Overigens hebben wel steeds meer scholen begaafdenonderwijs gewoon in de klas Voor de meeste mensen is dat ruim voldoende Extra werk, extra uitdaging om te leren nadenken en om te leren dat niet alles vanzelf aan komt waaien. Die kinderen komen uiteindelijk vaak op het vwo uit en doen het daar dan prima.
Een vriendin van mij geeft les in groep 1/2. Ik vroeg me ook af hoe dat gaat met die grote verschillen. Wat ze mij uitlegde is dat ze de groep in 6e moet delen (niet letterlijk natuurlijk); de minder sterke van groep 1, gem. van groep 1 en sterke van groep 1, datzelfde voor de kindjes van groep 2. De snelle van groep 1 doen feitelijk mee met de gem. van groep 2 en de minder sterke van groep 2 krijgen wat meer herhaling door mee te doen met bepaalde dingen van groep 1. Zo zijn er 4 groepjes over die allemaal evenveel aandacht krijgen. Bepaalde geeft ze wat meer uitleg, andere wat andere opdrachtjes of verdieping.
@deb: zo werkt het bij ons ook... Plus zegt de juf.. Ook in de kring kun je heel goed werken met niveauverschillen want je stelt gewoon een kindje dat verder is.. Een moeilijkere vraag dan degene die er wat meer moeite mee heeft.
nou natuurlijk maar sommige mensen weten gewoon die dingen;zoals hoe een I. test eruit ziet van een 2,5 jarige. onafhankelijk van de moederschap. ik ga die dingen niet allemaal leren omdat ik nu een kind heb. al lang voor ik een moeder werd heb ik die dingen geleerd, gezien. een ander voorbeeld:nergens in de wereld laat men de kinderen jonger dan 6 jaar oud oogtest doen met letters. misschien is in het land van die nikki, in het oosten, kunnen ze al met 2 jaar ogentest met letters doen. en dan ze massaal naar cambrige en OX, om te studeren wanneer ze 15 jaar oud zijn. ik heb trouwens geen PB gekregen van haar. ze wilde geen voorbeelden geven van haar eigen kinderen hier openlijk...want ze wilde niet herkenbaar zijn. tja...ik wacht nog steeds.
Mijn mannetje is ook heel motorisch net zoals jou kindje!! Zeker niet onzeker worden hoor.. jij kunt ook wel een topic openen met wat jou kindje allemaal al kan..
Mijn zoontje is gisteren twee geworden en voldoet verder precies aan de bovenstaande beschrijving van jouw zoontje. En ja: het gebrek aan spraak maakt mij ook vaak heel onzeker/bezorgd... Misschien zijn vissenjongetjes wel verbaal traag maar motorisch rap. wie weet...