Papje maken van Maizena?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Al meer dan een week heeft mijn oudste luieruitslag. Het zijn wat pukkeltjes en het is erg rood/schraal. Normaal helpt Bepanthen wel (Sudocreme absoluut niet), maar nu niet. Ook al zinkzalf gebruikt en nog wat andere tubetjes.

Voordat ik naar de dokter ga wil ik het toch nog even proberen met Maizena. Nu las ik net in een ander topic dat je met gaasjes e.d. aan de slag moet en dat je je kind in een bord met Maizena moet zetten. Eerlijk gezegd zie ik dit niet zitten :).

Kan ik het niet gewoon een beetje aanmaken met water en dit er zo opsmeren?

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    je hoeft niet persee een papje te maken je kan ook de maizena als soort talkpoeier gebruiken als er wondjes zijn heelt dit best snel. als je toch een papje wilt maken kun je het gewoon erop smeren en dan de luier erover heen(als ie nog een luier heeft) succes :D hoop dat ie er snel van af is

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dank je voor reactie, Mamabeer! Ik ga er dan idd maar een papje van maken en dan de luier aan! Als ik moet gaan poeieren ben ik bang dat de hele commode onder zit en ik heb al werk genoeg met die twee meiskes!

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    o hier nog nooit problemen gehad met poeieren ik poeierde de luier onder en deed hem dan aan dat scheelt troep en het komt vanzelf op de billetjes;)

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat kan natuurlijk ook, dat ik daar niet aan heb gedacht. En laat ik dan ook nog eens van die ongebruikte babypoederkussentjes (met een kantje! hihi) hebben liggen!

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb het inmiddels al klaargezet voor morgenochtend.

Mamabeer, gaat het niet onwijs klonteren?

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    je kunt het het beste vlak voordat je het erop doet maken als je het laat staan kan het wel eens klonteren maar volgens mij maakt dat niet veel uit

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ok, ik ga poederen!

Dank je en voor straks, slaap lekker!

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Als luieruitslag niet snel verbetert met de welbekende middeltjes die normaal wel werken zit de kans erin dat het spruw is, een schimmeltje dus. Met het juiste cremetje is dat zo weg. Maar de normale rode-billetjes-middeltjes helpen daar niet tegen.

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier kun je zo'n anti-schimmel zalfje gewoon bij de drogist halen, hoef je geen dokter voor te bezoeken. Het proberen waard als de maizena niet lukt?

Succes!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Inderdaad, Debby, daar zit ik ook aan te denken. Eerst toch nog even kliederen met Maizena. Mocht het niet helpen dan ga ik naar de huisarts .

Volgens mij kan je die middeltjes niet zo maar krijgen zonder recept. Of wel?

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yake,

dat kan wel. Heb toevallig zelf nog daktarin gekocht paar dagen geleden. Maizena hielp hier niet meer. Je kan ook gewoon bij de apotheek vragen om een zalf met miconazol, is voordeliger dan daktarin.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik weet wel dat je Dactarin (Miconazol) vrij kunt kopen, maar of de samenstelling van die Dactarin ook goed is voor de billen en schaamlipjes, tsja, dat weet ik dus niet. De Dactarin-Gyno die ik voor het ziek worden regelmatig gebruikte (schimmelinfecties) was anders samengesteld en kon ik alleen maar krijgen op doktersrecept. Wellicht dat ik het morgen even kan vragen bij de apotheker.

Deel Deze Pagina