik weet dat ik de helft van de spullen niet bij heb.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    De reservesleutel van auto en dakkoffer

cowgirl80 en tuc vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ohja dit is een hele goeie.
    Nemen wij ook altijd mee.

12. tuc

tuc Niet meer actief

O die dakkoffer is een hele goeie, hebben we al jaren niet meer bij vanwege de vouwwagen, maar dit jaar wel. Zou ik niet aan gedacht hebben.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Land van mijn man: ruim genoeg maandverband en tampons (tampons zijn niet te krijgen, maandverband alleen ontiegelijk dikke lompe kraamverbanden - ik begreep pas waarom alle nichtjes van me willen lenen toen ik zelf tekort kwam en erom naar de winkel moest). En vroeger ook luiers, die waren kwalitatief echt minder.

Een kleine apotheek (verbandmiddelen, ontsmetting, tekentang, paracetamol, naproxen, loperamide, rennies)

Dingen die ik altijd dreig te vergeten, zijn de scheermessen, het scheerschuim en haargel van mijn man, daglenzen. Met de auto binnen West Europa zou ik zo de paspoorten thuis laten liggen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Paracetamol. Dat is bijna nergens verkrijgbaar zonder recept. In België moest ik paracetamol hebben, mega koppijn. Kostte me 16 euro voor 10 stuks en helemaal op voorschrift etcetera bij een apotheek.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.409
    30.729
    113
    Vrouw
    Mijn man was bij het inpakken voor onze huwelijksreis mijn slaapmat vergeten. :roflmao:
    Dit is al 19 jaar geleden en dat wordt nog ieder jaar minimaal 1 keer aangehaald.

Verder ben ik heel erg van de lijstjes. Waarbij ik alles inpak en klaarzetten, en man het doel in de aanhanger en auto stopt.

Wat ik beslist niet wil vergeten (buiten de noodzakelijke spullen die al zijn genoemd) is mijn mandje met haakspulletjes.

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Zonnebril!
    Kan er echt van balen als ik die vergeet

Zoe123 vindt dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Ik heb een vakantielijst in mijn notities gemaakt. Zo kan je deze doorlopen en dan mis je 100 procent niets. Ik kan niet snappen dat mensen hun koffer zonder zo'n lijst inpakken :eek:
    Voor mijn kind heb ik een aparte lijst.

Zo heb ik ook nooit stress over het vergeten van iets. Ik heb gewoon altijd alles.

18. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.303
    1.347
    113
    Vrouw
    ik in principe ook :roflmao: maar nu we met 5 zijn dreig ik wel meer te vergeten denk ik steeds. Ik moet toch voor 4 man in pakken en soms sta ik in de keuken te koken en denk ik ineens: oh ja tampons! Stond dan toch niet op m’n lijst.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Afhankelijk van de vluchttijden, pak ik de koffers een paar uur van te voren of de avond van te voren in, zonder lijsten.
    Dat is tot nu toe altijd goed gegaan hoor, en anders zijn er op vakantie ook winkels.

20. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Dat dus het blijft me verbazen bij mezelf dat het altijd goed gaat. Maar als ik dan van vrienden hoor dat die 3 weken van te voren al bezig zijn. Dat snap ik dus niet haja

Deel Deze Pagina