Wat kan jou baby van 7 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    In het van Wiechenschema kun je precies zien wanneer je baby wat "moet" kunnen.

Dan zie je ook dat er hier een paar akelige vlugge heren en dames tussen zitten;)

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik denk niet dat ze het zo bedoeld heeft was eerder luchtig bedoeld denk ik ;)

hier met 7 mnd:

beetje tijgeren
    van buik naar rug
    van rug naar buik
    praten: mamamaamamamamamaa
    en pupuupupupuupupupu
    bewegen op muziek zodra ze het hoort wil ze soort van dansen
    zitten met steun

3. nonnie26

hey wat een handig schemaatje!!! leuke richtlijn ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sorry, was niet vervelend bedoeld! Ik ben ook wel eens onzeker maar niet zo erg dat ik eeng grapje niet meer kan herkennen ;)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Deze gebruiken ze op het CB.

6. nonnie26

oh echt?? das mooi kan ik ze een stap voor zijn hahahaha

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, heel handig schemaatje! En het geeft ook aan wat ze altijd zeggen: als een kind snel is met het ene, is ie dat vaak niet met iets anders. Mijn zoontje is qua grove motoriek heel erg sterk, maar met de fijne motoriek en het praten heel erg gemiddeld/soms zelfs langzaam. Andere kinderen beginnen voor hun eerste jaar met praten. Hij begon pas echt woorden te vormen toen hij 1 jaar 7/8 maanden was. Nu gaat het steeds sneller (korte zinnen, en heel veel woorden, ook moeilijke woorden). Maar vergeleken met sommige andere kinderen is dat best traag...
    Het geeft dus ook aan dat je je niet blind moet staren op 1 aspect van de ontwikkeling. In het begin is de grove motoriek natuurlijk eigenlijk het enige dat opvalt, dus is het logisch dat je vooral daarop let (omrollen, hoofd oprichten, zitten, staan, kruipen), maar al die andere dingen beginnen dan natuurlijk ook al. En die vallen gewoon veel minder op. Misschien gaat je kind wel praten voordat ie 1 is, maar dat weet je nu nog niet.

Het geeft mij maar weer aan dat de vergelijking dus nooit eerlijk is ;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja ieder kindje ontwikkeld anders inderdaad. Ik zie dat Julian een dikke maand sneller met de meeste dingen is dan Isabella.

Maar ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat als ze met et fysieke bijvoorbeeld minder snel zijn dat ze dan cognitief erg aan het ontwikkelen zijn en andersom.

Dus misschien is jou kleintje wel aan het oefenen met et leren babbelen en luisteren naar de taal en het bewegen blijft dan even op de achtergrond.

Julian beweegt al erg veel. Wilde al zitten met 6 weken en rolde met 4,5 maand de hele kamer door ( tijgert nu de kamer door) Maar misschien is dat wel omdat hij een sportief mens wordt en dat dit dus in hem zit.

Wel grappig eigenlijk die verschillen tussen de kinderen.
    Ach ze zijn rond 4 jaar meestal allemaal hetzelfde. Heerlijke brutale en lieve peuter/kleuter pubers, ha ha

Maak je geen zorgen hoor. Op het CB kijken ze er ook goed naar.

9. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Wat een verschillen zeg! Hier een snel jochie, nu 7,5 mnd en kan:
    - omrollen rug naar buik en buik naar rug
    - zelf zitten
    - tijgeren en kruipen
    - zelf gaan staan (paar dagen geleden voor het eerst)
    - lopen met steun
    Tja, voorlopen, achterlopen of op schema, uiteindelijk kan ieder persoon het allemaal :D

10. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Mijn mannetje is bijna 7 maanden, maar rolt nog niet eens om. Was nog niet echt een probleem zeiden ze op het cb.
    ik zie daar zelf ook geen probleem in, want voor de rest is hij heel sterk. Hij draait om zijn as om speeltjes te pakken. drukt zich heel hoog op. En kan al redelijk lang zelfstandig zitten. Met speeltjes is hij heel kundig. Dus ik maak mij geen zorgen. Hij heeft denk ik nog geen zin om om te rollen. komt wel.

Deel Deze Pagina