wat kan jou 2 jarige peuter allemaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door claire1988, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hier ook een heeeeele trotse moeder!!

Mijn dochter weet al 1 kleur: roze ;)
    Ze kan van 6 tot 10 tellen
    Ze is heerlijk sociaal, zegt iedereen gedag.
    In een wachtkamer gaat ze lekker gek doen en mensen entertainen.
    Als een kindje huilt gaat ze het troosten.
    Ze praat al hele zinnen en is groot voor haar leeftijd. Hierdoor denken de mensen vaak dat ze al ouder is :( en worden sneller boos
    Ze durft niet over drempels, is met lopen springen. Ed erg voorzichtig en angstig.
    Ik ben echt blij dat ik gewoon met haar kan praten, maar wil wel dat ze nog lekker kind kan zijn. Ik vind het heerlijk om te zien wat ze allemaal al kan en nu maar hopen dat ze zo leergierig blijft. Het belangrijkste is dat ze lekker in haar vel zit....

2. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Wat een boel flauwe reactie's:D
    Onze dochter kon met die leeftijd ongeveer hetzelfde, je zag duidelijk dat ze vooral bezig was met praten, zingen, tellen etc i.p.v. motorisch.

Het grappige is dat onze jongste(jongen) het omgekeerde van zijn zus is:)
    Hij is 16 maanden (zus zong met die leeftijd K3 mee) en zegt vooral veel papa en klimt overal op(dochter durfde amper een drempel over,haha)

Dochter heeft een vriendinnetje die rond de leeftijd van 2/3 jaar wat minder goed kon tellen, praten etc. Maar nu ze beide 4 jaar zijn is dat verschil zo goed als weg. Het zegt dus niet altijd wat over de verdere ontwikkeling(denk ik;))

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    ik heb altijd een beetje een hekel aan dit soort topics maar dat kan aan mij liggen....

Die van mij kunnen dat allemaal nog niet maar ik heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als ik alle Posts hier moet geloven wel ja...
    Maar dat is op het schoolplein niet echt heel anders hoor..
    Je moet je eerder "zorgen maken" om de ouders die er wat stilletjes bij staan... Dat blijken later de kindertjes die echt klassen overslaan enzo :)

Maar weet wel dat ik rnd die tijd ook veel bezig was met vergelijken... Niet omdat ik mijn kind zo geweldig vond...
    Eerder omdat ik haar heel normaal vond maar de rest van de wereld er steeds opmerkingen over bleef maken.
    Heb wel 1000x gecontroleerd datik toch echt een volslagen normaal kind heb :)
    Maar die hoop heb ik opgegeven... Ze is het echt niet.
    Sterker nog.. Ze is slim, vlot en handig en lief... En een lastpak :)

Zag er laatst een boek over.. Dat alleen al qua titel zo aansprak..
    "Lastige kinderen? Heeft u even geluk!"
    Gewoon omdat ik geniet van mijn lastpak en haar miljoen vragen.
    En omdat ze me feilloos met m'n neus op de feiten drukt dat ik echt geen haar beter ben en mezelf af en toe echt even een schop moet geven omdat ik vind dat ik het goede voorbeeld moet geven :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Saskia... wat is normaal.. tegenwoordig is dat wel een heel dun lijntje geworden. Ik blijk veel meer normaal te vinden dan heel veel mensen om mij heen.. jammer vind ik dat. Want op die manier wordt iedereen wel heel bijzonder....

Ik zeg het weer...

My mum says I'm special...

that's why I ride on the small bus

hihi

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Haha,zo zal het topic heus niet bedoeld zijn, maar ik wilde ook al zoiets posten. Iets met E=mc2...:D

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hihi.. Dat LatijnS heeft ze vast niet van jou geleerd ;)

8. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Hahahahaha omg nee zo slim is mam niet...

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Was idd Latijn zonder de S wilde even kijken of jullie deden opletten...... LOL... :D

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha amen!

11. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Haar eerste zinnetje was "Dies diem docet" ;)

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ach we houden een slag om de arm ... ik ben na 6 maanden (prematuur weet jij ook alles van niet?) van mijn angsttroon afgestapt en gaan denken dat dat vast wel ergens goed komt in uk zijn leven :D

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

De dag leert de dag ;). Lang leve Google!!

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dat je nooit klaar met leren bent...lijkt me geweldig als zo'n twee-jarig kind dat eruit gooit. :D
    Beter dan de scheldwoorden die ze ook oppikken.

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik zeg wel lang leve Google, heb 't eerst na gevraagd aan mijn dochter natuurlijk... Viel weer achterover van mijn stoel! Klopte ook nog! Inderdaad beter dan schelden, die loopt de hele dag Latijn zonder de s te lullen! Geweldig! Zijn nu bezig met de tafeltjes... Gaat de goede kant uit!

16. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dit onderwerp niet geopend van kijk wat mijn kind kan! want wat heb ik eraan? niemand hier die ons kent.

ben gewoon heel benieuwd wat andere peuters van 2 jaar allemaal kunnen aangezien ieder kindje natuurlijk anders is.
    het is meer een interesse topic en vind het leuk om te delen met elkaar!
    snap niet echt waarom er van die sarcastische opmerkingen komen? is gewoon leuk en goed bedoeld dit.
    en aangezien ik gewoon super trots op mijn kind ben dat hij het zo snel oppakt heeft hij ook genoeg dingen dat ik me soms afvraag of hij hierin niet achterloopt misschien had ik er dat beter bij kunnen zetten en kwam het minder kijk wat mijn kind allemaal kan over!

17. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja mijn kind valt erg veel (loopt niet stabiel)
    kent bijna alle kleuren maar spreekt het niet uit als een volwassenen! soms is het best moeilijk te verstaan.
    telt tot 20 maar slaat soms wel wat cijfers over.
    kom op zeg dit is een forum toch? zijn zat topics die eigenlijk nergens op slaan maar soms toch leuk is om te delen. vind je het een onzin topic en voel je je aangesproken reageer dan gewoon niet en hou het gezellig!!!!

ja ik ben indd super trots maar dat was ik ook als hij nog niks kon.

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hmmm ik denk dat ik maar hard moet gaan lesgeven hier!

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ik ben het hier wel mee eens. Ik begrijp ook niet zo goed waar de lullige opmerkingen vandaan komen en ik snap TS wel. Wij zijn de enige in onze omgeving met een kind, vreemd maar waar. Geen contacten waarin ervaring gedeeld kan worden en dan is het soms verdomd hard zoeken naar hoe het zit. Al heb je één miljoen boeken over de ontwikkeling gelezen. Met alle respect, iemand de "oei ik groei" wel eens fatsoenlijk gelezen? Daar heb ik toch heel vaak in gekeken, vervolgens naar mijn kind en dat ik dacht; ze is toch niet zwak begaafd? Terwijl we toch echt wel een bijdehandte tante hebben die het prima doet. Ik heb zelf een periode gehad dat ik enorm zocht naar "vergelijkingsmateriaal". Domweg omdat ik dus niemand had om überhaupt over mijn dochter te praten of over zijn/haar kindje. Dat is voor een heleboel onder ons misschien niet eens voor te stellen, maar ik heb me hierin eenzaam gevoeld en werd steeds onzekerder vooral. Dat is nu wel minder geworden gelukkig, maar dat gevoel te hebben is niet tof. Dit soort vragen komen soms ook voort uit onzekerheid. Beetje lullig als er ineens een hele invasie van lullige antwoorden en reacties naar voren komen, waar niet eens om gevraagd is. Natuurlijk kun je denken wat je denken wil, maar moet dat nu even lekker met zijn allen over die ene vraag heen gestort worden? Kan er gewoon niet een keer, met alle über-intelligentie die we blijkbaar bezitten (waar moeten onze kotertjes het anders van hebben he??) wat verder nadenken of gewoon even overslaan?

Je kunt het niet eens zijn met iemand, maar dat hoeft niet in cryptogrammen lijkt me.

Ehm ja.. goed..

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat jammer van die zure reacties. Ik mag hopen dat IEDERE ouder trots is op de (nieuwe) dingen die zijn of haar kind kan en daar graag over praat. Waarom zouden ouders van kindjes die gelijk lopen of op sommige terreinen wat minder vlot dat wel mogen en moeten ouders van kindjes die wat sneller zijn dan gemiddels altijd hun smoel houden van dames zoals Kimi11, Yeps, Nikki88, Lima 84, Glimworm enzovoorts. Jammer dat jullie vinden dat je iemand gelijk de grond in moet trappen als die met z'n kop boven het maaiveld dreigt te komen. Reageer dan liever niet.

Onze zoon kan ongeveer hetzelfde als die van jou. Hij praat al vrij duidelijk in goede zinnen. Daar loopt hij behoorlijk voor op de meeste leeftijdsgenootjes. Ik geniet er van dat we al echte gesprekjes met hem kunnen voeren. Hij bedenkt vaak (in mijn ogen) heel originele manieren om te proberen z'n zin te krijgen. En soms komen de meest bizarre woorden voorbij, dan heeft hij bijvoorbeeld Diego zitten kijken en heeft hij het ineens over dwergzijdeaapjes, haha. Of je zit op de fiets, hoor je hem zeggen 'oh, een achthoek.' (stopbord) Man, voordat ik dan zelf weer gezien heb waar hij het over heeft. Leuk.

Op andere terreinen merk ik dat hij langzamer is. Hij is op zich erg sociaal en knoopt makkelijke een gesprekje aan met volwasennen en in 1-op-1 situaties ook wel met andere kinderen. Maar zodra we in een situatie komen met veel kinderen tegelijk (bijv. speelhoek bij een restaurant) dan zie ik dat hij wel wat meer tijd nodig heeft dan leeftijdsgenootjes om 'los' te komen. Bepaalde dingen die andere kindjes (ook wel jongere kindjes) wel durven, vertikt hij te doen. Zelfs de laagste glijbaan wordt vermeden. Hij klimt de trap soms wel op hoor, maar dan roept hij "kiekeboe" en gaat langs diezelfde trap weer naar beneden. ;) Thuis wil hij best wel op dingen klauteren, maar buitenshuis is hij erg voorzichtig.

Ach, weet je: me sommige dingen is hij wat sneller. Met andere dingen wat langzamer. Ik kan me er niet druk om maken. Ik geniet gewoon van mijn kind zoals hij is. Hij zal vast nog wel leren om van een glijbaan te gaan en ook met de rest zal het allemaal wel goed komen.

Deel Deze Pagina