Wij hebben een jack russel, en een labrador. Ze gaan verder heel goed samen. Onze labrador heeft laatst een gehoorzaamheid cursus gedaan en gehaald. Sinds die tijd zijn de honden aan het vechten. De jackrussel is heel vel, en die begint ook steeds. Of het gaat om eten, of om hun speeltjes. Verder liggen ze samen bij elkaar, en spelen zonder speeltjes gaat goed. We worden er niet goed van, vooral als ik alleen ben kan ik ze moeilijk uit elkaar halen. Ik pak de labrador bij zijn nek, en probeer met mijn voet de jackrussel weg te duwen. Dit gaat nog maar net..... Het zijn 2 mannetjes. De jackrussel kunnen we niet castreren, omdat zijn balletjes niet zijn ingedaald. Nu gaan we vanavond nog een keer kijken bij de dierenarts, of ze de balletjes nu wel kunnen vinden ( jaar geleden niet gevonden ) Weten jullie nog tips? of is dit herkenbaar? We wille ze niet weg doen, dus proberen we eerst nog de speeltjes weg te leggen. groetjes layla
Hoe oud zijn je honden....?? Klinkt als een rangenstrijd..... In een roede bepalen ze zo de rangorde.... en het kan er wel eens heftig aan toe gaan....
weet niet of ik hier reclame mag maken voor andere sites... maar aangezien het niets met zwangerschap te maken heeft.... Honden Page: uw hond en honden. Is echt een vaste site voor mij... met problemen... staat ook heel veel info in de encyclopedie, en wellicht een hoop tips voor je...
Ja een rangorde strijd waarchijnlijk heeft de labrador zelfvertrouwen gekregen door de curcus en vind dat hij nu wel belangrijker is dan de jack russel. Dit geeft bij ons ook wel eens problemen als we met de een meer doen. een van onze jack's had ook maar een bal ingedaald hij is toch gecastreerd ze hebben wel moeten zoeken tijdens de operatie en het is niet zonder gevaren. Je zou het eerst eens chemisch kunnen proberen
Bedankt seth. Jackrussel was hier het eerste, en is nu 3 jaar. De labrador is 1 jaar. Ik zal de site even doorzoeken. Bedankt.
Ja dat over dat chemisch hadden we ook al gehoord, is dat niet erg duur? En het is tijdelijk toch. En de operatie is wel met gevaar als de balletjes niet zijn ingedaald. Dat heeft de dierenarts toen al verteld. Omdat het enorm zoeken is, en voor zon klein hondje is dat niet goed. En de operatie word dubbel zo duur als ze het zouden doen. Ik wil het risico niet nemen dat het mis gaat met die operatie. Maar in ieder geval bedankt, we kunnen het vanavond even vragen aan de dierenarts over dat chemische stofje. groetjes layla ik lees net dat je bedoelt dat er wel gevaren aan de operatie zit, had ik verkeerd gelezen..
dan ziet je Jack waarschijnlijk nu opeens de labrador als volwassen...... Mijn hond is nu bijna 10 maanden.... en opeens valt buiten met wandelen elke hond naar hem uit..... Hij is zn "puppybescherming"kwijt... Denk dat ze zijn hormonen ruiken... en hem nu als volwassen zien..en dus als "concurrent".....
Je kan beter eerst chemisch doen om te kijken hoe dat uitvalt... niet elke hond wordt rustiger... sterker nog.. sommigen worden zelfs NOG feller.... Dat is het voordeel van chemisch.. is het niets.. raakt het uitgewerkt....
idd rangorde, gemisch castereren is niet duur, ik heb iets van 20 euro betaald, hier werd dat met een injectie gedaan(gewoon spuitje)
Hoi Layla26, met het gedrag kan ik je niet helpen, maar heeft jouw dierenarts je niet verteld dat een bal in de buik of lies een tumor kan worden en je die beter juist wel kan laten weghalen? Zie link: Dierenkliniek 't Westland & Hof van Delft Als je er dan toch over denkt om er een ta laten helpen zou ik je jack doen. Groetjes en succes.
Hallo allemaal. Eerst even heel erg bedankt voor de reacties. We zijn naar de dierenarts geweest, en laten hem toch castreren. Ze gaan woensdag aan de slag. Hij zal wel 3 dagen bij moeten komen, omdat de ingreep langer duurt, en omdat het een moeilijke operatie is. Ze vertelde me dat het verder geen kwaad kon deze operatie. Alleen hebben ze er meer werk mee, omdat ze om zijn piemel moeten snijden, en wat meer moeten zoeken naar de balletjes. Een chemish chipje was geen oplossing, omdat deze tijdelijk is, en de hond nog jong is, dus elke keer heen om nieuwe chip te doen is nog duurder. De kosten zijn tussen de 175 of 200 euro, maar dan heb je ook wat. Groeten layla
veel geluk met je hondje vandaag. Heb zelf ook altijd honden gehad, tegen mekaar waren ze altijd ontzettend lief maar eentje was ontzettend agressief tegen andere honden op straat. Ik dacht eerst pubertijd dus deed meer cursus met hem maar zelfs op de hondenschool zeiden ze dat ie gewoon karaktergestoord was, haha, mijn lief beertje, en thuis was het zo een schatje en voor de katten ook zo lief. En kindjes konden aan zijn oren trekken en in zijn staart bijten, hij bewoog zelfs niet. Hij hield van alle levende wezens behalve andere honden. We hebben hem gecastreerd in de hoop dat ie beetje zachter zou worden maar het enige verschil was dat ie er wat dikker van werd. Uiteindelijk gewoon altijd aan de leiband terwijl de andere hondjes vrij mochten lopen in het park, was zielig voor em maar ja, beter zo dan telkens dierenartskosten betalen van andere hondeneigenaars. Ik droom nog vaak van hem, want hij was toch mijn grote hondeliefde..haha
hey yasmine. Het was vorige week, toen is hij geopereerd. Het was nog een heel gedoe. Mijn vriend en ik moesten hem eerst een muilkorfje om doen, omdat hij een prik moest hebben. Dit was een hele strijd. De operatie is geslaagd, en het koste zelfs 256 euro. Hij kon eerst niet op temperatuur komen, dus mocht ik hem smiddags niet ophalen. Savonds mocht ie toch mee gelukkig, en mijn vriend had de dag erna vrij genomen. Het gaat nu stukken beter met hem, hij heeft nog maar 1 keer weer gevochten. Het speelgoed ligt nog verstopt in de kastje, dus spelen ze nu zonder speelgoed , en dat gaat stukken beter gelukkig. 28 dec mogen de hechtings eruit, dus dat word weer een muilkorf om. Hij heeft me trouwens ook nog gebeten, ik moest hem de eerste dag een rompertje om doen, zodat hij niet bij zijn wond kon komen. Nouja...dat vond hij zelf dus geen strak plan. en was ook zo niet zichzelf... zielig, maarja het is nu weer goed.